דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לוחות דרושים באינטרנט 

מאת    [ 08/01/2007 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 6087 פעמים ]

אז איך נעשה את החיים שלנו פשוטים יותר, ואיך נדע מה מצפה לנו בכל אתר דרושים?

על מנת לעשות קצת סדר בכל הבלגן אחלק את לוחות הדרושים לחמישה סוגים עיקריים.

1) לוחות הדרושים של העיתונים הגדולים.ידיעות, מעריב, לוח העיר ושאר המקומונים.משרות המתפרסמות בעיתונים מתפרסמות אוטומטית בלוחות אלו, כך אתם נגישים בקלות רבה יותר למשרות המפורסמות בעיתון, באינטרנט יש לכם את האפשרות לערוך חיתוכים שונים בלוח הדרושים, ולחפש משרות לפי מקצועות ותת התמחויות וגם חיפוש של טקסט חופשי בלוח המודעות.

2) לוחות הדרושים מהזן החדש. לוחות דרושים כגון: Alljobs, MsnJobs ו Jobby. לוחות אלו הפכו את החוקים והם גובים דמי מנוי מציבור מחפשי העבודה בעבור צפייה בפרטי המעסיקים. ובכן כמו בשוק החופשי, הכל עניין של היצע וביקוש, כשיש פחות לחץ על עובדים. (בתקופות של מיתון למשל) סביר להניח שאנו מחפשי העבודה נסכים לשלם בעבור מקומות לחיפוש עבודה.

גם בלוחות אלו ישנם לוחות טובים, וטובים פחות כאלו שרוב המשרות שלהן, הן משרות של חברות השמה וכח אדם. משרות משוכפלות בכל מיני וואריאציות ע"מ לנפח את הלוח ולפתות מחפשי עבודה בכמות ההיצע. אך עובדים מקצועיים טובים שמכירים ביכולתם המקצועית יודעים שע"מ להגיע אליהם, המעסיק יהיה מוכן לשלם והרבה.בגדול אני חושב שעל מוצר טוב צריך לשלם.

אם המוצר זה השירות המפנק של הלוח שאוסף למענינו את מודעות הדרושים מכל העיתונים ומכל לוחות הדרושים באינטרנט. אזי מדוע לא לשלם בשביל פינוק אמיתי?

אך המוצר האמיתי זה אנחנו, ציבור העובדים, ואם המעסיקים לא ישלמו והרבה, בשביל לגייס אותנו המועמדים הטובים לעבודה, אזי נהפוך להיות מוצר זול, מוצר שניתן זמין ונגיש שניתן להחליפו בכל הזדמנות.

3) לוחות הדרושים של חברות השמה וכח אדם. חברות אלו חייבות לעדכן את מאגר מחפשי העבודה באופן תדיר ותמיד להיות זמינים לאיזושהי משרה פנויה אצל הלקוח, המעסיק. ולכן הרבה מהמשרות המפורסמות בלוחות אלו הן משרות פיקטיביות שלעיתים לא עומד מעסיק ממשי מאחורי מודעת דרושים זו או אחרת.

לדוגמא לוח דרושים מוביל של חברת השמה בתחום ההייטק  הוא JobInfo.

4) לוחות דרושים מסורתיים, לוחות דרושים סטנדרטים.לוחות מובילים כגון: Jobnet ו Jobmaster. כאן המודל העסקי הוא פשוט, לוחות אלו מציעים את מה שמציעים העיתונים הגדולים, רק שבאינטרנט מחירי פרסום מודעות דרושים הרבה יותר זולים. יתרון פרסום מודעה בלוח דרושים אינטרנטי הוא נגישות מיידית לקהל היעד שלה, וחשיפה 24 שעות ביממה למחפשי עבודה.

5) חדשנות בתחום לוחות הדרושים - זירות פעילות של מעסיקים ומחפשי עבודה. בלוחות אלו משקיעים בצד מחפשי העובדה שיהיה פעיל ורענן, מעסיקים פונים באופן אקטיבי למועמדים רלוונטיים בלוחות אלו. לעובדים/מחפשי העבודה הוא מספק במה, ומאפשר למועמדים להעלות ולהציג באתר כל דבר שעשוי לקדם אותם בפני המעסיקים. תמונה, גיליונות ציונים, תעודות סרוקות, ומכתבי המלצות שמאששים את אמיתות קורות החיים שלהם. 

אתרים עם גישות חדשניות בתחום הם: Mr.jobs, Jobsplace  ופורטל VideoJob, פורטל תוכן עשיר המקנה למועמדים את האפשרות להזין סרטון ווידאו שלהם, ממש ראיון מצולם שלהם, או פרויקט שעסקו בו מתועד בסרטון ווידאו. ולשלוח קישור למעסיק עם כל תוכן הנלווה לקורות החיים שלהם שבאתר. כל המידע הזה מהווה יתרון עצום למעסיק בבחירת המועמד המתאים ביותר ולזמנו לראיון עבודה ובכך נחסך זמן רב לשני הצדדים. 

ללא ספק קהילות וזירות פעילות של מחפשי עבודה ומעסיקים הם הפורמט הבא בחיפוש עבודה/עובדים ברשת האינטרנט. זירות חיפוש עבודה מעין אלו המביאות קישור והתאמה מרבית בין מחפשי עבודה ומעסיקים, הם ההבדל בין אתרי פנויים פנויות רגילים, לבין זירות תוססות און ליין של קהילות המפולחות לפי גילים ותחומי התעניינות שונים המספקים מקומות מפגש ווירטואליים למאות  אלפי גולשים.

צורי תדהר
מנהל פורטל VideoJob,
מחבר הספר "חושבי קריירה".
קורות חיים בוידאו מקדם אותך
http://www.videojob.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב