דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוק הגנת הדייר 

מאת    [ 10/02/2010 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 4918 פעמים ]

בשלב בחירת האזור בו תרצו להשקיע כדאי מאוד לבחון את חוקי הדיור. אלו יכולים להשפיע מאוד על התשואה שתקבלו מהנכס בפועל. בחרנו להתמקד במדינת נבאדה בה מצאנו מערכת הוגנת ובריאה עבור המשקיע. כאשר חוזה השכירות נכתב כראוי מחויב הדייר לשלם את שכר הדירה בנבאדה בתחילת החודש אך גם תשלום עד החמישי לחודש נחשב כתשלום על פי ההסכם. נגד דייר שלא שילם את שכר הדירה בזמן או שאינו מתחזק את הנכס ברמה סבירה, נגד דייר שמפעיל בנכס עסק או מקיים בו פעילות שאינה חוקית מאפשר החוק להפעיל את שלושת הכלים הבאים.

הודעה של חמישה ימים ? "שלם או צא": הדייר לא שילם את שכר הדירה. ניתנים לו חמישה ימים עסקים (ימים בהם עובדים בתי המשפט) לשלם או לעזוב. במידה והדייר משלם הטיפול בפינוי מפסיק והחוזה ממשיך ללא שינוי. במידה והדייר לא משלם ולא מגיב על ההודעה יש להגיש מסמכים לבית המשפט.  הגשת המסמכים מתאפשרת בתום תקופת ההמתנה שיכולה בגלל סופי שבוע וחגים להימשך עוד מספר ימים אך בסופה לאחר הגשת המסמכים מוציא בית המשפט הודעה למשטרה על פינוי הדייר והחלפת המנעולים בנכס.  במידה והדייר הגיב על ההודעה וביקש דיון מוזמנים הצדדים להופיע בפני השופט ולהציג את עמדתם. השופט פוסק לבסוף מתי וכמה צריך הדייר לשלם. במידה והדייר לא משלם הוא מפונה מהנכס ע"י המשטרה. משך הזמן ממועד מתן ההודעה ועד הפינוי בין 15 ל- 20 ימי עסקים.  עלות התהליך בין 150 ל- 300 דולר.

הודעה של 30 יום: בעל הנכס מבקש את הנכס חזרה. אין צורך לתת סיבה. משך התהליך כ- 30 ימים (ולא ימי עסקים). הדייר יכול להגיב להודעה. תגובת הדייר תגרור דיון בנושא בפני שופט. במידה והדייר לא מגיב אפשר להגיש הודעה של חמישה ימים אשר בסופה יכול שופט להוציא את הדייר מהנכס.

הודעה של 3 ימים ? "מפגע": במידה והדייר אינו מקיים את החוזה, במידה והוא מחזיק חיית מחמד בבית, במידה והוא מקיים פעילות לא חוקית בנכס אפשר להודיע לו על ביטול ההסכם בתוך שלושה ימים (ולא ימי עסקים). במידה והדייר לא מגיב להודעה זו אפשר להגיש הודעה של חמישה ימים אשר בסופם יכל שופט להודיע לדייר על פינוי הנכס. בחר הדייר להגיב ? מתקיים דיון בפני שופט אשר שוקל לגופו של עניין ופוסק בהתאם.

החוק במדינת נבאדה ? כמו במדינות רבות אחרות בארה"ב ? לצדו של בעל הנכס. משקיע יכול לדעת שנציגי החוק יפעלו מהר ויעמדו לצידו. נבאדה, כמו מדינות אחרות בארה"ב, מייצגת גישה קפיטליסטית אשר מטיבה עם המשקיע. ללא ספק, חוקי הדיור המאוזנים הנם עוד סיבה טובה לבחון השקעה בנדל"ן למגורים בארה"ב.

נחום רוזנשיין - מומחה נדל"ן חו"ל. מתמקד בשיווק נכסים בארה"ב וקנדה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב