דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהן הבעיות האופייניות לזוגיות בין גבר מאופק ואישה אקספרסיבית? 

מאת    [ 09/02/2010 ]

מילים במאמר: 711   [ נצפה 3845 פעמים ]

מהן הבעיות האופייניות לזוגיות בין גבר מאופק ואישה אקספרסיבית? / מאת יואב ברנזון

 

 

 

שפל וגאות

  

זוגיות בין גבר מאופק ואישה אקספרסיבית דומה ליחסים בין גאות ושפל. הגבר המאופק הוא אדם בורח, נסוג וותרן הנמצא בשפל תמידי ואילו האישה האקספרסיבית היא אדם משוחרר, יוזמתי ותובעני הנמצא בגאות תמידית. 

 

בעוד הגבר מרצה - האישה מפתחת תיאבון לעוד, בעוד הגבר מצטמק לידה ובורח ממנה - היא מנסה להשתלט עליו ולרדוף אחריו, בעוד הגבר משתדל להצניע את כעסיו ורגשותיו ולגלות אחריות ובגרות - היא מאפשרת לעצמה להחצין רגשות, לבכות, לכעוס, להתפרק לידו ומולו בלי חשבון.

 

 

אישה מציפה

 

 

אישה אקספרסיבית היא אישה שמוצפת ברגשות, מונעת על ידי רגשות ומנוהלת על ידם. היא טעונה, לחוצה, סוערת, חסרת גבולות, מלאת חרדות, מוציאה כל מה שעובר לה בראש, רוצה הכל כאן ומיד, שאיפותיה הן גדולות מאוד וקשה מאוד להכיל אותה או לספק אותה.

 

אישה מציפה מרוכזת למעשה ברגש של עצמה, עד כדי כך שהיא אינה מרגישה מספיק את הגבר שלידה ואינה מבינה את משמעות הנוכחות שלו. היא אינה רואה אותו ואת רגשותיו כי היא רואה מדי את רגשותיה שלה. כך יוצא שהיא מקטינה אותו, רומסת אותו ודוחקת אותו למרחב רגשי מצומצם רק בשל ההצפה הרגשית שהיא נמצאת בה, המעורבות הרגשית המוגזמת שלה והנוכחות המודגשת שלה.

  

  

 

גבר דחוק ומצומצם

 

גבר מאופק הוא גבר שאינו רואה מספיק את האושר והרגש של עצמו. הוא מתעלם מעצמו ומתרכז בצרכים של בת הזוג שלו. הוא מסתיר מעצמו ומאחרים את כעסיו, צרכיו, רצונותיו, שאיפותיו ולמעשה דוחק את עצמו לפינה מצומצמת ומצומקת של קיום.

 

מרוב שהוא מרוכז בבת זוגתו, בכעסיה, ברגשותיה ובצרכיה - הוא פשוט שוכח מעצמו. מרוב שהוא מרגיש אותה - הוא שוכח להרגיש את עצמו. הוא מאמין שאסור לו להביע רגשות, אסור לו לדרוש, להציף צרכים, להיות נוכח במלוא עוצמתו לידה - מחשש שמא הוא ידרוס אותה, יציף אותה ויכלה אותה בעצם נוכחותו. בתפיסה שלו הוא אמור לשרת את הצרכים שלה ורק בסוף את צרכיו שלו.

 

 

 

פתרונות

 

אישה מציפה חייבת ללמוד להיות אישה יותר מאופקת ופחות רגשנית. עליה ללמוד לפעול גם מהשכל ולא רק בצורה רגשית. עליה לחשוב גם על מה שאחרים מרגישים ולא רק על מה שהיא מרגישה בכל רגע. עליה לשים גבולות לעצמה ולנהוג בצורה יותר בוגרת ושקולה ופחות ילדותית ואימפולסיבית.

 

לעומת זאת, גבר מאופק חייב ללמוד להשתחרר, לבטא את עצמו, לפעול בצורה ספונטנית ופחות מחושבת, לעמוד על הזכות שלו לעשות דברים שעושים לו טוב, להפסיק לרצות את בת זוגתו כל הזמן, להפסיק להתחשב רק בה על חשבון עצמו, לאפשר לעצמו להיות יותר יצירתי וחופשי ופחות אחראי, בוגר, מתחשב, עדין, מכני, מוגבל ומחושב.

 

 

וטיפ לסיום: במרבית הקשרים הזוגיים הבעיתיים הגבר הוא מאופק ועצור והאישה היא אקספרסיבית ומציפה.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב