דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוזה שכירות דירה - מתי לחתום? 

מאת    [ 07/02/2010 ]

מילים במאמר: 762   [ נצפה 5469 פעמים ]

חשוב לדעת! לפני שאנחנו חותמים על חוזה שכירות דירה, יש כמה דברים שכדאי לנו לדעת. חתימה על חוזה אינה דבר של מה בכך ולכן יש לשים לב לפרטים, גם אם הם קטנים...

בעולמנו חתימה על חוזים היא פעולה שכיחה ויומיומית. בשל כך, ישנה נטייה לעיתים להקל ראש בחשיבותו של חוזה ורבים אינם משקיעים מאמץ ביצירת חוזה שבאמת יטיב עמם. מטרתו של חוזה היא לבטא את רצון הצדדים כאשר רובם של החוזים נחתמים רק לאחר תהליך של משא ומתן בין אם נעשה על ידי הצדדים עצמם או על ידי עורכי דינם.

בטרם אמשיך אמליץ בחום בכל התלבטות בנוגע לדיני חוזים וענייני חוזים – לפנות ברשת ולהתייעץ בפורום דיני חוזים>>

ישנם סוגים שונים של חוזים כמו חוזי עבודה אישיים, חוזי שותפות, חוזים אחידים וכדומה. בדומה לחוזה עבודה או לחוזה אחיד, חוזה שכירות דירה הוא גם סוג של חוזה מאוד שכיח. נתקלתי לא מעט פעמים באנשים אשר חתמו על חוזה שכירות דירה מבלי לקרוא אותו כמו שצריך, מבלי לוודא שאין בחוזה תנאים המקפחים אותם. בסופו של יום, באופן כזה או אחר, הם הצטערו על שחתמו על חוזה שכירות דירה בפזיזות שכזו...

חוזה שכירות דירה, כמו כל חוזה אחר, צריך לשקף את האינטרסים של שני הצדדים גם יחד. כלומר, חוזה שכירות דירה מוכרח לגלם את הזכויות והחובות שלכם לצד זכויותיו וחובותיו של המשכיר.

סעיפים חשובים!

בכל סוג חוזה שהוא ישנם סעיפי חובה אשר מהווים את הבסיס של החוזה. בכל הנוגע אל חוזה שכירות דירה חשוב מאוד שתהיו ערים לכך כי העניינים המהותיים הנוגעים אליכם ולזכויות שלכם יהיו כתובים בצורה ברורה ומפורטת:

1.  פגמים בדירה טרם כניסה – לפני חתימה על חוזה שכירות דירה, רשמו לעצמכם את כל הפגמים בדירה ואת הדברים המקולקלים או שבורים שדורשים תיקון. הכניסו רשימה זו לחוזה על מנת שבעל הבית לא יוכל לבוא אליכם בטענות שאתם גרמתם לאותם נזקים.

2. יציאה טרם סיום חוזה שכירות דירה –  זהו סעיף חשוב מאוד ואל תוותרו עליו בשום אופן. לעיתים רבות, קורה לנו מצב שבו אנחנו צריכים או רוצים לצאת מהדירה טרם הסתיים חוזה שכירות דירה.

לפעמים מדובר בסיבה משמחת כמו מעבר דירה לרגל עבודה אטרקטיבית חדשה שקיבלנו. לפעמים מדובר במצב פחות נעים, בו נקלענו למצוקה כלכלית ואנחנו עוברים לגור עם ההורים או עם חבר טוב לתקופת זמן מסוימת. כך או כך, חשוב מאוד שתהיה לנו אופציה במסגרת חוזה שכירות דירה, לעזוב לפני תום החוזה. 

3. מציאת דייר חלופי – סעיף זה הוא המשכו הישיר של הסעיף הקודם. לרוב, כאשר אתם, השוכרים מבקשים לעזוב את הדירה טרם הסתיים חוזה שכירות דירה, האחריות על מציאת דייר חדש מוטלת עליכם. זוהי דרישה לגיטימית ביותר אך עם זאת צריך לשים לה גבולות הגיוניים.

יצא לי להכיר בעל בית אחד, לא כל כך נחמד, אשר באופן מפתיע לא מצא זמן במשך שלושה חודשים להיפגש עם דיירים חלופיים שמצאה חבר שלי. מה קרה בסופו של דבר? חברתי התייאשה מלרדוף אחריו ונשארה בדירתה עד לתום החוזה. טריק יפה, לא? אתם היו חכמים יותר והימנעו מסיטואציה שכזו!

4. שינוי בדירה – אם ברצונכם לעשות שינוי כלשהו בדירה כמו לצבוע את קירות הדירה בצבע אחר מלבן או להתקין מזגן,  כדאי שתתאמו את העניין עם המשכיר. ברובם המכריע של המקרים, המשכיר לא יביע התנגדות אך חשוב שהוא יידע על כך ומומלץ גם לרשום את הדברים כשאתם מכינים חוזה שכירות דירה. אם אתם מתקינים מזגן למשל, חובה שיהיה רשום תוך חוזה שכירות דירה כי זו זכותכם להוציאו חזרה ביום העזיבה או לחילופין, סכמו כי בעל הבית ישלם לכם עבור המזגן סכום מסוים.

חוזה שכירות דירה – ביקורים

חובה להסדיר את נושא הביקורים בתוך חוזה שכירות דירה. אבהיר את חשיבותו של העניין באמצעות סיפור שקרה. ידיד טוב שלי מצא אוצר בדמות דירה חמודה להפליא בתל אביב. שמחתי בשמחתו עד מאוד אך יעצתי לו להסדיר את נושא הביקורים של המשכיר במסגרת חוזה שכירות דירה עליו יחתמו. זאת במיוחד לאור העובדה שבעל הבית גר בדירה הסמוכה...

ידידי, איש יקר אך תמים באופיו, סבר שאין בכך צורך וסברה מוטעית זו הובילה אותו לעזוב את הדירה החלומית אחרי חודשיים וחצי בלבד והמבין יבין! בדירתו הבאה, לפני שחתם על חוזה שכירות דירה, בדק ידידי שאינו תמים עוד, את החוזה בקפידה והכניס בו סעיף הדורש מהמשכיר להודיע על ביקור בדירה יומיים מראש ולהגיע תוך תיאום עם ידידי בלבד.

מתי לחתום על חוזה שכירות דירה?

כפי שכבר ראינו, ישנם סעיפים חשובים ביותר שרצוי מאוד שיהיו בתוך חוזה שכירות דירה על מנת שלא יהיו לנו בעיות בתקופת השכירות ושנוכל לישון בשקט. התשובה לשאלה מתי לחתום על חוזה שכירות דירה היא פשוטה: לחתום תמיד ורק לאחר שעברתם היטיב על כל החוזה, בדקתם כל סעיף ורצוי מאוד, לאחר ייעוץ עם חבר טוב שהוא עו"ד. אל תתפתו בשום פנים ואופן למשכירים שאומרים לכם "מי צריך חוזה, שטויות". תענו לו בנימוס חזרה שאתם צריכים חוזה שכירות דירה! 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב