דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פירוק שותפות - החגיגה נגמרת, איך מתפרקים? 

מאת    [ 07/02/2010 ]

מילים במאמר: 729   [ נצפה 8377 פעמים ]


איך מפרקים שותפות? זה לא עובד, זה לא מצליח, החלטתם לפרק שותפות. מה עושים בהליך של פירוק שותפות? מה עושים כדי לסיים את היחסים בנועם ובלי סכסוכים מיותרים.

פירוק שותפות אינה חוויה נעימה בכל דרך שלא נסתכל על זה. הסיבות להתפרקותה של שותפות משתנות כמובן על פי סוג השותפות ומי הצדדים לה. שותפות בין בני משפחה למשל מתפרקת לעיתים על רקע קשיים להפריד בין עסקים למשפחה, מה שגורם להבנה כי אם אותה שותפות לא תתפרק, המשפחה תתפרק...

ראשית כל : להתייעצות מקוונת בנוגע לכל נושאי פירוק שותפות מומלץ להיכנס להתייעץ בפורום יזמות עסקית>>


לעיתים שותפות מתפרקת עקב חילוקי דעות כנים ולגיטימיים שקשה לגשר עליהם וההעדפה היא ללכת איש איש לדרכו. ישנם מקרים של פירוק שותפות אשר הם ידועים מראש ואינם כרוכים בעוגמת נפש לצדדים שכן השותפות הוקמה לצורך פעילות עסקית מסוימת וזו באה לסיומה. היום ננסה לשפוך קצת אור על ההליך הזה של פירוק שותפות ולתת לכם רעיונות כיצד לסיים שותפות בצורה נעימה ויעילה.

על מוסד השותפות

שותפות היא צורה של התאגדות משפטית בין מספר בני אדם המנהלים יחד עסק לשם הפקת רווחים. בניגוד למצב של חברה, במקרה של שותפות, חבים חברי השותפות בחובות השותפות באופן אישי והמושג של הרמת מסך אינו קיים במסגרת של שותפות. נציין כי ישנה אפשרות לשותפות מוגבלת ובמצב דברים זה, יהיה שותף מוגבל והוא לא יהיה חייב בחובותיה של השותפות מעבר לסכום שהשקיע בתחילת הדרך.

כאשר החלטנו להתאגד במסגרת של שותפות, זכרנו את היתרונות הרבים שלה:

1. לא טוב היות האדם לבדו – ניהול עסק אינו דבר פשוט כלל וכלל. שותפות מאפשרת לנו לחלק את נטל העבודה כאשר כל אחד יכול לעסוק במה שהוא טוב בו ובצורה זו, למקסם את האפשרויות של אותה שותפות.

שותף אחד יכול להיות מופקד על הפן הכלכלי, אחר על הפן השיווקי וכדומה. כמובן שבמקרה של שותפות, אנחנו לא צריכים לגייס את ההון ההתחלתי לעסק שלנו לבד אלא יש לנו עוד חברים איתנו בסירה.

2. טובים השניים מן האחד – במסגרת של שותפות, כל הנטל מתחלק ועל כן גיוס ההון הוא על כולנו. ישנה חלוקת תפקידים וכל אחד מתעסק בפן שהוא טוב בו וכמובן שטובים השניים מן האחד גם במובן של רעיונות. כשאתה מנהל עסק לבדך, ההתפתחות של העסק היא על גבך בלבד. במסגרת של שותפות, כל אחד מביא את צורת החשיבה שלו וככה בקלות רבה יותר אפשר לחשוב על רעיונות מקוריים והדרך להצלחה קלה יותר.

3. פירוק החבילה – כאשר הקמנו את השותפות לא חשבנו שנפרק אותה אך כעת פירוק שותפות מאוד רלוונטי עבורנו. אילו היינו מקימים חברה והיינו רוצים להיפרד, המצב מורכב הרבה יותר אך פירוק שותפות, כפי שתכף נראה, אינו הליך סבוך במיוחד.

שלבי הפירוק של שותפות

עולם העסקים היום בנוי למרבה הצער מהרבה נפילות ולא רק מעליות. עסקים קטנים אינם תמיד מצליחים לשרוד לצד רשתות הענק והקניונים. לעיתים, אף אם הקמנו שותפות מצליחה, עם פוטנציאל ובסיס טוב, אנחנו לא מצליחים להמריא למעלה ומחליטים לסגור את העניין. אלו הם מקרים בהם שותפות מתפרקת עקב אי הצלחה כלכלית טהורה ולא עקב וויכוחים בין השותפים.

במקרים אחרים, פירוק שותפות נעשה על ידי בית המשפט למשל במצבים בהם בית המשפט משוכנע כי אחד השותפים אינו כשיר לתפקד בשותפות. אם חתמתם על הסכום שותפות בו עיגנתם גם את הנושא של פירוק שותפות, תוכלו כמובן לפרק את השותפות באופן שבו החלטתם עליו בהסכם.

פירוק שותפות מכיל כל מיני שלבים ואלו הם המרכזיים שבהם:

1. סילוק חובות השותפות – פירוק שותפות יתחיל קודם כל בסילוק כל החובות לנושים.

2. החזרתן של הלוואות – לאחר סילוק החובות לנושים, פירוק שותפות משמעו החזרת הלוואות או מקדמות שנתן כל שותף לעצמו.

3. הוצאות פירוק – עליכם לשים בצד הוצאות עבור פירוק שותפות שכן יהיו לכם הוצאות שונות במסגרת ההליך הזה של פירוק.

4. מה שנשאר – לאחר שביצעתם את כל השלבים, במידה ונותר לכם עוד כסף, יחולק זה בין השותפים באופן יחסי, כל שותף על פי חלקו במידה ואין החלקים שווים. 

 כבדו אחד את השני

פירוק שותפות לרוב איננו אירוע חיובי בחיינו, ללא קשר לסיבה בגינה החלטנו על פירוק שותפות. ייתכן והפירוק בא על רקע סכסוכים מקצועיים גרידא, ייתכן כי הוא הגיע לאור סכסוכים אישיים וחוסר יכולת להסתדר ולעבוד זה לצד זה. כך או כך וגם אם בסופה של הדרך אינכם מחבבים יותר מדי את השותפים האחרים, אל תהפכו את האירוע הזה לקשה יותר ומעיק יותר.

זהו בדיוק הזמן להיזכר מדוע רציתם להיכנס אל אותה שותפות מלכתחילה (קצת כמו זוג מאוהב שמתגרש...)  ולנהוג אחד כלפי השני בכבוד הדדי ובצורה ראויה. ככל שתשתפו פעולה זה עם זה, כך פירוק שותפות ייעשה מהר יותר ותוכלו ללכת כל אחד לדרכו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב