דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך לבחירת מכונת אספרסו 

מאת    [ 03/01/2007 ]

מילים במאמר: 778   [ נצפה 7221 פעמים ]

 מדריך לבחירת מכונת אספרסו  מאת ויואב סגל  לאחר מספר שנים שבהם פיתחתם את אהבתכם לקפה, החלטתם לעשות מעשה ולקנות מכונת אספרסו לבית. אז קודם כל שיהיה לכם מזל טוב!, אתם עומדים לשדרג את חווית האירוח שלכם. הצעד הראשון לקראת הגשמת היעד הזה, של שתיית אספרסו או קפוצ'ינו מפנקים בנוחות של הסלון שלכם, עלול להיות מבלבל ואפילו קצת מפחיד, משום שיש כל-כך הרבה סוגים שונים של מכונות קפה וקשת המחירים רחבה מאוד.  אז מה עדיף? מכונת אספרסו ידנית או אוטומאטית? פודים או קפה טחון? כל אלה שאלות שקרוב לוודאי ותמצאו את עצמכם שואלים בתהליך הבחירה. לכן, החלטנו לקבץ את כל הידע שצברנו על מכונות קפה והכנת אספרסו אמיתי במהלך השנים על-מנת לעזור לכם לשאול את השאלות הנכונות ולמצוא להן תשובות. כאשר אנחנו מאפיינים לעצמנו איזו מכונת קפה כדאי לקנות, ישנם שלושה גורמים שיכולים לעזור לנו בקבלת ההחלטה: נוחות, עיצוב והקצפה.


הנוחות מתייחסת לאותם אלמנטים בתחזוקת ותפעול מכונות אספרסו אשר לוקחים זמן ומאמץ. אם אתם אנשים אשר נהנים מלתפעל מכשיר שברשותכם, להכיר אותו ולהתנסות בו, מכונת קפה "נוחה" מדי דווקא יכולה לקחת לכם מן ההנאה. אולם, אם אתם שייכים לדור ה"אין לי זמן", בוודאי תשמחו לדעת שישנן מכונות אספרסו רבות בשוק אשר נדלקות לבד בבוקר, מכינות אספרסו וקפוצ'ינו מקפה טחון טרי בלחיצת כפתור ואפילו עושות לעצמן טיפול אבנית במינימום מאמץ מצידכם. העיצוב הינו גורם מאוד נזיל. ישנם אנשים אשר חיים בשביל העיצוב ובשבילם העובדה שמכונת קפה יפה ומעוצבת, חשובה יותר מהכל, אנשים כמותם בדרך-כלל יאהבו מכונות קפה "רטרו" אשר נראות קלאסיות או מכונות קפה מודרניות שבהן הושם דגש מיוחד על העיצוב. לעומת זאת, ישנם אלו שממש לא אכפת להם המראה החיצוני של המכונה כל עוד תפיק מכונת האספרסו קפה טוב, לאנשים כאלה באמת כדאי לחקור את השוק טוב, משום שישנן מכונות קפה שלמרות שהתפשרו בהן על המראה החיצוני, הקפה שלהן מעולה, אך ברור שישנן מכונות קפה שגם לא נראות טוב וגם מכינות קפה רע.


ישנם אנשים שמודדים את רמתה של מכונת קפה אך ורק על-פי איכות הקפוצ'ינו (הפוך) שהיא מפיקה, מה שמביא אותנו לגורם הבא - ההקצפה. ההקצפה -  מלבד האספרסו, החלב המוקצף הינו הגורם החשוב ביותר בהכנת משקאות הקפה השונים. לאטה, מקיאטו וכמובן קפוצ'ינו זקוקים לחלב מוקצף כהלכה על-מנת שיהיו מפנקים במיוחד. אחת מהמיומנויות הנחשבות ביותר של הבריסטה (ברמן האספרסו) היא אומנות ההקצפה, אולם, רבים האנשים שלא מעוניינים ללמוד את אותה המיומנות ובדיוק בשבילם הומצאה ההקצפה האוטומאטית. לכן, כמו בגורם הנוחות, עליכם לשקול אם אתם מעוניינים ב"התעסקות" עם ההקצפה או שמא רוצים פשוט ללחוץ על כפתור על מכונת ה אספרסו שלכם ולקבל חלב מוקצף.

לפני שניגע בנושא החשוב - המחיר, עלינו לצמצם את הבחירה שלנו בכך שנחליט מהו המספר המקסימלי של כוסות קפה שמכונת הקפה תצטרך להכין. גורמים רבים כמו גודל הדוד, הספק המכונה, גודל מיכל המים ועוד, משפיעים על מאפיין זה במכונות אספרסו שונות. נניח למשל, שאתם מעוננינים לרכוש מכונת אספרסו למשרד שאתם עובדים בו, במקרה כזה, אלמנט זה חשוב מאין כמוהו! אם תקנו מכונת אספרסו שמתוכננת להפיק רק כמות בודדת של ספלים ביום, היא תקרוס תחת העומס! לכן חשוב לברר את כמות הספלים שהמכונה תפיק ביום. 

לאחר שקיבלתם מענה על כל השאלות הנ"ל, רוב הסיכויים שנשארתם עם מספר מצומצם של דגמים אשר מתוכם עליכם לבחור את מכונת הקפה שתשב לכם, בסופו של דבר, על הדלפק במטבח. אולם, ייתכן שגם עכשיו, עדיין יהיו הבדלים של מאות או אפילו אלפי שקלים בין מספר מכונות אספרסו המתאימות לכם. במקרה כזה, עליכם לבחון מקרוב את תכונותיה של כל מכונה ומכונה. ישנן מכונות קפה אספרסו אשר עולות יותר מאחרות משום שקיימת בהן רמת אוטומאציה גבוהה מאוד. ייתכן שהמחיר הגבוה הוא תוצאה של מיתוג או עיצוב ייחודיים, כמו מותג איטלקי מסויים המתהדר בעובדה שמכונות האלה הן הראשונות בעולם שיוצרו בייצור סידרתי.

אלמנט נוסף יכול להיות איכות החומרים, מארז פלסטיק יהיה, מן הסתם, זול יותר ממארז מתכת ודוד פליז או נחושת יהיה יקר יותר מדוד נירוסטה או אלומיניום.

עוד גורם חשוב מאין כמוהו הוא נושא האחריות. נמצאים היום בשוק מספר רב של משווקים של מכונות קפה אשר נראים זולים משמעותית מאחרים, אך למעשה, כאשר קוראים את ה"אותיות הקטנות", מגלים שאין על מכונת הקפה החדשה שלכם אחריות מלאה או בכלל, לכן יש לבחון טוב את התנאים לפני שקונים.

מחירי השוק מתפלגים כך: על מכונה אספרסו ידנית איכותית שתפיק עד עשרה ספלי קפה ביום, תוציאו בין 1000-2000 ש"ח. בשביל מכונה ידנית שתכין מספר רב יותר של ספלים או לחלופין, שתהיה משולבת עם מטחנת פולים, תצטרכו להוסיף עוד כמה שקלים (2000-3000 ש"ח). המכונות האוטומאטיות, אלו שמסוגלות לטחון את הפולים, לדחוס את הקפה הטחון ולחלוט את האספרסו מתחילות באזור ה-3500 ש"ח ומשם מטפסות. עד גבול ה-5000 ש"ח, ניתן למצוא מכונות אספרסו ביתיות אוטומאטיות אשר יש להן גם התקן להקצפה אוטומאטית. אולם, מכונות אספרסו משרדיות, האמורות לעמוד בהספק של כמה עשרות ספלים ביום, מתחילות ב-6000 ש"ח (נכון לינואר 2007).

מטרת מאמר זה הינה לספק לקורא מידע ראשוני שיאפשר לו לבחור מכונת קפה. אנו מקווים כי המאמר סייע לקוראים וימנע מהם עוגמת נפש והוצאות מיותרות בבואם לרכוש מכונת קפה או אספרסו.  

הכותב הנו חובב קפה מושבע מזה שנים רבות. שימש בעברו בתפקיד הנדסי וניהולי בכיר בחברה מהמובילות בתחומה במשק אולם פרש לטובת עיסוק בתחביבו. בעלים של אתר קופישואו
http://www.coffeeshow.co.il המספק ייעוץ אינטראקטיבי בבחירת מכונות קפה ואספרסו. כמו כן, הכותב משמש כתב ומוסמך לעניני קפה במספר מקומונים המתפרסמים בתל אביב וגוש דן.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב