דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם באמת יש צורך להתקין אזעקה או מצלמות אבטחה בבית? 

מאת    [ 05/02/2010 ]

מילים במאמר: 1113   [ נצפה 3550 פעמים ]

הצורך במיגון הבתים והעסקים קיים וידוע אך לא תמיד אנשים מוכנים להשקיע כסף במיגון בתקווה "לי זה לא יקרא" , בעשור האחרון התרחשו כ- 560,000 פריצות לדירות ועסקים, זאת אומרת שכרבע מכל בתי אב בישראל נפרצו בעשור האחרון. אפשר להצביע על מגוון גורמים לעליות נקודתיות בתופעת הפריצות. אפשר להאשים את הממשלה אשר יוצרת פערים חברתיים וכלכליים בחברה הישראלית, את הצבא אשר מאפשר הסתננות של פלסטינים שוהים בצורה בלתי חוקית בגבולות מדינת ישראל ואיך אפשר לשכוח את ה"אשם" העיקרי , המשטרה. אך בואו נביט לאמת בעיניים, המשטרה לא יכולה להתמודד עם התופעה באופן מוחלט.

האזרח הקטן צריך ויכול לעזור לעצמו ע"י מיגון הבית / העסק שלו. הנתונים הסטטיסטיים אשר מתפרסמים מפעם לפעם רואים בברור כי בתים / עסקים ממוגנים נפרצים הרבה פחות מבתים /עסקים לא ממוגנים, ויש הגיון בדבר, למה לגנב להתאמץ ולהיתפס ע"י אזעקה ו/או מצלמות כאשר הוא יכול לפרוץ למקום לא מוגן.

ניסיונם המר של אלו שכבר עברו את "חווית" של פריצה לבית, במיוחד בלילה כאשר בני הבית ישנים, אנו יכולים ללמוד כי "החוויה" לא סתם לא נעימה אלה מעוד מפחידה, במיוחד עם יש ילדים בבית. העיתונות מדפיסה אין סוף סיפורים על טראומות של משפחות שהתעוררו בצהרי היום שלמחרת הפריצה והבינו שהיה להם מזל השם רק הורדמו בתרסיס הרדמה או חומר מרדים כל שהוא, אם כי הם היו נתונים לחסדיהם של הפורצים.

כיצד ניתן להתמודד עם הבעיה, ומהם אמצעי המיגון העומדים לרשותנו בבתינו? להלן כמה הסברים ועצות בנושא.

מערכת אזעקה -

המערכת כוללת מרכזיית אזעקה בעלת 6-128 אזורי פריצה,הניתנים למידור. כמו גם מספר אזורי התרעה הניתנים לתכנות כאזורים מושהים, אזורי התרעה ל-24 שעות או אזורי התרעת אש. ואפשרות הדלקה נפרדת של פנים הבית ואזורי חוץ. האזעקה כוללת חייגן ל-3 או 4 מנויים פרטיים (בדרך כלל המספרים הסלולאריים של דיירי בית) ואופציה לשליחת מסרון (SMS) ודוא"ל. כמו כן ניתן לקשר קווית ו/או אלחוטית למוקד מאויש עם או בלי התרעה בזמן השהיית יציאה, או השהיית זמן אזעקת המוקד. המערכות כוללות זיכרון לעשרות אירועים וכן אפשרות להקלדת התרעות אוטומטית .
המרכזות כוללות מצבר חירום הנועד לאפשר המשך פעולת מערכת לזמן מה גם לאחר ניתוק החשמל בבית .
לוח מקשים ו/או שלטי כיס (כמו של אזעקות לרכב )- שדרכו מקודדים ומפעילים את המערכת .
למערכת מתחברים גלאים לסוגיהם בעלי דרגות רגישות שונות וכך גם סידור הקרניים. ישנם גלאים אלחוטיים, גלאים קווים, וגלאים שייחודם בכך שהם מתריעים גם במקרה של ניסיונות לשבש את פעולתם. צופר נועד לתת התרעה קולית בתוך הבית ומחוצה לו, ישנם צופרים ברמות צליל שונות ובעיצובים שונים, כמו כן ישנם צופרים הכוללים נצנץ להתראה ויזואלית .

מערכת מצלמות במעגל סגור -

מצלמות במעגל סגור ניתנות להצבה לתצפית קבועה על גזרה או מצלמות ממונעות הסורקות את השטח באופן קבוע לפי תכנון קבוע מראש עם אפשרות זום חשמלי.

המערכות מאפשרות הקלטה רציפה או הקלטה רק בזמן תנועה באזור המצולם, שידור לאינטרנט ולטלפונים הסלולאריים דור 3 ומעלה, כמו כן ניתן להתחבר למוקד רואה של המוקד שאליו מחוברת מארכת האזעקה.

ישנם סוגים רבים ומגוונים של מצלמות מעקב והבטחה אשר מותאמים באופן פרטני לכל אתר.

בקרת כניסה -

המערכת נועדה לקבל בקרה על הנכנסים לשטח המוגן. החציצה בין השטח המוגן לשטח הלא מוגן נעשית ע"י דלת או שער מבוקר עם מנגנון נעילה חשמלי הנפתח ע"י קודן, אינטרקום, קורא כרטיסים או קורא ביומטרי וכד'

מיגון בית מתבצע בחמישה "מעגלים" אזוריים:


    • 1. בסביבת הבית, ברחוב או בשכונה.
    • 2. בגבולות החצר.
    • 3. במתחם שבין הגדר לקירות הבית.
    • 4. במעטפת הבית - חלונות ודלתות.
    • 5. בתוך הבית פנימה.

1. בסביבת הבית, ברחוב או בשכונה.

 1.1 זיהוי הפורצים הפוטנציאליים בשלב איסוף המידע לביצוע - והרתעתם ע"י טלוויזיות במעגל סגור על פאות הגדר.

 1.2 איתור מעגל חשודים פוטנציאלי שכן לרוב הפריצות קודם ביקור "מורשה" באמתלה זו או אחרת המאפשרת כניסה, או מידע פנימי. כאן יש לשים לב ל"סוקרים" המתדפקים על דלתותינו, ל"אורחים" לרגע המציעים מרכולתם או לנותני השירות למיניהם. גורמים אלו ניתנים לסינון ע"י בקרה על הנכנסים באמצעות אינטרקום.

 1.3 פורץ מיומן מזהה במבט מהיר האם קיימים אמצעי מיגון בבית ואם כן, את מיקומם. ככל שאמצעי ההתרעה רחוקים יותר, פומביים וקולניים יותר, כגון אזעקות, סירנות, פנסים מנצנצים, זרקורים או נביחות, כך סיכויי סיכול הפריצה גדולים יותר.

2. בגבולות החצר - גדר.

 תפיסת המיגון במהלך תכנון הבית ובנייתו היא מרכיב שההכרה בחשיבותו הולכת וגדלה. הותרת "מרחב התרעה" נאות, מעניק לבעל הבית את הזמן הנדרש לסיכול הפריצה. הוא מאפשר לו להזעיק עזרה - כוח אבטחה משטרה או להיערך בהתאם בעצמו. החצר מעצם הווייתה גובלת בשטחים חיצוניים כרחוב, בתי שכנים, שגם להם נודעת חשיבות בחלק ה"הרתעתי" הנחלק ל"בר ראייה" ול"בר שמיעה". כשפורץ פוטנציאלי מבחין בבית עם גדר מסודרת, אמצעי גילוי, התרעה, ושלטים מזהירים, ברוב המקרים הוא ייסוג מכוונתו ויחפש מטרה קלה יותר. אמצעים אלה משדרים לו מסר כי "כאן גרים אנשים עם מודעות למיגון ולאבטחה". גידור הוא אמצעי בעל מסר חד משמעי המציג גבולות ברורים לרכוש. קיימות גדרות דקורטיביות, גדרות חיות של צמחייה צפופה, אך בבתים פרטיים רצוי לשלב גדר מונעת חדירה עם אמצעי גילוי והתרעה.

3. במתחם שבין הגדר לקירות הבית.

המרחב הקיים בין הגדר לבין קירות הבית ניתן למיגון באמצעות גלאים אקטיביים או פסיביים. היות שמדובר בשטח שמאחורי הגדר, ניתן להפחית התרעות שווא על ידי הגבלת הנכנסים לשטח. אמצעי הגילוי ה"אקטיביים" מבוססים על משדר ומקלט כשביניהם עוברת קרן אינפרא-אדום או לייזר אשר חיתוכה מפעיל אזעקה. המערכות המשוכללות כוללות מספר קרניים בגבהים שונים להפחתת התרעות שווא. אחרונים ברשימת הגלאים הם אלה המבוססים על טכנולוגיית אינפרא-אדום ומיקרו-גלים במשולב, או על בניית תמונה תלת-מימדית באמצעות קרניים אינפרה-אדומות לשטחי החוץ קיימים וגלאי נפח המבוססים על הבחנה בקרינת אינפרא-אדום הנפלטת מגוף חי ויוצרת התרעה אזעקה.

גם הצבת מצלמות במעגל סגור יכולה לאפשר גילוי חדירה. הדבר תלוי כמובן בתנאי התאורה בשטח ובתנאי הראות.

4. במעטפת הבית - חלונות ודלתות.

מיגון מעטפת הבית מאפשר התרעה על חדירה לבית עצמו, והנקודות הרגישות מצויות בחלונות, בדלתות, בפתחי הגג וברצפה. יחד עם זאת, קל יחסית לחדור לבית גם דרך "פתח מזגן", פתחי הצללה ואוורור ואף דרך הקירות.
למיגון חלונות ודלתות ניתן להשתמש בגלאים נקודתיים: "גלאי פתיחה", "גלאי זעזועים" ו"גלאי ניפוץ". שימוש בגלאים אקטיביים בצמוד לקירות הבית אפשרי גם כן, והוא אף נותן התרעה לפני חדירה דרך החלון עצמו.

5. בתוך הבית פנימה.

רוב מערכות "גילוי הפנים" מושתתות על עקרון גלאי אינפרא-אדום פסיבי.גלאים לסוגיהם דרגות רגישות שונות וכך גם סידור הקרניים. ישנם גלאים אלחוטיים, גלאים קוויים, וגלאים שייחודם בכך שהם מתריעים גם במקרה של ניסיונות לשבש את פעולתם. את הרכוש היקר ביותר הנמצא בתוך הבית ניתן למגן על ידי הצפנתו בתוך כספות כאשר בתוך הכספת מתקינים גלאי מיוחד הנועד להתריע על כל ניסיון פריצה או עקירה מהמקום של הכספת.

כמו כן רצוי לשלוט על השטחים הקריטיים בבת ע"י מצלמות במעגל סגור לטובת מניעת טרטור במקרה של אזעקות שב ותיעוד במקרא של פריצה.

 

פריצה לבית היא אינה דבר נעים, אך ניתנת למניעה בקלות. נקטו בצעדים המתאימים לפי אופי המגורים שלכם וצרכיכם והבטיחו לעצמכם ראש שקט ובטוח.

לייעוץ חינם ולמידע נוסף בנושא מיגון או חשמל אתם מוזמנים להיכנס לאתר www.secutech.co.il נשמח לענות על כל שעלה בנושא מיגון או חשמל בטלפון 1700-70-80-19




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב