דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום באינטרנט בדגש על גודל מראה וצליל המודעה 

מאת    [ 04/02/2010 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 2733 פעמים ]

במציאות יש פער זמן בין חשיפה למודעות וחיפוש, בחירה או רכישת מוצר ולכן תוצאות והתייחסויות שנוצרו ממודעה צריכות לשרוד על פני הזמן כדי להשפיע על ההתנהגות. הצורך ליצור חשיפת מודעות נזכרת חשובה במיוחד באתרי אינטרנט ולקמעונאיים ברשת בשל  עלויות הקלקה נמוכות בהשוואה למצב מחוץ לרשת. ההתמדה של התייחסות וזיכרון למודעה ותכניה יחולו כאשר המודעות מעובדות שיטתית ובצורה משוכללת תוך מעורבות מסר גבוהה. יחד עם זאת רוב עיבודי המודעות נעשים בתנאי מעורבות מסר נמוכה ולכן הנורמה היא הימנעות ממודעות.

מחקר על פרסום בטלוויזיה חקר השפעת עיבוד מודעות על התמדת ההתייחסות וזיכרון. בעוד שחוקרים חקרו השפעות אלו במצבי מעורבות נמוכה לפרסומות בטלוויזיה, הרי השפעת הימנעות קוגניטיבית או פיזית [כזפזופ] של חשיפה למודעות משך זמן ממושך לא נחקרה הרבה.

זו נקודה חשובה באינטרנט בו יש שוני בין מודעות בצורה בה הן מועברות (אם הן מתקיימות לאורך גלישה או מופסקות במעברי גלישה) והימנעות ממודעות היא הפעולה של ברירת המחדל בהשוואה להתבוננות בטלוויזיה בה על הצרכן לפעול ממש כדי לצאת מתוך המודעות.

ידוע רק מעט על התמדת תוצאות תקשורת המועברת מתוך זיכרון ועל התייחסויות הנוצרות על ידי מודעות שבאינטרנט. מפרסמים מעוניינים במיוחד לדעת אם צרכנים שאינם מקליקים כשהם נחשפים למודעה המקוונת שלהם יכירו או יזכרו בה או במותג שפורסם בה בעתיד ויבקרו באתר המפרסם ישירות כשיתעורר אצלם צורך בקטגורית המוצר שפורסם במודעה. האם ניתן לייחס את הרושם שהוטל על הזיכרון ושיומר לזיכרון לחשיפה קודמת למודעו? זה יכול לתת הצדקה אלטרנטיבית להצבת מודעות מתמשכות במנוע האינטרנט למרות שרואים שיעורי הקלקה נמוכים מיד לאחר החשיפה למודעה.

רוב הצרכנים מסתכלים במדיה של האינטרנט כדי לצרוך תוכן ועיבוד מודעות מתוך החלטה מוגבל לסביבות צריכה ממשית  . הנוכחות בכל מקום והכמות העצומה של מקצי מודעות מוביל להימנעות קוגניטיבית או פיזית מגירויי מודעות.

 

הימנעות קוגניטיבית חלה בתת מודע כשצרכנים נמנעים מהתמקדות על מודעות בשדה הראייה שלהם. הימנעות פיזית חלה כשצרכנים במודע משתמשים בכלים מכאניים להימנעות ממודעות [סגירת פופאפ באינטרנט או זריקת פרסומות בדיוור ].

הימנעות קוגניטיבית ממודעות הוא תהליך אוטומטי הכולל סריקה וויזואלית המסלקת את גירוי המודעה המוכל בתכנים ואינו כרוך בהחלטה מודעת או בפעולת התנהגותית של הצרכן. היא מועברת על ידי " זיכרון ללא תפיסה", כלומר יש נוכחות של זיכרון משתמע אך אין זיכרון מפורש.

מחקר על עיבודי תשומת לב מוקדמת מעלה כי מודעות שנמנעים מהן קוגניטיבית מעובדות באופן מקרי. הן יכולות לייצור העדפה, לעורר התנהגות של בחירה והתחשבות וזאת ללא כל זיכרון של החשיפה למודעההימנעות פיזית ממודעות היא תוצאה של החלטה מודעת של הצרכן להימנע מהמודעה והיא מובילה לדרגות שונות של תגובה פסיכולוגית.

 יריב

www.seminary.co.il

כתיבת עבודות אקדמיות, סמינריון, רפרנט 

 

יריב
 www.seminary.co.il
סיוע בהכנת עבודה אקדמית, סמינריון, רפרנ
ט www.seminary.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב