דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי עסקי 

מאת    [ 03/02/2010 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 1911 פעמים ]

 

ראשית, מהו בעצם אימון אישי עסקי?

תחום האימון האישי החל להתפתח משנות ה70, כהדרכה לשיפור ביצועים בתחומים מגוונים, שאינם בהכרח קשורים לספורט. האימון האישי השאיל את רעיון המאמן המדריך אתלטים להצלחה, ושילב גישות פסיכולוגיות שונות כדי להשפיע על גורם המוטיבציה האנושית. מאמן אישי הוא מדריך אשר עוזר לאדם להשיג יעדים בחייו, בעזרת פיתוח כלים להתנהלות נכונה בחיים, העצמה ובניית תוכנית פעולה מסודרת. מאמן אישי עסקי ממקד את הדרכתו להצלחה ביעדים הקשורים לעולם העסקי, החל מתחום הפוליטיקה הארגונית של עובד שכיר עד ליזמות וניהול.

 

למה אנשים צריכים אימון אישי עסקי?

הדרישות להצלחה עסקית הן גבוהות, וכיום פוליטיקה ארגונית וציפיה לתפוקה מירבית מאפיינות את רוב התפקידים הנחשקים בשוק העבודה. הדבר נכון במיוחד ליזמים, אשר מתמודדים עם אתגרים יחודיים שאינם מורגלים אליהם לרוב. אנשים רבים חשים עצמם לכודים במערכת לא מוכרת, ואינם מצליחים להתאים את עצמם לציפיותיה, או להתקדם לעבר יעדיהם. כיוון שמערכת החינוך ואף ההשכלה האקדמית לרוב לא מפתחות את המיומנויות הנדרשות להתנהלות בשוק תאגידי, מתפתח הצורך במקור הדרכה אלטרנטיבי. אימון אישי עסקי מלמד כיצד להצליח במודל ההעבודה המודרני.

עובדים ומנהלים כאחד, כאשר הם מרגישים שהשליטה בחייהם ובסדר יומם מתרופפת, פונים למאמן שיעזור להם לפתח סדר יום נכון, תוכנית פעולה, מוטיבציה עצמית ועוד. יזמים, ביחוד חסרי ניסיון כלכלי, צריכים אימון אישי עסקי ליצירת תוכנית עסקית ריאלטית ועמידה ביעדים שלה.

 

אימון אישי עסקי - למה יש ולמה אין לצפות:

מאמן אישי הוא לא מנהל על של העסק שלכם. אין לצפות ממאמן אישי לעבוד בשבילכם, לנהל במקום את הכפופים לכם, או להיות הקביים שלכם בצורה אחרת כלשהי. מאמן עסקי ילמד אתכם כיצד להסתדר באופן עצמאי ועל כן עדיין תידרשו להפגין יוזמה אישית ולעמוד ביעדים שתקבעו יחד עם המאמן העסקי לאורך התהליך.

מאמן אישי, ובמיוחד מאמן אישי עסקי, איננו פסיכולוג (לכל הפחות, הוא לא בהכרח פסיכולוג). אפילו במידה ויש לו הכשרה פסיכולוגית טיפולית, זו אינה המטרה של אימון עסקי. אם אתם סובלים מדיכאון שמקורו אינו קשור לעבודה, יש לכם קושי נפשי או בעיה פסיכולוגית קלינית, יש לפנות למסגרת טיפול פסיכולוגי. אפילו אם הבעיה הנפשית גורמת לקושי תפקודי בעבודה, אימון אישי עסקי אינו הפתרון, כל עוד הקושי בעבודה הוא תופעת לוואי של בעיה אחרת. יוצא דופן לכלל זה הינם אנשים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז, שהן בעיות נפשיות איתן מאמנים אישיים כן יכולים להתמודד לעיתים קרובות. בכל מקרה, תהיו גלויים עם המאמן בהקשר למצבכם הנפשי, אחרת תבזבזו כסף וזמן לשווא.

 

 לסיכום - מתי לחפש מאמן אישי?

אם אתם מרגישים קושי לשלוט בתפוקה שלכם, ואינכם מצליחים להסתדר עם היעדים העסקיים שלכם כתוצאה מלוגיסטיקה אישית לקויה, תשקלו לפנות לאימון עסקי. לפני כן, חשוב שתהיו כנים עם עצמכם, ועם מקור הבעיה שלכם. ככל שהיעדים והציפיות יוגדרו היטב, כך יעלה הסיכוי שלכם להיות שבעי רצון מהתוצאות.

 

מאגר מקוון - מורים פרטיים במגוון תחומים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב