דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דם סמיך ממים 

מאת    [ 03/02/2010 ]

מילים במאמר: 985   [ נצפה 5696 פעמים ]

דם סמיך ממים

כן בדם שלנו מצוי כולסטרול, האם הוא אכן אויב מסוכן? האם לא ניתן לאזנו ללא תרופות? ו..איך חיים בשלום עם הנתון בבדיקות הדם.

 מאת: הנטורופתית ד"ר עמרית בן סירה N.D C.Ac

 

בין החומרים החיוניים שנושא עמו הדם - נוזל החיים - נמצאים הליפופרוטאינים - הלא הם התרכובות החלבוניות הנושאות את  הכולסטרול הנע בדם. הליפופרוטאינים העיקריים, הידועים לכולנו מבדיקות הדם:

 LDL - המכונה גם הכולסטרול הרע, הוא משמש מוליך של כולסטרול מן הכבד אל הרקמות

HDL - הכולסטרול הטוב - המוליך כולסטרול מן הרקמות אל הכבד

רבים מאתנו נתקלו בפרצופו "החמוץ" של הרופא שהתבוננו ברמות העולות של LDL וחוו את הפקודה: נא לבקר בדחיפות אצל הדיאטנית ו..לצרוך את הכדור שבמרשם... האמנם?

 

לפני כל עיסוק בגורל הכולסטרול שלנו, הבה נזכור לו את חסדיו:

 

הכולסטרול חיוני לייצור הורמונים, בהם הקורטיזול ( המאפשר לגוף להתמודד עם מצבי טראומה, קשיים וצורך בהסתגלות של הגוף) והורמוני המין.

הוא נדרש לייצור המיאלין החומר העוטף את תא העצב ומשמש להעברת המסר העצבי.

משמש רכיב חיוני בקרום התא ( בגוף האדם כ תאים)

בלעדיו לא יתכן ייצור מלחי המרה

והוא משמש רכיב בויטמינים מסיסי השומן: A,D,E,K

 

למרות זאת  הכולסטרול הרע - ה LDL נחשב אחראי  להיוצרות מחלות לב וכלי דם, הוא נוטה לשקוע על דפנות כלי דם, ליצור רובד על הדפנות אשר גורם להקטנת נפחם של כלי הדם. כתוצאה: קטנה אספקת חומרים חיוניים המועברים בדם אל אברי היעד. בנוסף, עיבוי דפנות כלי הדם מקטין את גמישותן וגורם לעליית לחץ הדם.

 

גורם שומני נוסף המועבר בדם הוא הטריגליצרידים, אלה מורכבים מ-3 מולקולות גליצרול (פחמימה) ומוליקולה שומנית. תרכובת זו מיוצרת על ידי הכבד והיא משמשת כמקור אנרגיה. רמות גבוהות של טריגליצרידים הופכות את הדם לסמיך, מקשות על זרימתו התקינה ובכך גורמות לעומס גדול על הלב ואף הן יוצרות רובד ומשקעים על דפנות כלי הדם.

 

כתוצאה מאורח החיים המערבי שמשלב תזונה עשירה עם תנועה מועטה יש מזה מספר עשורים עלייה ברמות השומנים בדם אצל אחוזים גבוהים מן האוכלוסייה, גם בגילאי הביניים. הרפואה מטפלת בתופעה על ידי שימוש נרחבים בקבוצת התרופות המכונה סטטינים ועל ידי תוספת של אספירין (קרטיה) אשר מסייע לשפר את דלילות הדם. אולם יש לזכור שלסטטינים יש תופעות לוואי תרופתיות ולמרות שהנזק משני, הוא קיים ומצטבר. יתירה מכך רבים מן הנוטלים תרופות אלה מתלוננים על ירידה בתפקוד השרירים, חולשה, כאבים או עייפות.

 

השאלה החשובה הנשאלת האם אנו יכולים באמצעים טבעיים שאינם תרופתיים להביא לפתרון משמעותי של התופעה.

רבים מן הרופאים יאמרו ובצדק כי טיפול תזונתי תומך אך לא די בו. אנו יודעים שרק 30%- מן הכולסטרול בגוף נקלט מן התזונה ואילו את המרב - 70% מייצר הכבד. אך למרות עובדה זו ניתן לאזן את רמות שומני הדם באמצעים טבעיים המשלבים: תזונה מוקפדת, הרכבים של צמחי מרפא ותוספי מזון.

היתרון הגדול, כאמור, בנקיטת אמצעים טבעיים לפתרון הבעיה הוא באיכות החיים הגבוהה הנגזרת מן התזונה המוקפדת, אשר מסייעת בהעלאת רמות האנרגיה, מן השימוש בתוספים וצמחי מרפא אשר "מנקים" את מערכות הגוף ובכך תורמים תרומה נוספת לבריאות ולהרגשה ומהימנעות מתרופות כימיות שהשפעתן המצטברת מלווה תופעות לוואי, ירידה ברמות האנרגיה, בחיוניות ובהרגשה הכללית.

 

להשגת תוצאות אופטימליות רצוי ביותר להתאים את התזונה והתוספים לכל אדם. ברמת העיקרון תזונה אפקטיבית להורדה ואיזון רמות השומנים בדם מבוססת על שמנים צמחיים עשירים בחומצות שומן רב בלתי רוויות, על מזון עשיר בסיבים תזונתיים מסיסים ובלתי מסיסים ותזונה צמחונית עשירה במינרלים המסייעת לאיזון רמות ה- PH בגוף.

כל התוספים המלווים את התפריט המאזן מיועדים, אף הם, להקל על תהליך ההמסה והפינוי של עודפי שומן מכלי הדם: לציטין, אומגה 3 או שמן פשתן, ניאצין (ויטמין 3B), ועוד.

צמחי המרפא תומכים בכבד האחראי למטבוליזם של הכולסטרול ומותאמים לניקוי מערכות תומכות אחרות על פי הצרכים הספציפיים של כל מטופל.

 

עוד יכול כל אדם לסייע לטיפול בהיבט תזונתי זה על ידי שתייה של 4 - 6 כוסות תה לבן או ירוק ביום. תה כזה ממיס שומן, התה הלבן אף במידת יעילות רבה יותר. צריכה גבוהה של חליטות כאלה מסייעת אף בתהליך ירידה במשקל. לחוששים מרמות גבוהות של קפאין מומלץ לחלוט את התה דקה אחת, לשפוך את המים ולחלוט מחדש. מרבית הקפאין והתיאוברומין  ימוצו בחליטה הראשונה ויאפשרו ליהנות מן היתרונות האחרים של הצמח.

 

לסיכום: פעילות גופנית היא נדבך חיוני וחשוב לא פחות - בכך אין כל חידוש, מצאו לכם שותפים לדרך - לתזונה, להליכה או לחדר הכושר - כל משימה קל יותר לבצע כשיש שותפים וכשהעשייה הופכת לסוג של הוואי..נסו זה בריא, מתגמל ומסייע בהעמקת הידידות.

 

 

 

הכותבת מטפלת בשיטות טבעיות במחלות מטבוליות: כולסטרול, סוכרת, יתר לחץ דם ומקיימת קבוצות תמיכה להתמודדות בדרכים טבעיות.

בעלת מרפאות לבריאות טבעית בצפון תל אביב ובפתח תקווה.

קישור לאתר: http://www.livecity.co.il/site/index.asp?depart_id=88688

 

ד"ר עמרית בן סירה עוסקת ברפואה טבעית אינטגרטיבית ומנהלת מרפאה בצפון תל אביב ומרפאה בפתח תקווה. יחודה של שיטת הטיפול האינטגרטיבית בשילוב גישות ושיטות איבחוניות כשהמטרה לאתר באופן מדוייק מוקדי מצוקה וחוסר איזון. בהמשך לאיבחון משולבות דיסציפלינות טיפוליות במטרה להגיע בקלות ומהירות לאיכות חיים טובה יותר.


http://www.livecity.co.il/site/index.asp?depart_id=88688>

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב