דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימור לקוחות - השקעה כדאית ומשתלמת 

מאת    [ 03/02/2010 ]

מילים במאמר: 339   [ נצפה 2178 פעמים ]

ידוע כי עלות רכישת  לקוח חדש גבוהה פי 5 מעלות שימור  לקוח. לכן תמיד, חשוב לזכור כי שימור  הלקוחות הוא השקעה כדאית ומשתלמת, עוד לפני ההשקעה בשיווק והבאת לקוחות חדשים. הפעילות לשימור הלקוחות צריכה  להיות חלק מפעילות השיווק של כל עסק, מאחר ושיווק מפה לאוזן של לקוחות מרוצים הוא השיווק הטוב והזול ביותר .

להיכן הולכת ההשקעה הזו ?

* חובה להשקיע בחיזוק הקשר וקבלת משוב תמידי. רק כך נוכל לאתר תקלות בשירות, לדעת בזמן על חוסר שביעות הרצון של הלקוח,לטפל בתלונות ואף נוכל להתייעל ולהשתפר. יצירת מערכת לקבלת משוב המותאמת לאופי העסק שלך חיונית לשימור לקוחותיך.
* השקעה באנשי צוות מוכווני שירות, אכפתיים ומיומנים אשר ידעו למצוא פתרונות ולהפוך לקוחות שאינם שבעי רצון ללקוחות מרוצים ונאמנים.
* השקעה בניוזלטר, גלויות ברכה ליום הולדת או לחגים או כל דרך אחרת לשמור על קשר עם הלקוח גם כשאינו פעיל.
* השקעה בפיצוי לקוחות או בטיפול בתלונות. הכוונה היא לתקציב שיעמוד לרשות צוות השירות כדי לפנק או “לצ’פר” לקוחות בכלל, ולקוחות לא מרוצים בפרט . במלונות ריץ-קרלטון עומד לרשות כל עובד תקציב עצום בו הוא יכול להשתמש, ללא קבלת אישור מהממונים עליו, לטובת שימור ושירות לקוחות, כשהוא סבור שיש לכך מקום. כך לדוגמא, החליט עובד לבנות רמפה זמנית כדי לאפשר ללקוח נכה להגיע לשפת הים !
* השקעה ביצירת חווית הפתעה ללקוחות. לדוגמא,הזמנת כל הלקוחות שרכשו מוצר מסוים לקורס הדרכה ללא תשלום או לערב השקה חווייתי ייתפס על ידי הלקוחות כפינוק והשקעה בהם. קיבלתי בעבר שובר לארוחת בוקר זוגית מסלקום, קיבלתי שובר לקבלת כרטיס תיאטרון מדיינרס, והעובדה היא שאני זוכרת להם את זה לטובה !
* אימון, השקעה והדרכה לצוות העובדים כדי להפוך אותם לצוות בעל תודעת שירות ויכולות שימור לקוחות.

חשוב לעשות את חשבון הנפש, ולזכור תמיד כי בלקוחות הקיימים נמצאת ההזדמנות שלנו לגדול, להתפתח ולהרוויח.

בוגרת לימודי פסיכולוגיה (אוניברסיטת ת"א) ולימודי תעודה במינהל עסקים (אוניברסיטת בר אילן), עוסקת בשירות ללקוח מזה כ 20 שנה, ובייעוץ והדרכה לשיווק ושירות שנים רבות. מאמינה כי שירות קשוב ומקצועי הוא המפתח ליצירת לקוחות קבועים ונאמנים, מאמינה כי ניתן להפוך כמעט כל לקוח מתלונן ללקוח מרוצה יודעת ובטוחה כי עסקים שיטמיעו את השיטה ל"שירות קשוב" וישימו את הלקוח בראש מעיניהם יראו את השינוי בתוצאות העסקיות. לפרטים נוספים: יפעת ברעם - שירות קשוב 052-8629692  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב