דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הובלה יבשתית 

מאת    [ 02/02/2010 ]

מילים במאמר: 756   [ נצפה 2690 פעמים ]

הובלה יבשתית – נקודות למחשבה


סחר בינלאומי וגם סחר בתוך המדינה לא יכולים להתקיים ללא הובלה יבשתית. כמעט לא קיים מצב שניתן להעמיס סחורה ישירות לאוניה או למטוס ללא צורך בהובלה יבשתית גם במדינת היצואן וגם במדינת היבואן. הובלה יבשתית בדרך כלל מבוצעת על משאיות אבל במקרה של סחורה בעלת נפח גדול וזולה (יחסית לנפח) המיוצרת בתדירות גבוהה כמו פחם, פלדה ורכבים, יש כדאיות לבצע חלק מההובלה היבשתית על גבי מסילות ברזל או אפילו בספינות על גבי נהרות ותעלות במדינות מסוימות.

 

יש הרבה פרמטרים שצריכים לקחת בחשבון כאשר בוחנים אפשרויות לשינוע ממפעל היצרן עד הנמל, מהנמל עד בית הלקוח או ישירות ממפעל היצרן עד בית הלקוח. קודם כל, אם מדובר על רכישה בתוך אותה המדינה, בדרך כלל יש תחרות רבה בין המובילים עצמם וגם בין המובילים ומערכת הרכבות......כך שאפשר וכדאי להתמקח על המחיר. יחד עם זאת יש צורך לוודא שהמוביל הוא מחברה רצינית עם כיסוי ביטוחי בגובה הרצוי ועם משאיות שנותנות מענה לדרישותיך – לדוגמא תא מכוסה או ברזנט.

 

קודם כל תוודא מה הצרכים שלך

תבדוק בדיוק מה הצרכים שלך. חברות הובלה, בדרך כלל,  לוקחות מחיר נפרד על כל שרות נוסף. לדוגמא, אם יש צורך להוביל מכשיר ולהעלות אותו לקומה שנייה עם מנוף, עלויות הטיפול יכללו מחיר להובלה על משאית עם מנוף, ועלות נפרדת לזמן הטיפול במידה והוא מתמשך מעבר לזמן מוגדר.

 

בנוסף, יש מחיר לסבלות במידה ויש צורך לחברת ההובלה לספק כוח אדם כדי להוריד את המטען מהמשאית ולהביא אותו למקום במפעל שבו ישתמשו במכשיר.

 

כדאי להשוות מחירים

במקרה של הובלה בינלאומית, אפשר לבקש מהספק מחיר "אקס-וורקס" (דהיינו כל השינוע באחריותך ושולם מכיסך) וגם על בסיס "סיף"  (כל השינוע באחריות המוכר ושולם מכיסו) כך שתדע כמה כסף הוא לוקח בגין הובלה הבינלאומית כולל הובלה יבשתית במדינה שלו. באותה הזדמנות, תבקש מהשולח שאיתו אתה כרגע עובד, לתת לך הצעת מחיר לשינוע המטען ממפעל הספק עד הנמל במדינתך. כאשר תקבל הצעת מחיר מהמשלח אתה יכול להשוות את העלות שלו לעומת עלות הספק לשילוח כולל הובלה יבשתית.

 

תיקח בחשבון בחישוב המחיר, שעלות השימוש במשאית תלוי גם בגודל המשאית הדרושה וגם בסוג המשאית. כבר אמרנו שמשאית עם מנוף עולה יותר ממשאית רגילה. גם משאית שיכולה להעמיס מכולה 40 רגל עולה בדרך כלל יותר ממשאית קטנה יותר שמספיקה להובלת מכולה 20 רגל. סמיטריילר עולה יותר משימוש במשאית רגילה.

 

תכין את השטח במגרש שלך

אם שילמת למוביל להביא למפעלכם מטען כל שהוא, תוודא קודם כל שיש לכם מקום לשים אותו, וגם צוות לרוקן אותו. הסיבה היא, שהמוביל ירצה לרוקן מיד את הסחורה ולהמשיך ללקוח הבא. אם המוביל יצטרך להמתין עד שיתפנה מקום במגרשכם, יתכן שיבקשו תוספת במחיר.

 

 

במידה והסחורה נמצאת בתוך מכולה ואתה לא רוצה לרוקן את המכולה מיד אלא להשאיר אותה אצלכם לזמן מסוים, תיקח בחשבון שיש רק שבע ימים מהתאריך שהמכולה הגיע לארץ ששימוש בה לא עולה כסף. אחרי שבע ימים יש עלות, שנקראת דמי השהייה, לכל יום שהמכולה לא הוחזרה לנמל. תהיה גם עלות נוספת אם המוביל צריך לחזור במיוחד להחזיר את המכולה לנמל. הלקוח צריך לעשות חישוב אם כדאי לו לשלם את העלות הנוספת כדי להשתמש במכולה כמחסן.

 

אם הקונה החליט לרוקן מיד את המכולה ולהחזיר אותה עם המוביל, הוא צריך לוודא שיש אצלו רמפה כדי שהמלגזה שלו תוכל לעלות ולהיכנס לתוך המכולה כדי לרוקנה במהירות ובבטיחות. במידה ואין לו רמפה, הוא יצטרך לרוקן אותה על ידי שימוש במלגזה על הקרקע ובצוות בתוך המכולה, עבודה שתיקח יותר זמן וגם כרוכה בסיכון לא מבוטל שהסחורה תיפול לארץ ותסכן גם חיי בני אדם וגם את שלמות הסחורה. במקרה כזה חשוב לבקש מהמוביל לשים את המכולה בקצה האחורי של המשאית, אחרת לצוות הריקון יהיה קשה לרוקן את המכולה ולהביא את הסחורה לזרוע של המלגזה.

 

לסיכום, לפני ההחלטה להשתמש במוביל להביא סחורה מהנמל, יש לוודא בדיוק איזה סוג משאית אתה צריך, איזה ציוד דרוש כדי לרוקן אותה ושיש לכם כוח אדם ומקום במגרש כדי לטפל בהגעת המכולה.

 

 

*הכותב: ג'רמי וייל, כלכלן ומהנל רכש בינלאומי מנוסה. הבעלים של חלון לחו"ל ? יעוץ וליווי בסחר בינלאומי לעסקים דוא"ל: jwindoworld@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב