דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקר המדיה של אזימוט מקבוצת באומן בר ריבנאי, וזניט מדיה 

מאת    [ 02/02/2010 ]

מילים במאמר: 1025   [ נצפה 2862 פעמים ]

-סקר המדיה של פרסום אזימוט מקבוצת באומן בר ריבנאי, וזניט מדיה-

 

חברות הבניה ממשיכות להשקיע בפרסום מכירתי

עליה בשיעור של 32% בהיקף הפרסום בענף לעומת שנה קודמת

 

מגמת ההאצה במכירת דירות למגורים כפי שהשתקפה בפעילות שוק הנדל"ן בעיקר במחצית השניה של 09,  משתקפת בפעילות חברות הבניה במדיה כך עולה מניתוח בקרב חברות הבניה שיזם פרסום אזימוט באמצעות חברת המדיה זניט מדיה .

פרסום לפי חודשים באלפי ש"ח

מניתוח התוצאות של זניט מדיה מחברות המדיה המובילות בישראל שמחלקת המחקר שלה מבצעת ניטור שוטף של פעילות המדיה בישראל בסגמנטים השונים, עולה כי עוגת הפרסום של המפרסמים משוק הנדל"ן, גדלה ב 2009 בשיעור של 32% לעומת 2008. בחלוקה חצי שנתית מתברר כי בחודשים ינואר עד יוני, נרשמה ירידה של כ 11% בהיקף הפרסום של חברות הנדל"ן לעומת חציון ראשון של 2008. המהפך התחולל במחצית השניה של 2009- אז נרשם גידול של 57% ביחס למחצית שניה של 2008, ובסך הכל השנתי כאמור גידול של 32% . במהלך 2009 הוציאו המפרסמים על פרסום בעיתונות, בטלוויזיה, בשילוט חוצות, ברדיו ובאינטרנט כ62 מיליון ש"ח , לעומת כ 47 מליון ש"ח במהלך 2008 .

 

עיתונות: עדיין המדיום המוביל, האינטרנט בצמיחה מואצת

השינוי בתמהיל הפרסום בענף בנדל"ן: שנת 2009 בהשוואה לשנת 2008 (מיליוני ש"ח)[1]

 

את הסיבות העיקריות לעליה בהוצאות הפרסום, תולה בני קרת, מנכ"ל אזימוט מקבוצת באומן בר ריבנאי, בתוצאות העובדתיות של שיפור מהותי שחל במכירות בשוק בשני השלישים האחרונים של השנה. לדברי קרת, " חברות הבניה גוזרות את ההוצאה לפרסום כאחוז מסך הפדיון המתקבל ממכירת הדירות החדשות, וכשמוכרים יותר - מפרסמים יותר". עוד הוסיף קרת,"שנת 2009 נפתחה בירידה במכירת דירות חדשות (ברבעון הראשון),  עד פסח  נראתה שנת 2009  "מדכדכת" והוצאות הפרסום ירדו בין היתר בשל האווירה שנוצרה בשוק. ברבעון השני ולאחר פסח, חלה התאוששות במכירות, אך עדיין לא בסך ההוצאה לפרסום. ממחצית השנה ועד סופה חלה התאוששות מהותית בפעילות לרבות מספר מהלכי שיווק רחבים ומסיביים של החברות המובילות-  אפריקה ישראל, שיכון ובנוי וחברת גינדי ששווקה את מתחם שרונה"

 

קרת מציין מגמות מרכזיות שאפיינו את שוק הנדל"ן השנה והשפיעו באופן ישיר על הקפי הפרסום- ביניהן: שיטות השיווק של הקבוצות (רכישה/רוכשים), אשר תרמו להאצת הפעילות במדיה, בעיקר שילוט ואינטרנט, החברות הגדולות אשר השקיעו יותר משאבים בתדמית/ מבצעים מכירתיים וכמו כן האצת תהליכי היציאה לשיווק של פרויקטים באזורי הביקוש ".

ניתוח מדוקדק יותר של התוצאות מלמד כי למרות העלייה הכספית של סך עוגת הפרסום בענף הנדל"ן, הרי שתמהיל המדיה השתנה. לדברי אלון הוכדורף, מנכ"ל זניט מדיה,

"המדיום הקלאסי לפרסום נדל"ן היה ונשאר העיתונות, שגדלה השנה ב5% בערך כספי, אך חלקה בתמהיל המדיה הכולל ירד מ68% ב2008 ל54% ב2009, בעיקר העיתונות המקומית שמשמשת, בנוסף להעלאת המודעות לגבי פרויקטים חדשים ומבצעים נקודתיים, לתזכורת קבועה והנעה לפעולה".

המהפך האמיתי התחולל בתחום האינטרנט שמדידה בגינו החלה רק בשנה החולפת. השנה היווה האינטרנט כלי פרסום משמעותי בתחום הנדל"ן, ונתחו עומד על כ- 22%, וזאת בהשוואה לנתח מכובד של כ- 12% מכלל עוגת הפרסום בישראל. לדברי בני קרת,

"ניתן לאמר שמהפיכת האינטרנט הגיעה לענף הנדל"ן ( גידול של כ185% משנת 2008) וכמו במקומות מתקדמים בעולם רכישת בית מתחילה בחיפושים באתרי האינטרנט.

המהפך באינטרנט הוא אך טבעי, כפי שקרה בשווקים אחרים בעולם,. כך לדוגמא .הפרסום באתרי הלוחות יד 2, win win, נדלן .קום ואחרים עומד על כ64% מסך הוצאות פרסום הנדל"ן באינטרנט. גם באזימוט חווינו את התמורה והתאמנו עבור לקוחותנו סל מוצרים שמאפשר רישות מקסימאלי באינטרנט"

  הרדיו נשאר באותו שיעור ואילו שילוט החוצות עלה בכ26% ונתוני שטח מלמדים כי שילוט החוצות מהווה כלי עיקרי בשיווק נדל"ן (למגורים בעיקר).

 

 התרשימים שלהלן מציגים את נתחי אמצעי המדיה השונים:

 

2008 = 47.2 מליון ש"ח

= 61.2 מליון ש"ח 2009

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[1] נתונים: יפעת בקרת פרסום לתקופה ינואר - דצמבר 2008/2009

http://www.bbrg.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב