דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמא 38 - חוקי ועד בית 

מאת    [ 02/02/2010 ]

מילים במאמר: 770   [ נצפה 2774 פעמים ]

אחריותו של ועד בית בפרויקט תמ"א 38 היא אחריות גדולה. ועד בית הוא זה שיופקד, לרוב, על גיוס התמיכה של כל בעלי הדירות בבניין להצטרף אל תמ"א 38.

ועד בית הוא הנציג של בעלי דירות בבניין והוא אחראי על אחזקת הבית המשותף ועל ניהולו המסודר. בשל העובדה כי ועד בית נבחר על ידי הדיירים, כאשר מגיעה הצעה ממנו, ישנה אוזן קשבת אמיתית מצד בעלי הדירות. או לפחות כך אמורים להיות הדברים...

לאור זאת, גם היוזמה המבורכת להצטרף אל תמ"א 38, טוב אם תבוא מתוך ועד בית. או אז יהיו דיירי הבניין פתוחים להצעה ולהקשבה.  כמובן שגם אם הרעיון עלה ביוזמת ועד בית או ביוזמת בעל דירה אחר, האחריות על גיוס התמיכה, על מציאת אנשי המקצוע והארגון הכללי  של הכול, יהיה על כתפי ועד בית. מה זה בעצם תמ"א 38?

בפתיחה כבר אומר כי אמליץ בחום על המבקשים להתייעץ בתחום תמ"א 38, לפנות ולהתייעץ באינטרנט ב>

תמ"א 38 הנה תוכנית שנולדה עקב הסכנה שאנו מצויים בה, סכנה של רעידת אדמה. במסגרת ההיערכות למקרה של רעידת אדמה, לא עלינו, הבינה הממשלה כי ישנם מבנים בישראל אשר אינם מוכנים לרעידת אדמה ויש לחזקם. תמ"א 38 היא תוכנית שמטרתה לעודד בעלי מבנים ובעלי דירות לחזק את המבנה שלהם מפאת רעידת אדמה.

לא להיכנס ללחץ! אין המדובר בכל מבנה ומבנה בישראל. הסכנה קיימת בעיקר לגבי מבנים אשר נבנו לפני 1980, קרי, בסמיכות לכניסה לתוקף של התקן הישראלי ב-1975. בעיקרון, רק מבנים אשר נבנו טרם 1980 יכולים להיכלל בתוכנית אך במקרים מסוימים גם בניינים שנבנו לאחר מכן, יוכלו לקחת חלק בפרויקט.

ועד בית אשר משתייך לבניין שנבנה טרם 1980, כדאי לו להתעניין בפרויקט תמ"א 38 ובעת הצורך, לשכנע את שאר בעלי הדירות בכדאיות הפרויקט. ועד בית, כמי שמייצג את בעלי הדירות, יש לו את הכוח לשכנע אף את השכנים העקשניים שיש לכל אחד מאיתנו בבניין...

תמ"א 38 - היקף התוכנית

כאמור, תמ"א 38 נועדה לתת תמריץ לבעלי דירות לחזק את מבנה המגורים שלהם. מדוע יש בכלל צורך במתן תמריץ לפעולה שהיא כל כך חשובה לביטחון האישי שלנו? או, שאלה יפה שאלתם! הסיבה נעוצה במילה הבעייתית והקסומה גם יחד: כסף. חיזוקו של מבנה הוא אמנם חשוב מאוד אך גם עולה המון כסף. מטבע הדברים, רובם של התושבים לא יצליחו לעמוד בעלות שכזו ועל כן ישנו צורך לפיתרון יצירתי אחר שיאפשר את חיזוקם של המבנים.

תמ"א 38 מכוונת לשני קהלי יעד: דיירים וקבלנים כאשר היא יוצרת ביניהם שיתוף פעולה המשתלם לשני הצדדים. ועד בית ושאר בעלי דירות יוכלו ליהנות מהביטחון של מבנה מחוזק וזאת במסגרת חוקי ועד בית שקבעו והחלטת ועד הבית שיסייעו לכלל דיירי הבניין.

ועמיד יותר בפני רעידת אדמה וזאת ללא שיצטרכו לשלם את העלות העצומה הזו מכיסם. הקבלן שהוא הצד השני של העסקה פה, יזכה לקבל זכויות בנייה אשר יהפכו כמובן לכסף לכשימכור את הדירות שיבנה.

כפי שאנו רואים בברור, תמ"א 38 היא תוכנית מופלאה הדואגת לבטיחות שלנו וליציבות שלנו:

1. קורת גג בטוחה - ועד בית המציג את תמ"א 38 לבעלי הדירות, תורם תרומה חשובה לביטחון של כולם. תמ"א 38 מעניקה לו קורת גג בטוחה.

2. הטבות אחרות - במסגרת תמ"א 38 מחויב הקבלן של הפרויקט שלנו, לא רק לחזק את המבנה אלא גם לשפצו ולשדרגו. אין צורך להסביר כי מדובר בעליית ערך עבור הנכס שלנו ושוב...לא בעלות הגדולה.

3. הקבלן יוצא מרוצה - שני הצדדים בעסקת תמ"א 38 יוצאים מרוצים וכמובן כי ועד בית מקבל שבחים על יוזמתו. במסגרת הפרויקט, מקבלים בעלי דירות זכויות בנייה אשר אותן הם מוסרים לקבלן. הוא זכאי לבנות דירות ולמכור אותן וזוהי התמורה שלו עבור חיזוק ושיפוץ המבנה.

תפקידו של ועד בית בפרויקט תמ"א 38

תמ"א 38 היא ללא ספק יוזמה מבורכת אולם יש גם אנשים שחוששים מן התוכנית, אם מחוסר מידע או אם מפחדים אישיים שלהם. ועד בית צריך להתמודד עם הבעיות הללו כאשר הוא בא לגייס את תמיכת הדיירים לפרויקט. לעיתים קרובות מדובר במשימה לא קלה. ועד בית צריך להיות סבלני ומתחשב ולתת את תחושת הביטחון לדיירים. ועד יבהיר את חשיבותה של תמ"א 38 לביטחון האישי של כל אחד ואחד מהדיירים.

ועד בית גם לוקח עליו את האחריות הראשית לגיוס אנשי מקצוע מתאימים לפרויקט. בחירה טובה ונכונה של אנשי מקצוע היא חשובה מאוד ואין ספק כי הדיירים יסתכלו בעיניים משתאות אל עבר ועד בית שימצא את האנשים הנכונים ויעשה את החיבור בינם לבין בעלי הדירות והפרויקט.

האולם לא מלא? לא נורא!

אחד הדברים החשובים לגבי תמ"א 38 הוא עניין אחוז ההסכמה. רבים חושבים כי לשם הצטרפות לתמ"א 38 יש צורך בהסכמה של פה אחד של כל בעלי הדירות אך זה איננו המצב. ועד בית צריך לקבל את הסכמתם של 60% מהדיירים בלבד. ועד בית טוב תמיד יעשה את המאמץ וינסה להשיג הסכמה מלאה של כל הדיירים אך חשוב לדעת שאם אין הדבר בהישג ידו של ועד בית, אין שום סיבה לוותר על הצטרפות אל תמ"א 38.

קריאה נוספת מומלצת בתחום היא אודות הסכמת דיירים בפרויקט תמ"א 38, ראה >




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב