דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על בניית ממד בפרויקט תמא 38 

מאת    [ 02/02/2010 ]

מילים במאמר: 738   [ נצפה 3024 פעמים ]

זו הטבה! בניית ממד במסגרת תמ"א 38 היא אחת ההטבות השוות ביותר שמציעה תמ"א 38 למצטרפים אליה. בואו לשמוע על בניית ממד בפרט ועל תמ"א 38 בכלל.

האם בדקתם כבר אם אתם זכאים להצטרף לתמ"א 38? למה אתם מחכים? זו תוכנית נפלאה עם הטבות רבות בצידה כולל בניית ממד בדירתכם. כולנו מודעים לכך כי ישראל נמצאת תחת סיכון של רעידת אדמה. אחת הבעיות ברעידת אדמה היא שלא ניתן לחזות באופן מדויק מתי היא תתרחש ואם היא בכלל תתרחש. לאור זאת, יש להתכונן לתרחיש שכזה ולא להתעלם מהסכנה האפשרית.

ראשית כל, אני ממליצה בכל מקרה של התייעצות רצויה בתחום תמ"א 38, לפנות ולהתייעץ באינטרנט בפורום תמ"א 38>>

לאור העובדה כי התקן הישראלי קיים רק משנת 1975 החליטה הממשלה כי מבנים שנבנו טרם 1980 דורשים חיזוק ואלו הם המבנים אשר יכולים להצטרף לתמ"א 38. בין השאר יקבלו המצטרפים גם בניית ממד בדירתם, כחלק מהטבות הפרויקט.

למה בעצם צריך את תמ"א 38? האם לא יכלה הממשלה פשוט ליידע את הציבור הרלוונטי בדבר הצורך לחזק את המבנה שלו ולהשאיר את הביצוע עצמו בידיים שלהם? התשובה היא בפירוש שלילית. מיד נבין למה.

תמ"א 38 –  אז למה צריך את זה בעצם?

מי מאיתנו היה אומר לא, כאשר היה מבין שהמבנה שהוא גר בו, זקוק לחיזוק מפני רעידת אדמה? אף אחד, נכון? אז מה בכל זאת הבעיה? למה אנחנו צריכים את תמ"א 38? הסיבה לכך היא בעיקר כסף. אמת שפרויקט תמ"א 38 טומן בחובו הרבה יתרונות אך הראשון שבהם הוא מתן הפתרון לבעיית העלות. חיזוק מבנה זהו דבר יקר ביותר שלולא תמ"א 38 לא היה מתבצע. בעלי דירות היו מבינים במהרה כי מדובר בהוצאות גדולות ביותר אשר מעבר ליכולת שלהם והיו מוותרים על חיזוק המבנה בלית ברירה.

כאן נכנסת לתמונה תמ"א 38.

בניית ממד ועוד ועוד

אמרנו שתמ"א 38 פותרת לנו בעיה מהותית ביותר והיא האלמנט הכספי. היות שחיזוק מבנה, עלותו אדירה, נחסכת מאיתנו ההוצאה הזו במסגרת תמ"א 38. כמו כן, אנחנו מקבלים הטבות נוספות כדוגמת בניית ממד. אז מה בעצם קורה במסגרת תמ"א 38?

 1. עסקה בין שני צדדים  – תמ"א 38 יוצרת שיתוף פעולה פורה בין בעלי דירות לבין קבלנים. לכל אחד יש את תפקידו ויחד מגיעים למטרות.

2. הדיירים  – הצד הראשון לעסקה הוא בעלי הדירות. הם מקבלים מבנה מחוזק, משופץ אשר עולה בערכו. כמו כן תמ"א 38 נותנת הטבות כמו בניית ממד. תמורת כל אלה נותנים בעלי הדירות זכויות בנייה לקבלן.

3. הקבלן – הצד השני של העסקה במסגרת תמ"א 38 הוא הקבלן. תפקידו לחזק את המבנה שלנו ולתת את כל ההטבות שמיד נדבר עליהן. תמורת זה מקבל הקבלן זכויות בנייה אשר ניתנות לבעלי הדירות. הקבלן יוכל לבנות עוד קומה בבניין ולמכור את הדירות שיבנה.

4. בניית ממד ועוד – תמ"א 38 מעניקה לבעלי דירות שמצטרפים המון הטבות. בית המגורים שלהם אינו יוצא רק מחוזק ועמיד יותר אלא גם יפה יותר, נקי יותר, ידידותי יותר לסביבה וכמובן שערכו גם עולה. נזכיר כאן רק חלק מן ההטבות כמו למשל בניית ממד שהוא חדר נוסף בביתנו ולא סתם חדר אלא מרחב מוגן. הטבות נוספת היא שיפוץ הגינה שלנו והוספת מעלית.

תמ"א 38 – כללי ברזל

עד כאן הסברנו ותיארנו מה זה תמ"א 38. עכשיו רצינו לתת לכם כמה כללי ברזל חשובים שכדאי לזכור טרם נכנסים לפרויקט תמ"א 38:

1. אנשי מקצוע מן השורה הראשונה – זה הזמן לעשות סקר שוק רחב ידיים. לשאול, לבדוק, לקרוא, להתעניין ולבחור עורך דין מתאים ויזם מתאים עמם תצעדו לכל אורך הדרך. אל תחשבו רק על הטבות כמו בניית ממד וגינה חדשה. תחשבו על כך שאתם זקוקים לאנשים טובים ואמינים לצדכם. בחרו אנשי מקצוע בעלי ניסיון בפרויקט תמ"א 38 ובעלי המלצות.

2. חוזה מסודר -  אמת היא שעבודתו של עורך הדין היא לדאוג לחוזה תקין ומקיף אך גם אתם צריכים לפקוח עיניים ולהיות ערים לכך שכל הזכויות והחובות שלכם מוסדרות בברור בחוזה. לא לזרז את התהליך הזה כי כל מה שאינו מוגדר בחוזה, יהיו עליו וויכוחים בהמשך. חשוב שהחוזה יכיל כמובן את כל ההטבות שאתם צריכים לקבל מהקבלן בין אם מדובר בשיפוץ חדר המדרגות ובין אם בניית ממד.

3. נהלי עבודה – מומלץ לעגן בחוזה את שעות העבודה של הקבלן ופועליו. יש להגדיר בצורה ברורה שאינה משתמעת לשתי פנים את לוחות הזמנים וכדאי גם להכניס סנקציה לחוזה במקרה של אי עמידה בלוח הזמנים.

קריאה נוספת מומלצת בתחום היא אודות הסכמת דיירים בפרויקט תמ"א 38, ראה תמ"א 38 הסכמת דיירים>>

טוב חברים, זהו להיום. מקווים שהבנתם את חשיבותה של תמ"א 38 לביטחון שלכם והפנמתם גם את ההטבות שהיא נותנת כמו בניית ממד שישמש אתכם כחדר מוגן בדירתכם. תיהנו מהבית המחוזק, מהשיפוצים, מהמעלית החדשה והגינה ושמרו על עצמכם!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב