דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמא 38 ראשון לציון 

מאת    [ 02/02/2010 ]

מילים במאמר: 760   [ נצפה 3754 פעמים ]

תמ"א 38 ראשון לציון! גם ראשון לציון היא אחת מן הערים אשר תומכות ומעודדות את פרויקט תמ"א 38 למען עיר בטוחה יותר, ירוקה יותר ויפה יותר. מה אתכם? אתם גם רוצים להצטרף אל תמ"א 38?

פרויקט תמ"א 38 תפס תאוצה בתקופה האחרונה והתוכנית החלה להיות מיושמת בערים שונות בארץ. תמ"א 38 ראשון לציון, גם ראשון לציון נמנית על אחת הערים אשר תומכת בתוכנית תמ"א 38 ופועלת ליישומה במבנים בעיר. תמ"א 38 ראשון לציון היא תוכנית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. בשל העובדה הבעייתית כה, שחיזוק מבנים הוא יקר ביותר, הגתה הממשלה תוכנית על פיה יוכלו תושבים לחזק את הבניין שלהם ואף לשפצו וזאת ללא עלות מצידם.

ראשית כל, אני ממליצה בכל מקרה של התייעצות רצויה בתחום תמ"א 38, לפנות ולהתייעץ באינטרנט בפורום תמ"א 38>>
בעצם, תמ"א 38 ראשון לציון מאפשרת לנו לא רק לחזק את המבנה שלנו אלא גם לחדשו. המבנה שלנו יהפוך ליפה יותר וחדיש יותר וכתוצאה ישירה מכך - להעלות את ערכו של הנכס. כן, כן, שמעתם נכון, תמ"א 38 ראשון לציון מאפשרת לנו לשבח את הנכס שלנו.

תמ"א 38 - תחילתו של רעיון

החששות הקיימים מזה תקופה ארוכה מפני רעידת אדמה בישראל, הובילו את הממשלה שלנו למסקנה שיש לדאוג לחיזוקם של מבנים אשר עלולים לקרוס אם תהיה כאן רעידת אדמה. בשל העלות הגבוהה הכרוכה בפעולת החיזוק, היה על הממשלה לחשוב על מצב דברים לפיו יוכל החיזוק להתבצע ללא שבעלי הדירות יהיו אלו הנושאים בעלויות.

הפיתרון עליו חשבה הממשלה מיושם יפה בפרויקט תמ"א 38 ראשון לציון. לפי התוכנית, בעלי הדירות מתקשרים בחוזה עם קבלן אשר לא רק מבצע את פעולות החיזוק ושיפוץ המבנה אלא גם נושא בעלויות. בתמורה לכך מקבל הקבלן בפרויקט תמ"א 38 ראשון לציון, זכויות בנייה על גג הבניין. הקבלן יבנה קומת מגורים נוספת וימכור את הדירות.

חשוב להזכיר כאן כי תמ"א 38 ראשון לציון רלוונטית ברובם של המקרים רק למבנים אשר נבנו לפני 1980 אשר גובהם הוא 3 קומות ומעלה. התוכנית איננה חלה על מבנים אשר אינם מאוישים.

תמ"א 38 - עסקת חבילה

תמ"א 38 ראשון לציון מביאה לנו את עסקת חיינו. אנו זוכים למבנה מחוזק ולהשבחת הנכס שלנו וזאת ללא שנשאנו בעלויות הכבדות הכרוכות בכך. אז מה אנחנו מקבלים כאן:

1. שיפוץ כולל של הבניין ?  תמ"א 38 ראשון לציון מחייבת את הקבלן לשפץ את חזית הבניין שלנו כמו גם את פנים הבניין, קרי הלובי וחדר המדרגות. אם רק היו נותנים לי חצי שקל בכל פעם שחשבתי לעצמי שחדר המדרגות שלנו זקוק לשיפוץ...כמה פעמים אמרנו שנכנס אסיפת דיירים ונשפץ את הלובי? הנה, עכשיו זה קורה.

2. גינה רבותיי וגבירותיי, גינה - בשביל מה יש לנו פיסת דשא בחזית הבניין אם לא השכלנו לעשות ממנה פינת חמד? לא חבל? תמ"א 38 ראשון לציון מחדשת לנו את הגינה, מוסיפה לנו צמחים חסכניים במים ועושה לנו קצת צבע בעיניים. מה רע?

3. ממד" בכל דירה - מרחב מוגן בכל דירה הוא ללא ספק הטבה חשובה וחיונית לנו וגם אותה אנו מקבלים במסגרת תמ"א 38 ראשון לציון.

4. חניה, מעלית, חדר אשפה ושאר ירקות - תמ"א 38 ראשון לציון מחייבת את הקבלן לעוד הטבות כמו הוספת מעלית בבניין, הסדרת חנייה וסידורה, שיפוץ חדר האשפה בבניין (הטיפול (הדחוף ביותר כנראה...) ושאר ירקות טעימים.

תמ"א 38 ראשון לציון - כל מה חשוב לדעת !

רבים אינם מודעים לכל הנושא של הסכמת דיירים בפרויקט של תמ"א 38 ראשון לציון. חשוב לנו לדעת ולהבין את הדרישות בעניין הזה כדי שנפעל בחוכמה. הסכמת דיירים והיקפה זהו נושא התלוי בסוג השיפוץ שאנו רוצים לבצע בבניין. יש להתייעץ עם עורך דין המתמצא בנושא תמ"א 38 ולהבין ממנו בדיוק איזה אחוזה הסכמה נדרש לנו במסגרת תמ"א 38 ראשון לציון.

עניין נוסף וחשוב בכל הקשור לתמ"א 38 הוא בחירת אנשי המקצוע. הכוונה היא לעורך הדין שיטפל בנו לכל אורך הדרך והכוונה היא לקבלן או ליזם איתו אנו מתקשרים בחוזה. מומלץ מאוד לשמור על פרקטיות וערנות ברגעים אלו. לא לאפשר לכל אחד מבעלי הדירות למשוך לכיוון אחר, קרי, כל ישראל חברים. פעלו בצורה מחושבת ומסודרת. בצעו סקר מתאים, בקשו המלצות, ראו עבודות קודמות ועשו את הבחירה שתהפוך את החוויה הזו לקלה עד כמה שניתן.

חוזה רבותיי, חוזה

בחרתם עורך דין, בחרתם קבלן, אתם נכנסים לשלב כתיבת החוזה. אל תישארו מחוץ לעניינים. אם יש דברים שחשוב לכם שיופיעו בחוזה, וודאו את הנושא אל מול עורך הדין שלכם. תמ"א 38 ראשון לציון צריכה להיות פרויקט שלכם ובשבילכם ולכן תנו דעתכם בכל עניין ועניין. מומלץ מאוד להסדיר בחוזה את כל הזכויות והחובות שלכם ושל הקבלן, למניעת אי הבנות בשלבי העבודה. הקפידו שיצוינו בחוזה לוחות הזמנים,  שעות העבודה וימי עבודה. רשמו כי כל חריגה דורשת הסכמת בעלי הדירות.

קריאה נוספת מומלצת בתחום היא אודות הסכמת דיירים בפרויקט תמ"א 38, ראה תמ"א 38 הסכמת דיירים>>

זהו זה, זו השעה להיפרד חברים. מקווים שלמדתם מאיתנו משהו היום על תמ"א 38 ראשון לציון. הצטרפו וזכו ממבנה משופץ, מחוזק ומשודרג.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב