דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלונות 

מאת    [ 01/02/2010 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 1639 פעמים ]

חשיבותו של מיקום נכון של חלונות הבית

מיקום והתקנת חלונות בית המגורים בעת בנייתו הינם עניין של מה בכך והם טומנים בחובם בעיות ומכשולים שעשויים לחבל בעיצוב ובניית הבית כולו. תהליך עיצוב ובניית בית המגורים הוא תהליך ארוך ומייגע, יש להשקיע כסף ומאמצים על מנת להגיע לתוצאה האופטימאלית עבור דיירי הבית העתידיים. מיקום חלונות הבית ועיצובם הוא חלק חשוב במערך האינטגראלי של בנית הבית ואין להקל בהם ראש. כבר כאשר מתכנן אדריכל הבית את התכנית להקמתו הוא דואג לקבוע במדויק את מיקום החלונות. אדריכל טוב ומנוסה עשוי לתכנן את מיקום החלונות באופן כזה שיתחשב בכיווני הרוח הנפוצים באזור וביחס בו עומדים החלונות אל מול השמש בשעות השונות של היום.

למשל שמש אחר צהרים נעימה, השוקעת לא לכיוון מערב, עשויה להכניס דרך חלונות הבית אור נעים. ניתן לנצל את האור הזה ולבנות בכיוון שקיעת השמש חלון גדול יותר. מנגד שמש הצהרים העולה מן המזרח דרך הדרום עשויה לחמם את הבית יתר על המידה ובכך ליצור תחושת אי נוחות מסוימת עבור דיירי הבית. אדריכל טוב ומנוסה עשוי להכין תכנית אופטימאלית שתתחשב במרכיבים אלו ולפיהם תתכנן את מיקום החלונות האופטימאלי.

במידה ומיקום החלונות לא יהיה טוב ומספק את דיירי הבית, יש לציין שהוספת חלונות לבית המגורים לאחר בנייתו הינה תהליך יקר ובעייתי יותר, שכן יש להרוס חלק בקיר קיים ולהציב בתוכו את החלון. כלל לא בטוח שביתם בהם חלונות הבית אינם מספקים את הדיירים ישופצו אי פעם אך ורק לצורך מטרה זו. לכן יש להקפיד עוד בתכנון הבית על מציאת המיקום האופטימאלי לחלונות.

ברוב המקרים חלונות הבית אינם יקרים באופן משמעותי מחלקים אחרים הנבנים במהלך בניית בית חדש , אולם גם במקרה זה יש להקפיד על מציאת העסקה המשתלמת ביותר. כלומר יש לחפש את סוג חלון האופטימאלי, כלומר חלון הבנוי מזכוכית עובי המתאים למטרותינו ולדאוג שצבע אדן החלון הוא לטעמנו, אך לבחון כיצד ניתן לבנות חלונות כאלו במחיר הנוח והזול ביותר עבורנו. שכן במהלך בניית בית מגורים ההוצאות הכספיות הינם גדולות ומכבידות עלינו באופן ניכר. חיסכון אפילו בחלק קטן מהבית הוא שוב והכסף עשוי לשמש אותנו לשיפור חלקים אחרים בבית.
חלונות בית המגורים צריכים להיקבע מראש עוד בתנית האדריכל שמתכנן את הבית, גם עיצוב הפנים של הבית מושפע מהם באופן ניכר. ניתן לנצל את חלונות הבית ולהרוויח אור נעים ושיפור מראה הבית, מנגד יש לזכור כי מיקום לא נכון של החלונות עשוי ליצור תחושת חוסר נעימות בשעות מסוימות של היום. חלונות הינם חלק קטן ממערך בניית ועיצוב הבית כולו, אך הם חלק חשוב שיש להתחשב בו כאשר פונים לבנייה ועיצוב הבית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב