דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון מטבחים 

מאת    [ 01/02/2010 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 1884 פעמים ]

תכנון מטבחים
 

תכנון מטבחים הוא אחד החלקים החשובים והמהותיים כאשר רוכשים או משפצים דירה. תכנון מטבחים מתחלק באופן כללי לשני חלקים עיקריים. חלק אחד הוא חלק שעוסק בתכנון הפיסי והחלק השני הוא חלק שעוסק בתכנון העיצובי. תכנון מטבחים מתחיל בבדיקת הצרכים והרצונות ובתכנון התקציב. בכל בית מוקצה מקום מסוים למטבח. ראשית עלינו לבדוק מה אנחנו רוצים שיהיה במטבח. כמובן יש לקחת בחשבון את כל המכשירים השונים שבלעדיהם המטבח איננו מטבח כמו מקרר, תנור וכדומה.

יש לבדוק מה גודל המכשירים השונים ואת התאמתם לגודל החדר. אחרי שעשינו רשימה של כל אותם מכשירים נעבור להכין רשימה של כל הכלים שבכוונתנו לאכסן במטבח. הכוונה לסירים, מחבתות, צלחות, כוסות וכדומה. לאחר מכן נכין גם רשימה של כל אותם דברים נוספים שברצוננו לאחסן במטבח כמו למשל קפה, תבלינים וחומרי בישול אחרים, כמו גם שקיות, ניילון נצמד ודברים נוספים המשמשים אותנו במטבח.

רשימות אלה תעזורנה לנו בתכנון ארונות המטבח ואין תכנון מטבחים ללא תכנון של ארונות מטבח. יש חשיבות רבה לדבר שכן ללא תכנון מקדים אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם מטבח יפה אך לא פרקטי. מטבח עם ארונות שאינם מתאימים לצרכים שלנו ואינם מתאימים לאכסון הכלים הספציפיים שיש לנו. יכול להיווצר מצב שאין לנו מקום אחסון מספיק לכל אותם מכשירים וכלים שאנחנו זקוקים להם במטבח ומצד שני יכול להיווצר מצב שיש לנו מקום אחסון מספיק אך שאינו מתאים למכשירים ולכלים שלנו, כמו למשל מגירות שיועדו לאחסון סירים אך אינן עמוקות מספיק או שאינן גדולות מספיק להכיל את כמות הסירים שיש לנו. וכמובן, חשוב לבדוק שגודל ארונות המטבח והמגרות מתאימות לגודל הכללי של המטבח. תכנון מטבחים צריך לקחת בחשבון גם את סדר העבודה במטבח.

יש היום מגמה לתכנן את המטבח כך שהכיריים והתנור נמצאים בסמיכות זה לזה. כמובן שכאשר קונים תנור משולב עם כיריים אין בכלל חשיבות לעניין, אך כאשר הכיריים נמצאים על משטח העבודה והתנור נמצא ביחידה נפרדת יש המעדיפים להציב אותם קרוב אחד לשני. כך גם את המקרר ואת הכיור. פרט חשוב ומהותי של תכנון מטבחים הוא תכנון נקודות חשמל ומים. לאור ריבוי המכשירים החשמליים במטבח חשוב לתכנן מראש את מיקום נקודות החשמל ולדאוג שתהיינה נקודות חשמל מספיקות. כך גם עם נקודות המים. בנקודות מים הכוונה היא גם למים וגם לניקוז.

כעת אנחנו מוכנים לשלב השני של תכנון מטבחים והוא שלב העיצוב. זה הרגע שאפשר לבחור איזה סגנון אנחנו רוצים למטבח שלנו – מודרני, כפרי וכדומה ובהתאם לכך לעצב את ארונות המטבח, לבחור את החומר ממנו יהיה עשוי משטח העבודה, חיפוי קרמיקה לקירות אם אנחנו מעדיפים חיפוי. את גודל הכיור נתאים לגודל המטבח ולצרכי העבודה שלנו ונבחר ברז ממגוון הברזים הקיימים בשוק. וכך נשלים את תכנון מטבחים על כל פרטי העיצוב הקטנים שעושים את המטבח מושלים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב