דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח קריירה, שינוי תפקיד ושינוי קריירה 

מאת    [ 01/02/2010 ]

מילים במאמר: 538   [ נצפה 2605 פעמים ]

ד"ר דב רייכמן, ספקטרה אנליטיקס בע"מ 

תחום הקריירה ומקום העבודה מהווים נתח נכבד מסדר היום שלנו.

על כן, חוסר סיפוק בעבודה, תיסכול ושחיקה משפיעים במידה ניכרת על מידת שביעות הרצון הכללית שלנו ועל האינטראקציות האחרות שלנו בתחומי המשפחה ופנאי.

הסיבות לחוסר הנחת רבות ומגוונות ושכיחות בקרב אוכלוסיה רחבה. חלקנו משובצים בתפקיד לא מתאים, בסביבת עבודה ותרבות אירגונית שאינה נוחה לנו ומלווים לעיתים ביחסי עבודה מורכבים ולחצים להצגת תפוקה בתפקידנו.

התחושה המלווה עובדים ומנהלים במצבים אלו היא חוסר מימוש עצמי ופגיעה בהערכה העצמית אשר מובן כי צרכים אלו יסודיים מאד ומהווים תנאי לתפישת ההצלחה ולדרגת האושר של כולנו.

רוב האנשים מזהים פיתרון למצבם דרך שינוי מקום העבודה או קידום בתפקיד אך ברור כי ההזדמנויות מוגבלות והזמן הנדרש להן לא תמיד תואם את הסבלנות ואת יכולת השרידות שלנו במצב השוחק.

לעיתים כשמתחוללת התמורה ונוצרת ההזדמנות – מסתבר לנו שהפיתרון שלכאורה איתרנו מספק אותנו לטווח קצר בלבד ולא הוביל אותנו להצלחה. תפקיד שנראה 'מרחוק' מפתה אינו באמת תואם את הצרכים והמניעים המרכזיים שלנו.

תפקיד ניהולי נחשק שהתחרות לקבלו הייתה לא פשוטה, חושף את המנהל לאינטראקציות חדשות, מורכבות ותובעניות עם ההנהלה הבכירה או הדירקטוריון, האינטימיות והקולגיאליות הצוותית נעלמו ולעיתים חלק מהכישורים והחוזקות שלנו לא באים לידי ביטוי.

תהליך האימון האישי והאימון העסקי המלווה מתאמנים במצבים אלו מנסה לזהות בעבודה משותפת את הדברים הקטנים החשובים לנו, שגרמו לנו אושר וסיפוק במהלך חיינו גם אם לפרקי זמן קצרים ובהעדרם נרגיש תמיד שמשהו חסר.

מעטים המקרים בהם יכול אדם לזהות בבהירות ובדייקנות מוקדים אלו אצל עצמו. רובנו יודעים להגדיר ב'גדול' את המרחב המתאים לנו אבל לא את ההתאמה המדויקת שבלעדיה לא תיתכן הנינוחות כפי שבמשחק הפאזל לא מספיק לדעת את האזור אליו שייך החלק והחיוך מגיע בחיבור הנכון למקום הנכון שאת זה כולנו מחפשים לא מעט במהלך חיינו.

במהלך האימון האישי והאימון העסקי אנחנו מגדירים לעצמנו בבהירות היכן היינו רוצים לראות את עצמנו מבחינת הקריירה בעוד שנה או שנתיים ונערכים היטב להשגת היעד. כל זאת תוך בדיקה מתמדת שזהו היעד הנכון מבחינתנו וכי הוא עולה בקנה אחד עם תפישת ההצלחה שלנו. כולנו רוצים מעמד והערכה עצמית אך הביטוי לכך שונה מאדם לאדם.

בתהליך האימון האישי והאימון העסקי, בעבודה המשותפת של המאמן והמתאמן נשלפים כלל העוצמות, הכישורים והניסיון האישי של המתאמן על מנת להביאם לידי ביטוי להשגת המטרה. מסתבר שרובנו לא מנצלים את כלל הניסיון והידע המצטבר שלנו לאורך הקריירה ולא מממשים יכולות אלו להשגת ההצלחה המבוקשת.

לכולנו יש לעיתים חולצה עמוק בארון ששכחנו מקיומה והייתה יכולה לשרת אותנו כשהיינו צריכים אותה.

בנוסף, מתייחס תהליך האימון לחסמי ההצלחה אשר מנעו מאיתנו או עיכבו אותנו בעבר מלהשיג את מה שרצינו וחייבו אותנו לוותר בציר שבחרנו וכנראה לא התאים לנו.

זיהוי נכון ומדוייק של חסמים אלו יאפשר לנו לעקוף את המיגבלות ולהתרכז בחוזקות ובעוצמות שלכל אחד מאיתנו יש. אם נסתכל לאחור על מהלך חיינו, נוכל למנות מספיק אירועים שעמדנו בהם בהצלחה למרות הקשיים.

להכרה המדוייקת יותר של עצמנו והמטרה הייחודית לנו מתווספת בתוכנית האימון האישי והאימון העסקי תוכנית פעולה ברורה אשר מהווה תנאי להגשמת היעד כך שאכן נממש את התוכנית.

תהליך האימון חותר להשגת תוצאות ברורות ולא מסתפק בתוכנית על הנייר, היישום בפועל הוא תנאי להצלחת האימון ומהווה את עמוד השידרה לאורך כל מהלך האימון.

ד"ר דב רייכמן הוא מנכ"ל ובעלים של חברת ספקטרה אנליטיקס המתמחה בפיתוח עסקי, שיווק, אימון אישי ואימון עסקי www.spectra-analytics.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב