דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המטבח 

מאת    [ 01/02/2010 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 1529 פעמים ]

טיפים לעיצוב המטבח

לעיצוב המטבח חשיבות מרובה הן בהיבט הפרקטי (האם יהיה לנו קל ונוח לעבוד בו) והן בהיבט הויזואלי - האם המטבח יראה יפה יותר לאחר עיצובו. לכן חשוב לקרוא מאמר זה לפני שמתחילים לעצב את המטבח. כאשר דנים בנושא עיצוב המטבח יש שני מישורים עיקריים: יופי ונוחות. שני הפאקטורים הללו צריכים להתקיים בד בבד מבלי לפגוע אחד בשני לא ברמת התכנון ולא ברמה התקציבית. עיצוב המטבח צריך להשען על העקרון לפיו המטבח הוא חדר עבודה. כאשר מתכננים חדר עבודה, לוקחים בחשבון את סוגי הפעולות המתבצעות בו ומתכננים אותו כך שיהיה קל ונוח לאדם ו/או האנשים העובדים בו.

תכנון המטבח כך שיהיה נוח לעבודה צריך לכלול את שני הנושאים הבאים: מספר האנשים אשר עובדים / נמצאים במטבח (תכנון המטבח בבית בו חיות 4 נפשות הוא אינו זהה לתכנון המטבח בבית בו מתגוררות 7 נפשות). תכנון מטבח צריך לכלול את היקף הפעילות המתבצעת בו, לדוגמא אם מדובר במשפחה המתגוררת בעיר וכמעט ולא מכינים ארוחות חמות במהלך השבוע או שמדובר במשפחה המתגוררת ביישוב קטן מחוץ לעיר ובמטבח מבשלים ארוחות על בסיס יומי. לאורח החיים בבית יש חשיבות עצומה בפרויקט תכנון ועיצוב המטבח. כאשר ניגשים ברצינות לתכנון המטבח בדירה חדשה או בשלב שיפוצים, יש לברר את היקף הפעילות במטבח כגון: האם בני המשפחה אוהבים לבשל ולאפות או שהם נוטים להזמין אוכל מוכן, לאכול בחוץ או לחמם מזון קפוא במיקרוגל. האם בני המשפחה אוהבים לרכוש בקניה מרוכזת מזון אחת לשבוע שבועיים (שכן אז הם יזדקקו למקרר גדול במיוחד ולשטחי אחסון מרובים (באמצעות מדפים וארונות) או אולי בעלי הבית מעדיפים לצאת לקניות אחת לכמה ימים ולרכוש מצרכים רק עבור הימים הבאים (ואז הם יכולים לתכנן את המטבח בסגנון מינימליסטי יותר).

חשוב לזכור שהמטבח נועד לשרת את החיים בו והםלא אמוריםלהתאים את אורח החיים וסדר היום לעיצוב המטבח - זהו כלל הברזל בתכנון המטבח. ברמת העיצוב, יש לזכור שגם בעיצוב המטבח יש חשיבות מרובה לאורח החיים בבית. אם יש בבית ילדים קטנים הנוטים להשאיר כלים על השיש, לא מומלץ לעצב את המטבח בריהוט לבן נקי כי אז המטבח יראה מבולגן (במקרה כזה עדיף ללכת על צבעים קהים - בעיקר מומלץ על עץ קהה וחם).

למשפחות עם ילדים מומלץ לבחור בסט ארונות נמוך כך שלילדים תהיה גישה והם לא יצטרכו לתפס על כסאות או לעלות על השייש כדי להוציא דבר מה מהארון. ואילו כאשר מדובר על תכנון המטבח בבית בהם מתגוררים מבוגרים / קשישים ואנשים עםמגבלויות גופניות, רצוי לרכז את החפצים לאחסון בארנונות גבוהים כדי לחסוך אתהמאמץ בלהתכופף לארונות. זכרו כי המטבח הוא שטח העבודה שלכם והוא נועד לאפשר לכם לעבוד בצורה קלה ויעילה ולכן אין שום סיבה לבחור במטבח אשר התחזוקה שלו תהיה קשה ומייגעת עבורכם ועבור בני המשפחה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב