דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה עדיף לונג או שורט ? -המסחר במעוף 

מאת    [ 29/12/2006 ]

מילים במאמר: 547   [ נצפה 6412 פעמים ]

מי שסוחר במעו"ף יודע שלא מספיק לנבא האם השוק יעלה או ירד. חשוב יותר לדעת מתי להכנס לשוק ובאילו פעולות לנקוט.

מחיר אופציות המעו"ף נקבע, כמו כל דבר בבורסה, כפועל יוצא של היחס בין הביקוש להיצע.  בכדי לעזור לנו לתמחר את האופציות פיתחו הפרופסורים בלק ושולץ (B&S), נוסחא מתמטית הנעזרת בשישה פרמטרים:

טטה - (זמן).

ווגה- סטיית התקן (תנודתיות).

דלתא  גמא ואומגה (הכיוון).

רו - הריבית (מגולמת בקולים ).

סוחרי מניות אינם עומדים בלחץ הזמן בו עומדים סוחרי המעו"ף. מניה יש לקנות כאשר יש צפי סביר לתנודה לכיוון מסוים ולחכות ליעד תוך קביעת סטופ לוס. אולם, אין זמן מוגדר לציפיה, סוחר יכול להחליט להחזיק את המניה לטווחי זמן שונים וכל זאת בהתאם למצב המניה, מצב השוק ומידת הנזילות שבה הוא צריך את כספו.

לאופציות, לעומת זאת, יש תאריך פקיעה דבר שהופך אותן לבעלות אורך חיים קבוע מראש שאינו ניתן לשינוי.פקיעת האופציות מתרחשת ביום חמישי האחרון בכל חודש (בתנאי שיש יום שישי אחריו), האופציות ניתנות, באופן תיאורטי, למסחר בטווח של שלושה חודשים קדימה. אולם, בשל חוסר נזילות (מחזורים נמוכים) , האופציות הרחוקות ביותר אינן סחירות הלכה למעשה .

סוחר מעו"ף, אם כן, צריך לנבא לא רק לאן יגיע המדד אלא גם מתי הוא יגיע לשם. פרמטר נוסף  שיש לקחת בחשבון הוא הדרך בה תרשם  התנודתיות בשוק. האם יעלה בגאפים (פער מחירים)?, או שמא " יזל " לכיוון היעד בתנועה איטית. ואולי ינוע בתנועות חדות מעלה ומטה עד ליעד. לכל אחת  מהאפשרויות האלו יש להתאים אסטרטגיה מתאימה, הן במסחר התוך יומי והן במסחר המגמה. מסחר המגמה הוא  קל יותר מהמסחר התוך יומי  כיוון שהנקודות של מימוש רווחים וסטופ לוס קבועות וידועות מראש ולא נתונות לגחמות של המסחר התוך יומי .

יחס הסיכון-סיכוי של מסחר תוך יומי נתפס בדרך כלל כגבוה יותר אך אין זה מחויב מציאות. יחס זה תלוי בפרמטרים נוספים כמו אחוז ההשקעה של הסוחר, במסחר זה, מתוך כלל התיק שלו,אך אם בחרת לסחור בטווח התוך יומי עם 50%-100% מהתיק שברשותך, אין ספק שאתה סוחר ברמת סיכון גבוהה ביותר.ניתן לאמור כי בכל אחת משיטות העבודה ניתן לקבוע את יחס הסיכון-סיכוי שהסוחר מעוניין בו בהתחשב באחוז ההשקעה מהתיק כמו גם בסיכוי לרווח. לסיכום, שוק המעו"ף עלה ב 215% בארבע השנים האחרונות אבל לכל גל עליות היה צורך באסטרטגיה אחרת לגמרי בכדי לגרוף את הסכומים הפוטנציאלים .

פה, בבחירת האסטרטגיה הנכונה, נמדדת איכותו האמיתי של סוחר המעו"ף ניתן לחלק את הסוחרים לשתי קבוצות עיקריות:לונגיסטים ?אלו שלא "כותבים" (מוכרים בחסר), רק קונים ומתפללים לתנועה גדולה. אויבם הגדול ביותר של סוחרים אלו הוא סטיית התקן והזמן כמובן.השורטיסטים - אלו שכותבים אופציות או מוכרים סטיית תקן. אויבם הגדול של סוחרים אלו הוא תנועות חריגות שנובעות מאירועים בלתי צפויים, חיובים או שלילים, כגון פיגועים או רכישות מפתיעות . כמובן, שאף שיטה מהשתיים אינה חסינה להפסדים גדולים או טובה, באופן גורף, מרעותה.לשתיהן יתרונות גדולים וחסרונות גדולים וחשוב להתאים אותן לאופי של הסוחר. ההתאמה בין האופי של הסוחר לאופי המסחר היא קריטית ,בהסתייגות אחת, בחירה בעמדה קיצונית מדי היינו התיימרות להיות סוג אחד בלבד של סוחר  עלולה, בסופו של דבר, להקשות על צבירת רווחים לאורך זמן. בדיוק באותה מידה ששחקן כדורסל לא יכול רק לקלוע לסל או רק לשמור בהגנה אלא לבצע את שניהם, צריך שחקן מעו"ף להרגיש בנוח הן עם קניה והן עם כתיבה. עת לקנות ועת לכתוב עת לאסטרטגיות ועת למסחר תוך ! 

בכדי להיות סוחר מעו"ף מצליח יש להשיג מקסימום יתרונות יחסיים:בראש ובראשונה מקסימום ידע! מערכת מסחר טובהעמלות אטרקטיביות ונמוכות ככל האפשר.מקסימום מידע בזמן אמת - רשת ב' חוזים בחו"ל דולר שקל מדד גלום ועוד...וכמובן משמעת משמעת ושוב משמעת.



עידו סמואל - מבעלי ומנכ"ל חברת ברוקרטוב.
מומחה לנגזרים וניתוח טכני.
http://www.brokertov.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב