דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסחר באופציות המעוף בסטיית תקן גבוה 

מאת    [ 29/12/2006 ]

מילים במאמר: 758   [ נצפה 12070 פעמים ]

סוחרי מעוף מתחלקים למספר סוגים: סוחרי זמן (טטה), סוחרי כיוון (דלתא וגמא), וסוחרי תנודה או יותר נכון חוסר תנודה (ווגא =סטיית תקן). בכל סוג מסחר שתבחרו סטיית התקן היא  הפקטור המרכזי החשוב ביותר והגורם המשפיע ביותר ברוב האסטרטגיות בטח ובטח שלסוחר יומי.

כבר פעמים רבות יצא לי לשמוע את המשפט "קניתי קולים השוק עלה ואני מופסד" כל זאת כמובן, בשל סטיית התקן. מסחר בזמן המלחמה גורם לאי וודאות גדולה מהרגיל וזה בא ליידי ביטוי בסטיית תקן גבוהה ומסחר עצבני.

סוחר תוך יומי הוא בעצם סוחר מומנטום - בסטייה גבוהה שכזו עליו לנצל פאניקה או אופוריה - להתעלם משמועות ולנצל עובדות. כלומר, במהלך מסחר התוך יומי השוק זז בעצבנות רבה וכל שמועה גורמת לתנודתיות לא רציונאלית במהלך המסחר - 85% מהמקרים התנועה הלא רציונאלית שנוצרה על ידי השמועה תחזיר את השוק למקום שהיה לפני כן וכך גם את האופציות שינועו עשרות אחוזים ויחזרו למצב שהיו בו לפני כן. 

סוחר ממולח ינצל את השמועות לקניה נגד השמועה!

הסיכון הכרוך בפעולה זו הוא שהשמועה תהפוך לעובדה - אך למעשה על כל עובדה נוצרות בשוק 10 שמועות לערך. שמועה שהפכה לעובדה תיתן לכם זמן רב מאוד בכדי להצטרף לכיוון - בין אם מדובר בהסכם שלום או החמרה מהותית באחת מהגזרות של המלחמה, לטוב או לרע - יהיה לכם מספיק זמן להצטרף לכיוון אם השמועה היא אכן עובדה. לסוחר יומי, שיושב מול המסך ובעל מערכת מסחר מהירה (כמו FMR), יהיה מספיק זמן הן לחתוך הפסדים בסטופ לוס והן להצטרף לכיוון במקרה ששמועה הופכת לעובדה אבל בינתיים יוכל לנצל את רוב השמועות לקניה נגד הכיוון ולהרוויח על חשבון הפאניקה/אופוריה הרגעית - זהו ניצול מומנטום קלאסי. 

כתיבת אופציות בסטייה גבוה כזו עשויה להיות פעולה משתלמת מאוד ובו בזמן גם מאוד מסוכנת. השוק לא מתומחר כל כך ביוקר סתם כך - וכנראה שיש לזה סיבה. מי שמאמין שהמלחמה תגמר בזמן הקרוב יוכלל להתחיל לכתוב אופציות בשורט. מי שלא מאמין בשיפור המצב או אף בהחמרה עדיף שיתרחק מכתיבות ולא משנה מאיזה צד. זוהי התקופה הטובה ביותר לסוחרי מעו"ף, שנאמר - "אנשים צריכים סיבה סוחר מעוף צריך תנודה". זה הזמן שהשחקנים הגדולים מתקשים להרוויח והחלק הלא מנוסה שבהם מפסיד ואפילו מפסיד הרבה! כתבן (מוכר אופ' בשורט), לא מיומן יגרום לעצמו נזק רב בתקופות אלו. המסחר בסטיית תקן הוא מסחר בציפיות - מסחר בפאניקה ואופוריה.

המסחר התוך יומי הוא ניסיון של "להיכנס לעקוץ כדבורה ולברוח", הוא מסחר מהיר מאד החלטי מאד וזריז בביצוע. על סוחר יומי לעמוד בחוקים רבים ולהיות עם מקסימום יתרונות יחסיים, אם במערכת מהירה ואמינה ואם בעמלות נמוכות ככל האפשר במקסימום מידע וידע שניתן והכי חשוב - בעל משמעת חזקה כברזל. במסחר בעת המלחמה מין הסתם, אי הוודאות היא השולטת - שיטת הניתוח הטכני שעובדת באחוזים גבוהים בסטייה ממוצעת או נמוכה, מתקשה מעט בסטיות תקן גבוהות.

סטייה גבוהה נוצרת על ידי פאניקה או אפילו רק על ידי ציפיות לתנודה חדה לאחד הכיוונים, ולעיתים על ידי שורט סקוויז לכיוון מעלה. על  הסוחר להבין שהיחס בין הסיכון והסיכוי משתנה בהתאם לסטיית התקן - מה שמחייב סוחר מעוף לשנות את סכום ההשקעה שלו - אם בכמות היחידות או בסטרייק עליו הוא עובד - בהתאם לסטיית התקן. אחת הטעויות הנפוצות של סוחרי מעוף מתחילים - סוחרי הדלתא (כיוון) - הוא חוסר התחשבות בסטיית התקן בשל העובדה שהם מתקשים להבין את המשמעות של הסטיות. 

סוחר כיוון שרוצה לנטרל את סטיית התקן לגמרי חייב לעבוד בצורת חוזים בלונג או שורט בלבד. אם אתה סוחר תוך יומי או מגמה (סווינג) אתה חייב להתחשב בסטיית התקן - הן מבחינת היעד למימוש (בסטייה גבוה הפוטנציאל גבוה יותר ובסטייה נמוכה היעד קרוב יותר), והן מבחינת מיקום הסטופ לוס! חשוב להבין שסוחר שלא מתחשב בסטיית התקן לגבי סכום ההשקעה או כמות היחידות עשוי לשנות לעצמו את הסטטיסטיקה של רווח הפסד בצורה ממשמעית. 

אין דבר כזה לקנות קולים כאשר אתה חושב שהשוק יעלה או פוטים אם אתה חושב שירד. שוק המעוף מורכב הרבה יותר מאשר מניה שיכול לעלות או לרדת או לעמוד במקום. מסחר באופציות מחייב את הסוחר לשערך כמה יעלה או ירד המדד, כמה זמן זה ייקח ואיך זה יקרה - האם בגאפים, בתוך יומי, ביומיים או בשבועיים, וכל זאת תוך התחשבות בשבוע הפקיעה ובמועד הפקיעה עצמו. 

לסיכום - בשעה של מלחמה על סוחר להיות סבלן שקול ומהיר החלטה יותר מבכל תקופה אחרת, וזה כמובן פועל יוצא של סטיית התקן הגבוהה. בכדי להקל על עצמו, סוחר ותיק יצמצם חשיפה על ידי מסחר בכמות קטנה יותר של יחידות או בסכום כסף נמוך יותר בכדי להחזיר את משוואת הסיכון סיכוי אליה הוא רגיל. 

להיות סוחר מעוף זהו אחד המקצועות הקורצים ביותר - למרות המתח הרב והסיכון הגבוה - הפוטנציאל קורץ לאנשים רבים מאוד. זהו המקצוע בעל הפוטנציאל הגדול ביותר לרווחים (ובאופן חוקי!), אך יש לזכור כי למטבע שני צדדים - הוא גם אחד המקצועות הקשים ביותר להצליח בהם והרבה מאד אנשים (ביניהם חכמים ואינטליגנטים עד מאוד), מפסידים הרבה מאד כסף בניסיונם לנצל שוק זה.



עידו סמואל - מבעלי ומנכ"ל חברת ברוקרטוב.
מומחה לנגזרים וניתוח טכני.
http://www.brokertov.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב