דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמיכה סיעודית בבית דיור מוגן 

מאת    [ 01/02/2010 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 2881 פעמים ]

דיור מוגן הוא בעצם שדרוג של בית האבות המוכר לנו ונחשב לרמה הגבוהה ביותר בתחום: מדובר במגורים של ממש לבני גיל הזהב, באזור שכולו מיועד עבורם. אפשר אפילו לגדיר זאת כמעט כשכונה המיועדת רק להם. בתוך אותה 'שכונה', יש לדיירים כל מה שהם צריכים, כולל תמיכה ושירותי סיעוד במקרה הצורך.

הצורך בתמיכה סיעודית ללא קשר לדיור מוגן

ככה זה בטבע. יש שלב בו האדם מזדקן והזמן מתחיל לתת אותותיו בגוף, מה שמתבטא במחלות שונות או פגיעות שמחייבות סיוע לאותו אדם. מי שזקוק לטיפול סיעודי צריך בעצם שיתלווה אליו מישהו שיסעד אותו באופן קבוע וידאג לסייע לו בכל פעולה ופעולה.

דיור מוגן שכולל גם מחלקה סיעודית

אחת האפשרויות עבור המטופל הסיעודי היא להמשיך ולהתגורר בביתו, אליו יגיע מטפל סיעודי. אפשרות נוחה הרבה יותר - לכל הצדדים - היא דיור מוגן שכולל מחלקה סיעודית. כך, יוכל המטופל להישאר בחברת אנשים ובסביבה חמה יותר מאשר לבד בביתו ועדיין ייזכה לטיפול הטוב ביותר שהוא זקוק לו.

דיור מוגן עם תמיכה סיעודית הוא גם מחשבה לעתיד

יכול להיות שכרגע המצב אינו דורש תמיכה סיעודית וברוך השם, המצב הבריאותי בסדר גמור. עדיין, ייתכן שעבור אנשי גיל הזהב מגורים בדיור מוגן עם מחלקה סיעודית הם הפיתרון הטוב ביותר: שם הם יקבלו את כל מבוקשם ויידעו שגם אם, חס וחלילה, יידרדר מצבם, יש מי שיטפל בהם בצורה הטובה ביותר ובאופן מיידי.

המקרים המטופלים במחלקות סיעודיות

למעשה, מחלקות סיעודיות של מרכזי דיור מוגן מיועדות לטיפול בכל בעיה הנפוצה אצל בני גיל הזהב, אם זה במחלות השכיחות כמו אלצהיימר או בפציעות מכל סוג שהוא. המחלקות הסיעודיות בבתי הדיור המוגן פועלות ברישיון של בית חולים ויש בהן את כל המענה הבריאותי שזקוק לו קשיש סיעודי.

ישנן גם מחלקות לטיפול בחולה סיעודי מורכב

בהגדרת המושג סיעודי, ישנן שתי רמות, שקובעות את מצבו של המטופל מבחינה בריאותית: מטופל סיעודי הוא אחד הזקוק לסיוע בפעולות יומיומיות, כמו לבישת בגדים, רחצה ואף אכילה ושתייה. מי שמוגדר סיעודי מורכב, הוא כזה שסובל מכמה מחלות קשות וזקוק לסיוע על ידי מכונות מיוחדות כדי להמשיך ולתפקד. חולה סיעודי מורכב הוא כזה שמצבו הבריאותי רעוע ועלול להידרדר בכל רגע.

ישנם בתי דיור מוגן שמציעים מחלקות סיעודיות שמותאמות גם למקרים כאלו. בפעמים רבות קופות החולים הן אלו שמפנות את החולה הסיעודי אל המחלקות הללו ולכן אתם יכולים להיות בטוחים כי רמת הטיפול שם היא גבוהה ביותר. אגב, בשל מצבו הקשה של חולה סיעודי מורכב, קופת החולים שלו משתתפת במימון האשפוז.

רוב מרכזי דיור מוגן כוללים גם מחלקה סיעודית

תמיד רצוי לבדוק את כל הפרטים מראש, אבל דעו שהיום, רוב בתי האבות או מרכזי הדיור המוגן כוללים גם מחלקות סיעודיות, מתוך רצון להעניק לדיירים חבילה כוללת בה יהיה כל הדרוש עבורם. כשאתם ניגשים לבחור מקום כזה, קחו בחשבון גם את הקרבה לבני המשפחה. כל אדם, בוודאי בגילאים כאלו, ישמח לביקורים תכופים מהקרובים אליו.

כיום, כשתוחלת החיים של האדם רק הולכת וגדלה, בני גיל הזהב הופכים להיות לאוכלוסייה הגדולה ביותר. גם אנחנו נהייה יום אחד בגיל הזה, לכן לא יזיק שכל אחד מאיתנו יידע קצת יותר על דיור מוגן. למען יאריכו ימינו!

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב