דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ה-NLP והשפה 

מאת    [ 25/12/2006 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 3168 פעמים ]

 NLP או התרגום המקובל בעברית, נל"פ (ניתוב לשוני פיזיולוגי), הוא הלימוד של הדפוסים השכליים באדם. לימוד זה, מאפשר לנו להכיר את התהליכים השכליים שבעזרתם האדם מקודד את המידע התופס מהסביבה, ואיך קידוד זה משפיע על הדרך בה האדם חושב, מרגיש ומתנהג. 

הנל"פ מדגיש את ההשפעה שיש לשפה על הדפוסים השכליים או מחשבות. המילים שבהן האדם עושה שימוש, יוצרות ערוצי נוירולוגים אשר הולכים ומתחזקים בכל פעם שהוא עושה שימוש חוזר באותם המילים. כך שעם הזמן הערוצים הללו מבססים דפוסי מחשבה אשר יוצרים, בין היתר, את הרגשות והתגובות של האדם.משמעות קשר זה, מרחיקה לכת. לאורך חייו האדם יוצר מאות אם לא אלפי דפוסי מחשבה, אשר מושפעים מהסביבה.

  בתחילת חייו הם מושפעים  מהוריו וממשפחתו, ובהמשך ממוריו, מחבריו ומאמצעי התקשורת. האדם מפנים דפוסי מחשבה אלו מבלי להבחין אם הם מטיבים או מריעים עימו, הם פשוט שם, הותקנו  כמו תוכנת מחשב.כמובן שמעבר להשפעה של הסביבה, האדם יוצר את דפוסי המחשבה האישיים שלו, אשר מבטיחים את הישרדותו בסביבה בה הוא מתפתח, ובאותו אופן יש כאלה שמטיבים יותר וכאלה שפחות.

 הכלים שהנל"פ מציע מאפשרים לאדם לשפר את התקשורת עם עצמו ולערוך הכרות עם הדפוסים שלו עצמו, לגייס את דפוסי המחשבה המטיבים עימו יותר ולהשתחרר מאלה המטיבים עימו פחות ואפילו מזיקים ופוגעים בו.כמו כן, כלים אלו מאפשרים לו לזהות דפוסי מחשבה אצל אחרים, להתאים את התקשורת עם האנשים עמם הוא בא במגע  וכך למקסם את תהליך התקשורת. על-פי הנל"פ השפה שאנו משתמשים ביומיום קשורה באופן ישיר לתחושות הפנימיות שאנו נחווה.

מאוד חשוב שנהיה מודעים לשפה שבה אנו משתמשים, למשל, משפט כמו "אני מגיע להישגים" (שגורם לי להרגשה טובה) או "אני לא מסוגל להשיג דבר" (שגורם לי להרגשה לא טובה), או כל משפט אחר אשר אשמע מהסביבה, חיובי או שלילי לגבי, יגרום לי לתגובה פנימית.הנל"פ מאפשר כלים כדי להכיר וליעל את היכולות , וכך לשפר את התקשורת עם הסביבה, לשלוט ברגשות, לשנות התנהגות, להפסיק לשפוט את האחר, ליהנות מחשיבה חיובית, לשמור על בריאות, לנהל דיאלוג פנימי אסרטיבי אשר ישפיע באופן חיובי, לשמור על שיווי משקל רגשי לאורך זמן ועוד יתרונות.

על פי הנל"פ, הדבר החשוב ביותר, הוא שהאדם ימצא אפשרויות חדשות בחייו, שירכוש את היכולת ליצור ערוצי חשיבה חדשים, וכך לצאת מהתקיעות. אם רוצים להגיע לתוצאות שונות, חשוב לשנות אסטרטגיה. כשמוציאים לפועל את הטכניקות שנל"פ מציע, מתבצעים שינוים פנימיים לאורך זמן. ובזמן שמכירים כיצד השכל פועל, אנו יכולים להתחיל לשלוט בו ולמנוע שהוא ישלוט בנו עם התוכנות "השליליות" שהתקנו במהלך חיינו. המטרה היא להגיע לשליטה עצמית, שליטה על המחשבות, על הרגשות ועל ההתנהגות. נל"פ מאפשר לחשוב על התחומים השונים בחייו של האדם במונחים של בחירה.

הנל"פ עוזר לנו לשנות התנהגויות המפריעות או חוסמות אותנו באמצעות תהליכים יעילים וקצרי מועד.הנל"פ חוקר איך מפנימים חוויות אישיות, הופכים אותם לחלק אינטגראלי של העולם הפנימי, מספק אפשרויות במטרה לשפר את הרבדים הרגשיים, המחשבתיים וההתנהגותיים.הנל"פ מלמד אותנו שהמפתח של התת-מודע נמצאת בידינו.

דוב רויטמן

מנחה מוסמך בדמיון מודרך ו- בעל תואר בינ"ל NLP Trainer . מכשיר מטפלים בגישת דוב רויטמן לטיפול בילדים ובני נוער המשלבת דמיון מודרך ו-NLP

מנחה מוסמך בכיר ומטפל אישי בדמיון מודרך
NLP Trainer.
BA בכלכלה וניהול, התמחות בניהול ומכירות בשווקים בינלאומיים
NLP University Certified - Coaching and Modelling with NLP.
מפתח ומלמד את גישת דוב רויטמן לטיפול בילדים ובני נוער המשלבת דמיון המודרך וה NLP.
עהמאפשרים לפרטים לשפר את איכות חייהם.


054-5607033
/>dovr@smarttools.co.il
http://land.dovroitman.co.il/cont-toolbox/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב