דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי משפטים 

מאת    [ 28/01/2010 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 3569 פעמים ]

יהיה זה נדוש לבוא ולומר, שכל סטודנט צעיר שאיננו יודע מה ללמוד ועומד בתנאים בוחר בלימודי משפטים. כיום יש יותר מ40 אלך עורכי דין, אם תרצו יש עורך דין על כל 183 ישראלים. זה אומר הרבה לא רק הסטודנטים שבוחרים ללמוד משפטים אלא גם על החברה הישראלית.

בשנים האחרונות קל להבחין כיצד החברה הישראלית הפכה להיות חברה ששוררת בה תופעת המשפטיזציה. תופעה שתסמיניה הן שכל בעיה קטנה עוברת מיד למגרש המשפטי. יש שיטענו שמדובר במשבר אמון חריף של הציבור עם עצמו, עם השלטונות, מערכות חוזיות שקורסות, אובדן האמון בין האנשים ועוד. מצד שני יש מי שיטען, שזה רק מוכיח שמערכת המשפט, למרות הביקורת עליה, היא מערכת חזקה שרוב הציבור מאמין לה וביכולת שלה ליצור הסדרים חברתיים.

פרופסורים למשפטים, הוותיקים שבהם, ירצו ללמד את הסטודנטים שלהם שלימודי משפטים לא נועדו בהכרח ללמד אותם מהו צדק אלא כיצד לגרום לשני הצדדים שעומדים למשפט להבין מה הוא צדק. כאשר סטודנט מתחיל לימודי משפטים אם זה במקום כמו אוניברסיטת תל אביב ואם זה במרכז הבין תחומי הרצליה או בכל מקום אחר, יבוא לשם, לא רק מתוך כוונה ללמוד מקצוע טוב אלא גם מתוך תחושת שליחות פנימית שהוא רוצה להביא צדק לעולם.

מהר מאוד ילמדו אותו הפרופסורים, שצדק הוא טוב לסרטים אך במציאות המצב שונה. חלק מהסיבה שישראלים ממהרים לבתי משפט הוא בשביל לעשות צדק, הם מאמינים ששם הדבר נעשה. הסטודנטים שיהיו בעתיד משפטנים ילמדו אותם, שבבתי משפט נוצרים הסדרים חברתיים-משפטיים, אשר תפקידם לא בהכרח להביא צדק כלשונו אלא ליצור קרקע פורייה לחיים ביחד. במילים אחרות, להגיע לסטטאוס קוו, לנורמות, ערכים שיאפשרו חיים ביחד. לכן לא פעם אותם סטודנטים יצטרכו להתמודד עם קולות ביקורת שישאלו, היכן הצדק שהם הבטיחו לעשות.

לימודי משפטים הם הליך ארוך ומסובך של פלפול בחוקים, בסוגי משפט, תקדימים ישנים, הכל כדי להבין את מה שעומד מאחורי החלטה משפטית ויתרה מזו מה אמור יהיה לעמוד מאחורי ההחלטות שהם יקבלו בעתיד. לעיתים הם יידרשו לחזור אל תקדימים ישנים כדי להתבסס עליהם, לעיתים הם יצטרכו לפנות אפילו לנורמות שנוצרו עקב המשפט העברי הקדום ונצרבו בתרבות הישראלית, כדי להסביר את המניע להחלטה שלהם.

לסיכום, מי שנרשם אל לימודי משפטים צריך לדעת שעם כל הכבוד לשליחות והרצון להוכיח את הצדק האבסולוטי, לא מעט פעמים הוא יאלץ להתפשר ולגלות שהצדק הוא לא דבר כל כך ברור, גם אם תפקידו לשרת הרבה אנשים.

אתר תגובות הוא מדריך עסקים  שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב