דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כסאות 

מאת    [ 28/01/2010 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 1541 פעמים ]

מה כבר אפשר להגיד על כסאות שלא נאמר בעבר?

כסאות זה דבר שמלכתחילה נועד לעזור לנו להרפות לאחר מאמץ- לאפשר לנו לנוח לרגע מהפעילות השוטפת ולתת לשרירים שלנו להרפות אחרי כיווץ. בעידן המודרני כסאות הפכו ממותרות שמאפשר מנוחה להרגל וכורח שהופכים למנת חלקו של האדם העובד- הרבה אנשים שעובדים בעבודה משרדית נאלצים (או בוחרים) לשבת שעות על כסאות- מול מחשבים, מול ניירת או מול כל דבר אחר שיותר נוח מעמידה (שאז קשה לקרוא ולהתעסק בדברים) ויותר נוח ממצב שכיבה (שאז נרדמים).

זה עשוי לבוא יד ביד עם ההתפתחות הטכנולוגית והפיכת העבודה לממוכנת- יותר ויותר מכונות מחליפות את ידי האדם ומשאירות לו רק את העניינים הבירוקרטים להתעסק בהם.כסאות הן מה שמאפשרים לנו לשבת בנוחות. העניין הוא שהנוחות הזאת הפכה להרגל- אנחנו לא שמים שבזמן ישיבה מופעל על הגב התחתון שלנו הרבה יותר לחץ מאשר בזמן עמידה או שכיבה. הסיבה היא שכל המשקל של פלג הגוף העליון נעצר בגב התחתון במקום שימשיך אל הרגליים או שיפוזר על פני כל הגוף כמו בשכיבה. דבר זה יותר, בסופו של דבר וביחד עם חוסר פעילות גופנית, כאבי גב תחתון, עקמת ושרירים מכווצים שיותר קשה להרפות אותם מאשר שרירים רפויים.

הרפיון הבלתי פוסק הזה גם עשוי ליצור איזה שהוא ניוון או פשוט חולשה שהופכים את האדם לקשה יום אפילו שהוא נח במשך מרבית היום על כסאות המנוחה הזאת הופכת להכרחית פוט כי השרירים שלו כבר לא מכירים שום דבר אחר.כסאות מהבחינה הזאת עברו גם הם תהפוכות- גילויים של כסאות אורטופדיים שמספקים תמיכה לגב הופכים את השהות על כסאות להרבה יותר נעימה (או הרבה יותר נסבלת, תלוי מי ומאיפה מסתכלים על זה). הדבר הזה נותן אפשרות לאנשים שממילא ישובים רוב היום על כיסא לשבת יחסית בנוחות ויחסית בצורה בריאה. ביחד עם כמה אלמנטים בסיסיים של ישיבה ויציבה נכונה הם עשויים אפילו להפחית את כאבי הג בשלהם בעת ישיבה על כסאות ולהפוך את זה, אפילו, להרבה יותר יעיל.

ביחד עם פעילות גופנית כסאות עשויים לחזור ולהיות כמו עם ייעודם המקורי- מקומות לבשת בהם באופן זמני עד שחוזרים לכוחותינו.כסאות באים במגוון גדלים וצורות- מותאמים למיני אוכלוסיות ומיני ייעודים שונים. יהיו אלה כסאות שמיועדים למטבח, כסאות שמיועדים לסלונים או לגינה, כסאות משרדיים או אפילו כסאות לילדים וטף. כסאות באים לענות על מיני צרכים שעולים אצל אנשים שונים ובאים לספק להם כמה שיותר ממה שהם רוצים וצריכים (או מה שהם חושבים שהם צריכים) מכסאות אורטופדיים עד כסאות שעושים מסאג', כסאות הם עולם רחב שניתן לחקור אותו רבות לפני שמבינים מה באמת הכי טוב בשבילנו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב