דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך פנג שוואי - פנג שואי 

מאת    [ 27/01/2010 ]

מילים במאמר: 1596   [ נצפה 4702 פעמים ]

פנג שוואי

פנג = רוח, שוואי= מים. השיטה שהתפתחה בסין לפני כ- 6000 שנים מבוססת על חקר של כוחות השמים והאדמה והבנה כיצד האנרגיה (צ'י) שלהם משפיעה על האדם.  המטרה היתה לאזן בין הכוחות בכדי לשפר בריאות, מצב כלכלי ומערכות יחסים. הפנג שוואי לימד כיצד להביא את הצ'י לסביבה וכיצד אפשר לשמור עליו. בתים, חוות, ארמונות ואפילו ערים שלמות תוכננו והוקמו לפי עקרונות הפנג שוואי.

העקרונות המנחים בפנג שוואי נשענים על תורת הטאו : תפיסה הוליסטית של הטבע/היקום כשלם המורכב מיין ויאנג. היין (YIN) והיאנג (YANG), מתארים כוחות מנוגדים ומשלימים, המתמזגים ומשלימים: אין שחור בלי לבן , אין אור ללא חושך , אין שלילי שלילי ללא חיובי ואין חיים ללא מוות. היין מוגדר כאיטי, כהה, חשוך, מופנם, נקבי, נמוך ופסיבי, בעוד שהיאנג מוגדר כמהיר, בהיר, מואר, מוחצן, זכרי, גבוה ואקטיבי.  בבית או בסביבה היאנג מייצג תנועה הנוצרת ע"י מרחב פתוח, מים או כביש/דרך. בתוך הבית אלו חללים פתוחים, חלונות גדולים, מכשירי חשמל, תאורה חזקה או  צבעים חמים, סביבה פונקציונאלית, מתכתית ומיעוט חפצים. היין מייצג סביבה עמוסה יותר ואיטית. הביטוי יהיה למשל בסביבת בתים צפופה, מעברים צרים בין הבתים, צמחייה צפופה מסביב לבית, בתים מוצלים וחשוכים, ריבוי חפצים ופריטי עיצוב, תאורה רכה וצבעים כהים.


בעבר הרחוק פנג שואי היה כלי עבודה ליחידי סגולה בחצרות  קיסרים , בהמשך חילחל לבתי  העשירים והמיוחסים. בשנים האחרונות  זכתה  דרך הפנג שואי העתיקה  לעדנה ויועצים החלו לשלב טכניקות מתמטיות מורכבות, אסטרולוגיה סינית ואלמנטים מתחום האומנות, האדריכלות והמדע.

בפנג שוואי מספר אסכולות. הבולטות ביניהן כיום הן

שמונת הבתים : הבגואה (בה = 8 גואה = טריאגרמה).  המפה האנרגטית הבסיסית של הבית - המכילה בתוכה את כל תחומי החיים. עוסקת במזל והגורל של הבית. כל פינה מסמלת תחום חיים שניתן לטפל בו בחיינו בעזרת הבית הפיזי. זוהי התייחסות לכיווני המצפן של הבית והחדרים שבתוכו. באסכולה זו יודע יועץ הפנג שוואי את הכיוונים הנכונים לשינה, ישיבה ולימודים, אלו שיביאו רווחה ושגשוג . זהו דגם קוסמי מעגלי (בדומה לגלגל האסטרולוגיה המערבי)  

 

חמשת האלמנטים: עץ, אש, אדמה, מתכת ומים . מייצגים תהליכי שינוי מתמיד, בה יש מקום לכל תהליך ארצי או קוסמי. כל אלמנט שייך לעונה, לכיוון, צבע, טעם, צורה וביטוי . היחסים בין האלמנטים יוצרים את האיזון או את חוסר האיזון. מערכת היחסים ביניהם היא השפה המקשרת בין האסכולות השונות  

 

אסכולת הכוכבים המעופפים: המיפוי הסיני את מפת השמיים בוחן את סביבת האדם והדרך בה היא משפיעה עליו. צירופי הכוכבים קובעים מצב חיובי או שלילי בחלקים השונים של הבית. היום התפתחו שלל טכניקות לתיקוני השפעות שליליות של כוכבים מעופפים.

ישנם בתים בהם האנשים חולים, מתגרשים או מאבדים את עבודתם או להפך, ועסקים שנפתחים ונסגרים. באמצעות הפנג שוואי אפשר למצוא את מקור הבעיה. כדי לקבל בית/ עסק בעל אנרגיה טובה, או להעצים אנרגיה טובה, צריך לבדוק את אופי החזית, הפתחים, הסביבה בה הוא נמצא והתקופה בה נבנה. במידה ומדובר במקום חדש ניתן גם למדוד ולתכנן מראש או לתקן את הנתונים הקיימים.  שינויים קטנים בבית עשויים להביא לתוצאות משמעותיות וכמעט מיידיות. הייעוץ ע"י מומחי פנג שוואי כולל ניתוח מפה אסטרולוגית אישית של בעלי הבית או העסק, לצורך קבלת תמונה כוללת.

צפון מזרח :במיקום זה האנרגיה היא חדה, מהירה, קשה ומסמלת הכנה. תחום ההתפתחות והידע המשוייך לאלמנט האדמה. צבעים חום, צהוב, כתום, וכן אדום ורוד וסגול. חשוב להתפתחות האישית - רוחנית ורגשית של כל אדם בבית. לטיפול וריפוי הוליסטי. לטיפול בטראומות, בזיכרונות רעים, בעיות רגשיות,בעיה רגשית עם הורים. לנקות פיזית ואנרגטית את האזור ולשים בו כל מה שמסמל עבורנו גדילה וצמיחה של מי שאנו. לשים תעודות המעידות על התפתחות, ציוד רוחני וכו'.

מזרח :מסמל אקטיביות, דינמיקה, פריצה והתחדשות. שלב האביב, והצמיחה כאן היא מהירה וחזקה. צורך בהישגיות, בהצלחה. תכנונים ארוכי טווח וצורך להגשים חלומות. מסמל משפחתיות ובריאות פיסית אנרגיה, חיוניות,הולדה ופריון, יחסים בין הורים וילדים, אחים ומשפחה מורחבת.משויך לאלמנט העץ ולצבעים ירוק ותכלת וכן שחור וכחול כהה. ע"י עציץ, צבע ירוק, הכנסת אלמנט מים לפינה. בבעיות משפחתיות נטפל ע"י תמונות משפחתיות מתקופות טובות, תמונה שמסמלת הרמוניה.
אם נרצה לשפר את בריאותנו ניתן לאכלס שם מכשירי כושר ובריאות שמשתמשים בהם.

דרום מזרח: מעשיות וארציות. זה זמן לביסוס עצמי במובן הכלכלי והאישי. ההכרה שכסף ושפע יכולים לממש את כל השאיפות והחלומות והופכים להיות מטרה ולא רק אמצעי. תחום הכסף, המזל והשפע. משויך לאלמנט העץ ולצבעים ירוק ותכלת וכן שחור וכחול כהה. פינת מזל. כאשר נרצה לזמן את השפע לחיינו נפעיל אזור זה ע"י יסודות עץ ומים. מזרקה מאד יעילה שם כשהיא פונה אל פנים הבית – יכניס את השפע מהחוץ פנימה. ניתן לשים עציצים עם עלים שמנים ובשרניים, לדאוג שיהיו ירוקים ללא כל יובש, לתלות תמונה המסמלת עבורנו כסף. טוב תמונה בצבעים ירוקים, למקם פילים המסמלים במזרח שפע, אבן סיטרין – אבן השפע. אפשר למקם שם גם ניירות ערך, כספת, תכשיטים.

דרום:  שלב השיא והוא מקביל לאמצע החיים. האנרגיה חזקה, דינמית. זהו תחום התהילה המשויך לאלמנט האש ולצבעים אדום, כתום, סגול וכן ירוק ותכלת. מתייחסת לאיך החברה רואה את האדם. מה השכנים, החברים והמשפחה חושבים עליו.כשהמקצוע מצריך פרסום ומוניטין זה אזור חשוב. לאדם שרוצה להתפרסם בעיסוקו, או להשקיט פרסום שלילי האזור הדרומי הוא המפתח לכך אם חשוב לך מה אומרים השכנים, אם אתה מרגיש שלא אוהבים אותך זו הפינה שצריך לתקן.  ניתן להפעיל את האזור ביסוד אש או עץ, פינה טובה לעציץ, תאורה מיוחדת, לחפצים אדומים וכו'. טוב למקם באזור סמלי סטטוס- הוקרות וזכיות.

דרום מערב: מסמל את גיל העמידה. האדם מיושב. מתעורר צורך ליצירת הרמוניה משפחתית; להזין ולתמוך בסובבים רגשית; לתת כתף לאוהבים; תחום האהבה והזוגיות המשויך לאלמנט האדמה ולצבעים חום, צהוב ולצבעי אדמה וכן אדום, סגול וורוד. כאשר נרצה לזמן לחיינו, לשמור, לחזק או לתקן זוגיות. נטפל בזוגיות בחדר השינה, המשמש אותנו לשינה ויחסים. אם יש תמונות של האקסים/יות  - נפנה אותם מהחדר ונפתח עצמנו לזוגיות חדשה, נוציא מהחדר חפצים שלא קשורים לשינה או זוגיות- למשל ארונית ספרים וניירות עבודה. אם ניתן - לשים בסלון או בחדר עבודה/נוציא מהחדר. אם גרים בדירת סטודיו/עם שותפים - להרחיק את הניירת/ספרים מאזור המיטה. לצד המיטה נשים  2 שידות, רצוי זהות. לא נצמיד את המיטה אל הקיר-כדי לפנות מקום לבן זוג. 2 הוא מספר הזוגיות ולכן על השידות אפשר להניח דברים בזוגות –נרות אדומים , ברווזים מנדרינים המסמלים זוגיות.לתלות תמונות המסמלות זוגיות עבורנו ומכילות זוגות – חיות, גבר ואשה. לוודא שיש ביניהם מגע פיזי. כדאי תמונות בצבעים בהירים. אם קיימת זוגיות -  תמונה שלכם מאירוע משמח או מתקופה טובה. להוציא כל תמונה של אישה / גבר לבד מהבית כיון שזה מסמל את הלבד ולא את הזוגיות ששואפים לה. בפינה הדרום מערבית של החדר/הבית ניתן לתלות מובייל הרמוני שעוזר ליצירת זוגיות או למקם שידה קטנה עם זוג פריטים. אזור זה מסמל גם יחסים עם שותפים מכל סוג -עסקיים, שותפים לדירה וכו'. זה גם האזור של האמא בבית לכן ניתן לחזק ע"י אזור את האמא ואת היחסים בין האם לילדיה. נעשה זאת ע"י תמונות או סמלים הקשורים לנושא שנרצה לטפל בו.

מערב: מייצג את השקיעה, הדעיכה וסתיו החיים, האדם רוצה להנות מהחיים בשקט ובשלוה: לצייר, לרקוד, לשיר, לכתוב, לקרוא, וכד'. תחום הילדים והיצירתיות  תחביבים,נסיעות וטיולים, בריאות נפשית, אלמנט המתכת והצבעים לבן, כסף, זהב וכן חום, צהוב ובז'. פינת השמחה- יצירתיות, ילדים, אזור טוב לפריון והולדה. להפעלה ע"י יסוד מתכת או אדמה, בעזרת אלבומים, תמונות, חומרי יצירה, פיסול, ציוד מוסיקלי. טוב לחדרי ילדים, חדר משחקים.

צפון מערב: מסמל את הסוף והזקנה. תחום התמיכה והעזרה מאנשים משמעותיים, משוייך לאלמנט המתכת ולצבעים לבן, לגוונים מתכתיים וכן לחום צהוב ובז'. מסמלת בטחון ותמיכה רגשית וכלכלית של בני המשפחה. כאשר בני הבית מרגישים חשופים וללא תמיכה זה אזור שכדאי לטפל בו. נתלה בצפון מערב הבית תמונה המסמלת עבורנו את התמיכה וביטחון, לדוגמא תמונה של אנשים או צדיקים המסמלים עבורנו תמיכה ושמירה. האזור מתייחס גם לנסיעות, כאשר אנו רוצים לנסוע לחו"ל, לחזק קשר עם חו"ל, לעבוד בחו"ל נפעיל את האזור ע"י מפה עם האזור אליו נרצה להגיע או ע"י גלובוס, או כל דבר המסמל עבורנו את חו"ל. האזור 'שייך' לאב המשפחה ומסמל היררכיה וסמכות, יחסי עובד ומעביד. אם נרצה לחזק/לתקן מערכת יחסים עם הבוס/עובדים, בין אב לבן, נטפל באזור זה. ניתן לשים בצפון מערב סמל שממחיש קשר בין אנשים, תמונה של האב ובנו, יצירה משותפת להם וכו'.

 

צפון: מייצג את ראשית המסע בחיים, הוא ההתחלה והסוף. מתייחס למימוש עצמי ובסיס הקיום שלנו. הצפון  מסמל קריירה (לאו דווקא עבודה), האלמנט שלו הוא  מים והצבע: שחור וכחול כהה. לתמיכה בקריירה אפשר לצבוע את הקיר או לשים תמונה עם אלמנט מים. מטפלים באזור כאשר רוצים בשינוי בחיים - שינוי מקצוע/מקום עבודה, שיפור מקצוע/מציאת עבודה. נטפל באזור ע"י יסוד מים ו/או מתכת, כמו שמוש במראה עגולה, מזרקת מים, דברים המסמלים שאיפות ויעדים כגון מחשב, ציוד מקצועי וכו'. אפשר לתלות בפינה זו תעודות הקשורות ללימודים שבהם אנו רוצים לעסוק כרגע.        

 

מינג טאנג – הוא מרכז הבית. מכיל את כל תחומי החיים ומשפיע על כל תחום וכל אזור בבגואה. רצוי שיהיה מפונה ושיהיה בו מרחב פתוח ונושם. משוייך ליסוד אדמה.

מרכז בריאות רפאל - טיפולי כירופרקטיקה ע"י כירופרקטור מוסמך פורסם ע"י סטודיו מאור קידום אתרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב