דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסיכומטרי בתיכון- למה זה טוב לי? 

מאת    [ 27/01/2010 ]

מילים במאמר: 523   [ נצפה 3782 פעמים ]

אני בן 17, עוד ילד- כל החיים לפני. אני צריך לעשות בגרויות, להתגייס, לעבוד קצת ולטייל כמה חודשים בחו"ל. מה קשור פסיכומטרי עכשיו?

ממה ששמעתי (וזה רק דברים רעים כמובן..)- מי שעושה פסיכומטרי בתיכון- מקבל ציונים נמוכים. מי שעושה פסיכומטרי בתיכון- לא רק שמקבל ציונים נמוכים, אלא גם הורס לעצמו את החודש הראשון של כיתה י"ב- כי זה החודש האחרון בקורס. מי שעושה פסיכומטרי בתיכון- לא רק שמקבל ציונים נמוכים והורס לעצמו את החודש הראשון של כיתה י"ב- הוא גם צריך ללמוד בחופש הגדול!!!!!

טוב, את החלק האחרון אי אפשר להכחיש, כי צריך ללמוד מתישהו... אבל ישנם כל-כך הרבה יתרונות אחרים, הרבה יותר משכנעים- למה בכל זאת לעשות פסיכומטרי בתיכון.

•א.      מי שעושה פסיכומטרי בתיכון- מקבל ציון גבוה יותר! בואו נבחן לרגע  את שני המקרים- מצד אחד ישנו תלמיד תיכון, אשר רגיל לשבת בביה"ס וללמוד, רגיל לבצע פעולות חישוב בראש ויותר מכך- רגיל לקרוא טקסטים באנגלית. מצד שני ישנו החייל משוחרר, אשר  לא ביצע פעולות חשיבה אחת בשנתיים האחרונות ופעם אחרונה שהוא קרא קטע באנגלית היה בבגרות. כל זה כמובן במקרה הטוב, בו לא דוחים את הפסיכומטרי לאחר הטיול (שזה כבר מקרה קשה בפני עצמו). מכאן אנחנו רואים כי תלמיד תיכון מגיע עם פוטנציאל גבוה בהרבה לקבלת ציון גבוה מאשר חייל משוחרר.

•ב.      כל החברים כבר כאן!- כשניגשים לפסיכומטרי במסגרת התיכון- לומדים עם חברים מהשכבה כולה. כלומר- ככל שיותר חברים שלכם יעשו את הפסיכומטרי יחד אתכם, ככה יהיה לכם הרבה יותר כיף להעביר בקורס את זמנכם. מצד שני, לאחר הצבא- עושים את הפסיכומטרי במקרה הטוב עם חבר שהצלחתם לשכנע לעשות אתכם, במקרה הרע- אתם תשבו לבד, בשורה הראשונה ויהיה לכם ממש, ממש משעמם!

•ג.       זה לא כמו בבית הספר - יש שיטות אדירות! אחד הפחדים הגדולים ביותר של תלמידי תיכון, זה שהם בעצם נרשמים ללימודים גם בקיץ, על זמנם החופשי והולכים לעבור בדיוק מה שהם גם ככה עושים לאורך השנה. וזו טעות כמובן, היות וקורס הפסיכומטרי מורכב מהרבה מאוד שיטות וטריקים, אשר הופכים את התרגילים להרבה יותר מעניינים. מעל לכל (והרבה יותר חשוב)- האוירה בכיתה שונה לחלוטין מאוירת בית הספר- יש צחוקים, הרבה צחוקים!

•ד.      ציון הפסיכומטרי תקף ל-7 שנים- אתם יודעים כמה זמן זה 7 שנים? מה אפשר לעשות בזמן הזה? לסיים י"ב, להתגייס, לעבוד, לטייל ועדיין לא הגעתם לגיל 24! למה להתעסק בדברים מיותרים (כמו פסיכומטרי אחרי צבא) כשאפשר רק להנות מהחיים?

•ה.      עתודה- כאן זו כבר לא שאלה, כל מי שחושב על מסלול העתודה- מחוייב להגיש ציון פסיכומטרי תקף, על-מנת להתקבל ללימודים. לכן, במקרה זה - אין ברירה אלא לגשת לפסיכומטרי בתיכון.

•ו.        מחיר- אחד ההבדלים המשמעותיים ביותר (לכיס של ההורים שלנו) הוא המחיר. עלות קורס פסיכומטרי ממוצעת לאחר הצבא היא מעל ל-5000 שקלים. בתור תלמיד תיכון- עלות הקורס היא כחמישית מכך. הקורס זול בהרבה, אך טוב בדיוק באותה המידה (וכך תוכלו לבקש כסף מההורים לדברים משמחים יותר!)

לסיכום, אין ספק שקורס פסיכומטרי בתיכון דורש הקרבה- הקיץ של סוף י"א יהיה הרבה יותר עמוס ממה שאתם מכירים. אבל, אם תעשו את החושבים שלכם בצורה טובה (ותקראו שוב את כל מה שכתוב פה) תבינו שזוהי דרך המלך- גם ציון גבוה, גם זול, גם כיף- ממש ביצת קינדר!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב