הכר - עצמך... במה אתה טוב?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

הכר - עצמך... במה אתה טוב? 

מאת    [ 27/01/2010 ]
מילים במאמר: 2862   [ נצפה 4352 פעמים ]

 
 

בס"ד <!-- @page { size: 8.5in 11in; margin: 0.79in } P { margin-bottom: 0.08in } -->

ההצלחה החינוכית מהווה מוקד חשוב מאוד בימינו... ההצלחה מוסיפה מוטיבציה ורצון עז לנסות... להעיז... להתמודד... כדי להתמודד עם דילמות ולהצליח.

ברור לנו מעל לכל ספק כי כל הצלחה תלויה רק במנהל ביה"ס שהוא מנהיג.

המנהיג העומד בראש המערכת מוביל ומשפיע על כל צוות המורים,ההורים,מביא הילדים לרום הפסגה.

פיתוח מורים והעצמתם מהווה מוקד חשוב ביותר בדרכו של המנהל –המנהיג.

בניית כל מורה בהתאם לכישוריו ובניית צוות מלוכד מקשיב ולומד כל הזמן הם הכלים החשובים ביותר לצמיחתם של כל המורים ולהצלחת ההישגיות- החינוכית,הערכית,התורנית,החברתית וההתנהגותית.

בניית כלים לשיפור מתמיד של דרכי ההוראה המשולב בחיי חברה יוסיפו נדבך חשוב מאוד בטיפוס על כל הר כדי להגיע לפסגתו.

כל מנהל שהוא מנהיג חייב להבין שהקב"ה ברא עולמו עם "השונות" בין האנשים. חובה על כל אחד מאתנו להכיר בכישורים וביכולות של עצמו,לפתחם ולהעצימם כל חייו,זו הדרך להצטיין. לומדי קורס המנהלים במכללה בירושלים – נתבקשו לציין-5 תחומים בהם הם טובים-מצויינים.

להלן תקציר התחומים אותם הדגישו לומדי קורסי-המנהלים-

במה –אני טוב ?

 


    • 

    מקשיב – לכל הנאמר סביבי,שם לב לנקודות המרכזיות בשיחה –

בלמידה.

 


    • 

    מפשט – לוקח רעיון מורכב, מנגיש אותו לחברי, או לתלמידי לפי

רמתם.

 


    • 

    אילתור – מוצא פתרונות יצירתיים למצבים שונים, טכניים ובין

אישיים.

 


    • 

    מעצב – יוצר חומרי למידה נאים מבחינה ויזואלית.

 


    • 

    אוהב – מוצא – מה טוב בכל אדם,מעריך ואוהב אותו על כך.

 


    • 

    יחסי אנוש – חשוב-כדי לחבר את כל הסובבים,כדי ליצור אווירה חיובית ושותפות בכל העשייה החינוכית.


    • 

    עמידה בלחץ- למרות ריבוי המטלות,מגביר המוטיבציה והרצון סיים כל המטלות בצורה חיובית.

 


    • 

    דוגמא אישית – אין כפילות בין מה שאני דורש מתלמידי ובין מה שאני דורש מעצמי ואפילו יותר.

 


    • 

    ארגון וסדר – מאורגן בכל נושא, מדגיש פירוט בכל פעולה כך שכל אחד יוכל להמשיך התהליך.

 


    • 

    אהבת ההוראה – בכל בוקר אני מגיע לעבודה-מודה לקב"ה שאני

יכול להעניק ולתת מעצמי לתלמידי,למורים,ולכל השותפים בעשייה החינוכית.

 


    • 

    יסודי – רואה המערכת במכלול,תוך שילוב הפרטים, מבין שהרכיבים ארוגים יחד,הצלחת כל אחד היא הצלחת כל המערכת בכללותה.

 


    • 

    שאפתן – מבקש הצלחה מנימוקים פרודוקטיביים,כל מערכת כדי

להצדיק את קיומה צריכה להצליח,לטפח,להניף,להרים,לסמן רף,

להוביל.

 


    • 

    בעל חזון – מבקש לא לשמור את הקיים אלא לחדש ולשנות.

ליצור מוסד חינוכי אחר,עם רוח אחרת,עם יעדים אחרים,בהתאמה לצורכי התלמידים וצורכי הדור.

 


    • 

    פרפקציוניסט – דורש את הסיום היסודי של כל דבר ודבר,של כל מהלך ומהלך, לא לתת לדברים להעצר באמצע,לעמוד על סיומם-וההצלחה גדולה ומושלמת.

 


    • 

    סובלני – פתוח לדעות אחרים,פתוח לביקורת,מקבל בכבוד דעות הגדולים ממנו,המנוסים ממנו, לא נחפז להחליט,אך גם לא הססן,נוטה לקבל דעות הכפופות לו.

 


    • 

    מוסר עבודה גבוה – מתחיל מוקדם בבוקר ומסיים בשעות הצהריים המאוחרות, לעיתים בשעות הערב ולעיתים בשעות הלילה המאוחרות.

 


    • 

    יחסי אנוש טובים – מעודד, מפרגן לצוות, תלמידים, הורים, מתייחס בכבוד לכל אדם, "הווי מקדים בשלום כל אדם".

 


    • 

    מאציל סמכויות – מעודד את הרכזים לבצע משימות המוטלות על הרכזים יש אוטונומיה להחליט החלטות, לא אוטונומיה מוחלט.

 


    • 

    תהליך קבלת החלטות – משתף את הצוות, ההחלטות נקבעות ע"י הרוב.

 


    • 

    מעצים את אנשי הצוות – משבח אותם ,מטפח מורים שהצטיינו,נותן זמן בישיבות מורים להביע את עצמם, לבקר, לשאול, להעלות רעיונות.

 


    • 

    יחסים בין אישיים.

 


    • 

    יכולת לא להתקע בקשיים.

 


    • 

    משתדל לעמוד ביעדים.

 


    • 

    משתדל לוותר.

 


    • 

    משרה אווירה נעימה לסובבים.

 


    • 

    חוש דרמה – עושה בזה שימוש בהוראה,לכן בקשר הבין אישי.

 


    • 

    יש לי מודעות עצמית גבוהה – נותן לי אפשרות לעשות "חשבון נפש" לבדוק עצמי ולהשתפר.

 


    • 

    יש לי קול ערב – חוש מוסיקלי, משתמש בזה גם בלמידה, הקמתי חוג "טעמי המקרא" בבית הספר.

 


    • 

    אני רגיש – נותן לי להבין את נבכי הנפש של השני.

 


    • 

    כשרון לספר – כשרון שקיבלתי מאבי ז"ל, עושה בזה שימוש לספר בצורה מרתקת – מועיל מאוד.

 


    • 

    בעל יוזמה – יצירתי, לא חושש ממחשבה לא שיגרתית ומהשלכותיה.

 


    • 

    מפרגן – שמח לתת מילת שבח לכל המגיע לדרכי – חברים...משפחה...

 


    • 

    מעצים – אוהב לעודד ולהעצים מורים ותלמידים ובכלל.

 


    • 

    אחראי – חש מחויבות למשימות, משתדל להשלימם עד הפריט האחרון.

 


    • 

    הייתי גאוותן – עכשיו מושלם.

 


    • 

    טוב במוסיקה ופיוט שירה.

 


    • 

    עזרה לזולת – לחברים,בבתי חולים,לקשישים עוזר בשמחה.

 


    • 

    אבא טוב – לילדי,מעניק רבות,מעודד,מדרבן.

 


    • 

    חזק בשכנוע – ילדים, מבוגרים וחברים.

 


    • 

    טוב מאוד בקריאה בתורה.

 


    • 

    כושר ארגון – פרוייקטים גדולים.

 


    • 

    מתאם בין הגורמים שונים תוך דאגה לפרטי פרטים.

 


    • 

    צלף – נושא נשק וקולע בול.

 


    • 

    בעל תקשורת חיובית – יוזם פעילויות צוות, בין חברים.

 


    • 

    אבא מצויין ובעל למופת – משפחה תומכת,מעודד,לא לוחץ.

 


    • 

    יצירתיות – מפתח כיווני חשיבה לא שגרתיים לעצמו ולתלמידיו.

 


    • 

    יחסים בין אישיים – בצוות המורים,חברים,בלימודים,מעודד.

 


    • 

    מגוון,מרחיב אופקים – במקצועות שונים.

 


    • 

    שומע-מקשיב – גדולים וקטנים ולא מגיב מיד.

 


    • 

    משחק

 


    • 

    אינטליגנציה ריגשית – מרגיש את האתר.

 


    • 

    עבודת צוות

 


    • 

    אוהב מאוד – היסטוריה

 


    • 

    מנהיג = מוביל אנשים

 


    • 

    רצון להשתדרג ולהצליח – כדברי הרב קוק – לעשות הכל בשלמות.

 


    • 

    אהבה לתלמידים – הכלי החזק ביותר להצלחה בחינוך ובלימוד.

 


    • 

    עמידה בזמן – דייקנות,סדר ארגון, אינו מאחר.

 


    • 

    שמח כל הזמן – אדם שמח משפיע על הסביבה ותורם לה חיוניות.

 


    • 

    מקשיב לאחרים – חש כמו הכותל המערבי. מספרים לי על מצוקותיהם, אני מאזין ואם אפשר מייעץ.

 


    • 

    ארגון וסדר.

 


    • 

    הקשבה ויכולת ניתוח, סבלנות ובניה.

 


    • 

    לב טוב ורחב – גם במצבים קשים מעניק המון נתינה.

 


    • 

    מוסיקה – פסנתרן.

 


    • 

    ציור – בד והמון תאוריה אומנותית.

 


    • 

    ספורט – כדורגלן, דרך המשחק מטפח הבטחון העצמי,מפתח קשרים עם הסביבה,הנוער מתלהב,מחיך,רב יורד אל העם.


    • 

    מפגין הוגנות ורוגע.

 


    • 

    הבנה – מבין השונות. אוהב מקוריות,יצירתיות,אינו מפחד משינויים,מחפש המיוחד והמקורי,מעריץ אנשים מקוריים שלא הולכים בתלם.

 


    • 

    קריאה מהירה של מצבים – מעבד ומנתח ארועים,עיניו פקוחות.

 


    • 

    קריאת נפש האדם – מנסה כל הזמן לעזור,לעודד.

 


    • 

    צמאון ללמידה – אוהב ללמוד כל הזמן,תופס מהר,סקרן,בעל יידע רב ורחב,בשפות בחדשות בספורט ועוד...

 


    • 

    ניהול צוות – יודע להעצים , מוצא נקודות חוזק בכל אחד נותן משובים חיוביים,מגבש צוות,מנהיג אנשים.

 


    • 

    יחסי אנוש – מפתח יחסים בגובה העיניים,מגלה רגישות.

 


    • 

    אבחון חינוכי – מאבחן מצבים חברתיים חינוכיים של פרט וקבוצות.

 


    • 

    שאיפה להתקדם ולהשתלם – בעל רצון לנוע מבחינה אישית,לימודית ומקצועית.

 


    • 

    אופטימיות-ראיית הטוב – מוצא תמיד נקודות חיוב גם במצבים קשים.

 


    • 

    קשר בין אישי – מצויין בינו לבין הצוות לבין התלמידים.

 


    • 

    ארגון וסדר – תיוק,קטלוג,גיבוי לכל דבר ואמירה,השיעורים מאורגנים ומסודרים.

 


    • 

    לב טוב – לא מסבך דברים,אליו פונים מורים ותלמידים בבקשות.


    • 

    כושר טכני – כתובת לארגון וסדר,טכני פיזי,אור קולי.

 


    • 

    מקשיב כל הזמן

 


    • 

    הקשבה וקבלת הזולת

 


    • 

    ארגון תאום והפקה

 


    • 

    ניתוח נתונים והסקת מסקנות

 


    • 

    למידה והעמקה

 


    • 

    שמחת חיים ואהבה

 


    • 

    ארגון פעילות חברתית,יוזמות בתחום החברתי – אווירה חברתית בכיתה.

 


    • 

    ארגון פרוייקטים , מוסדיים וקהילתיים

 


    • 

    יוזמות – רעיונות יצירתיים,קישוט,לא מקובע,מתחדש,שובר שגרה.

 


    • 

    זורם – מוכן להתנסות,להתגמש,נע גם על תחומים לא מתוכננים.

 


    • 

    חוש טכני – יכולת תכנון,מציאת פתרונות טכניים.

 


    • 

    מלא רגישות – לצורכי האתר, ראיית הזולת, מחפש קשר אישי.

 


    • 

    מכניס נשמה בכל ארוע – גם תפילה ושיח עם הבורא.

 


    • 

    אוהב סדר וארגון – הכל מוגדר וידוע.

 


    • 

    תכנון הכל מראש

 


    • 

    אוהב ללמוד דברים חדשים – דרך הרצאות,קריאה,שומע עצות מכל אחד, "מכל מלמדי השכלתי" – מתלמידי יותר מכולם .

 


    • 

    מלא מסירות ואחריות – למקום בו אני נמצא אכפתי – לרכוש לציוד,לתדמית,לשם הטוב,להצלחה,ראש גדול.

 


    • 

    אוהב תלמידי – אהבה אמיתית – כך הם משיבים לי אהבה.

 


    • 

    ה' אלוקים נתן לי לשון לימודים – מדבר,מלמד בשפה ברורה ובהירה ומרתק תלמידים בבית המדרש.

 


    • 

    דיבוק חברים – בכל מסגרת,בצבא,בביה"ס,באוניברסיטה,תקשורת טובה עם כולם – בכל המגזרים.

 


    • 

    רגישות – לזולת,משתדל לסייע.

 


    • 

    שימוש תלמידי חכם – זכיתי לצקת מים ולראות דרך חיים של תלמידים חכמים מעדות ומגוונים שונים.

 

אדם חייב להכיר בכישוריו וביכולתו, לפתח לחדש ולחזק נקודות האור – שהקב"ה חנן אותו.

ככל שהמורה יבין וישכול ליישם תפיסת עולם זו – הלכה למעשה בעצמו, הרי הוא ינחיל דרך זו לתלמידיו.

חובה עלינו לאתר בכל מורה ובכל תלמיד את נקודת החוזק שבהם, במה הם טובים ואותם לפתח עוד ועוד.

כך נגביר בהם את המוטיבציה,את האמונה בעצמם,את הדימוי העצמי החיובי – תחומים שיסייעו להם להצליח.

 

או אז – יזכו כולם ליישם המשפט הנפלא – "הצלחה גוררת הצלחה".

 

 

 

 

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב