דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיול תרמילאים לאיסלנד 

מאת    [ 26/01/2010 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 4638 פעמים ]

בשנים האחרונות איסלנד הפכה ליעד מועדף בעיני תיירים רבים שמחפשים משהו שונה ופחות ממוסחר. לאחרונה גם התרמילאים גילו את האפשרות של טיול לאיסלנד. עם תרמיל על הגב ומעט מזומנים בכיס, איסלנד מציעה לתרמילאים הכנסת אורחים מעולה ותנאים מפנקים וכמובן נוף מרתק שרק שם אפשר לראות.

מה לראות?

לא משנה באיזה חלק של איסלנד אתם מטיילים, בכל מקום יש הרבה מה לראות ולעשות. ברייקיאוויק בירת איסלנד נמצא בנין פרלן (Perlan) העומד בראש גבעת אוסקיוליד ונותן נקודת תצפית מצויינת על העיר היפה. בגג הבנין מחוץ למסעדה המסתובבת יש מרפסת תצפית עם נוף מרהיב של העיר וסביבותיה. גלריות אמנות, מוזיאונים ומונומנטים רבים קיימים בשפע ברחבי הבירה רייקיאוויק וכדאי לבקר בהם כדי להבין את ההיסטוריה העשירה של הארץ המרתקת הזו. היסטוריה שהחלה למעלה מאלף שנה כאשר המתיישבים הראשונים הגיעו לאי מהיבשת. למרות האטרקציות התרבותיות הרבות באיסלנד מרבית המבקרים מגיעים אודות לטבע היחודי של האי ויופיו עוצר הנשימה. מעל חצי מיליון תיירים בשנה לאי שסך כל תושביו הוא 317,000.

הלגונה הכחולה היא ספא גיאותרמי מפורסם בעל שם עולמי ומוקד משיכה פופולרי מאד בקרב מטיילים הלנים במלונות העיר רייקיאוויק. כדאי לדעת שלפני הכניסה לספא על כל המבקרים לרחוץ במקלחות לפני ואחרי הכניסה לבריכה. טיול לאיסלנד מבטיח חוויות יחודיות נוספות כמו שיט לווייתנים, צפייה בזוהר הקוטב וטיול ג'יפים על קרחונים, כון חוויות שאסור להחמיץ. ניתן להירשם לשיט מאחד מהמפעילים בערים רייקיאוויק, הוסאוויק ואקוריירי. תרמילאים יכולים גם לקחת את אחד מהסיורים הרבים היוצאים לצפות במושבות הגדולות בעולם של יסעורים, תוכי ים ולהתפעל מהטבע הארקטי.

מה לאכול?

מרכז העיר רייקיאוויק הוא המקום הטוב ביותר לאכול בחוץ באיסלנד וכל סוגי המאכלים מכל העולם זמינים כאן במחירים סבירים. למי שמתעקש לנסות את האוכל האיסלנדי המסורתי, יש מספר מסעדות בעיר הציעות ארוחת התנסות הכוללת, מבחר דגים, בשר כבש (מצויין!) ויוגורטים מקומיים. לאלה שהם יותר הרפתקנים בנשמתם יכולים לנסות את תוראמטור (Thorramatur) האוכל הויקינגי הכולל אשכי איילים מוחמצים, בשר כריש גרינלנדי מורקב, ראש כבש מורתח במים ועוד שאר מטעמים. הכי משתלם לקנות אוכל בסופרמרקט ולבשל במטבח של האכסנייה אן במלון אם יש. רשת הסופרמרקטים הזולה ביותר באיסלנד נקראת "בונוס" עם דמות החזיר הורודה המתנוססת על דגלים בכניסה לחנייה החנות.

לצאת לבלות

רייקיאוויק היא מוקד חיי הלילה של איסלנד וכדי לבלות בזול מומלץ לרכוש את כרטיס הנחות לתייר (Iceland Travel Discount card) בעיר מספר מועדונים מצויינים שאומנים איסלנדים רבים כמו ביורק וסיגור רוס החלו את הקריירה שלהם שם. מועדונים ופאבים נוטים להתחיל מאוחר בדומה לישראל ותרמילאים יכולים למצוא את עצמם מבלה עד 5 לפנות בוקר. לחדשים באזור מומלץ לעשות היכרות עם המקום ולא להגזים עם האלכוהול, לא תמיד פשוט למצוא את הדרך חזרה למלון או אכסנייה.

לא משנה איך תבחר לצאת לדרך. איסלנד, המדינה הנורדית הנמצאת מעט דרומית לחוג הארקטי, מבטיחה לך טיול שלא תשכח וחוויה לכל החיים.

גיא גוטרימן הוא תושב איסלנד המספק שירותי הדרכה וייעוץ לישראלים המתכננים לבקר באיסלנד.


למידע נוסף בקרו באתר איסלנד - המדריך לארץ הקרח והאש.


לתכנון מסלול טיול בהתאמה אישית נא ליצור קשר בדוא"ל info@iceland.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב