דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנטור מדבר על חוק היחסיות 

מאת    [ 25/01/2010 ]

מילים במאמר: 979   [ נצפה 2339 פעמים ]

‏שבת 05 דצמבר 2009

מנטור
מנטור מדבר על החוקים

מנטור מדבר על חוק היחסיות

ההגדרה של מנטור לחוק היחסיות

חוק היחסיות קובע כי הכל יחסי בחיים שלנו. אנחנו לא יכולים להגדיר שום דבר מבלי להשוות אותו לדבר אחר או מבלי להתייחס לדבר האחר. האם אתם גבוהים או נמוכים? האם המאמר הזה טוב או רע? האם החדר בו אתם שוהים כרגע גדול או קטן? האם אתם מרוויחים הרבה כסף או קצת כסף? הנקודה ברורה- אתם לא יכולים לענות בצורה מדויקת, ללא השוואה והתייחסות.

דוגמא של מנטור

דוגמא של מנטור - השכר הממוצע במשק נע סביב 8,000 ש"ח ברוטו לחודש, זאת למרות שנתון זה ממש לא משקף את המציאות בארץ. שהרי אם נבדוק את הפיזור סביב הממוצע, נגלה כי הוא גבוה מאוד. מכיוון שישנם כאלה שמרוויחים למשל למעלה מ-100,000 ש"ח בחודש, הם מקפיצים את השכר הממוצע ולכן זו התוצאה שמתקבלת. בכל אופן, גם אם נגיד שה"ממוצע האמיתי" הוא 4,000 ש"ח לחודש ברוטו, מה שלרובכם נשמע ממש מעט, מדובר בהמון כסף ביחס למה שקורה בעולם. כן, כן, קראתם נכון. 50% מאוכלוסיית העולם מרוויחה פחות מ-2 דולר ליום. אז מה איתכם? האם אתם עשירים או עניים?

מנטור ממליץ לחיות בפרופורציה

חוק היחסיות מכניס אותנו לפרופורציות ומאפשר לנו לקחת בקלילות יותר את מצבנו. העובדה שאנחנו יכולים לקחת בקלילות יותר את מצבנו, ממזערת את רמת המעורבות הרגשית שלנו עם המצב ובכך מאפשרת לנו לשנותו ולשפרו. דרך אחרת להסתכל על חוק היחסיות היא שמה שטוב לאדם אחד, עלול להיות לא טוב לאדם אחר. בית בגודל 250 מ"ר עלול להיות קטן מדי לאדם שהיה רגיל לחיות באחוזה של כמה דונמים טובים. מצד שני, הוא עלול להיות ארמון בשביל אדם שמעולם לא היה לו בית קודם.

ניסיון העבר משפיע על יכולת ההערכה שלנו, אבל האמת היא שכל דבר הוא פשוט כמו שהוא. בית בגודל 250 מ"ר הוא לא קטן וגם לא גדול, הוא פשוט בית בגודל 250 מ"ר, אשר נתפס ומתואר על ידי אנשים שונים כנוח, קלסטרופובי, מרווח או ענק- זה תלוי בפרספקטיבה שלהם.

מנטור מסביר איך לרתום את חוק היחסיות לטובתנו

חשוב לזכור את חוק היחסיות בבואנו להעריך סיטואציה או אירוע מסוים. זה עלול להשפיע לרעה על חיינו אם אנחנו רגילים לראות דברים שאחרים יכולים לעשות או להשיג כרבים או גדולים יותר ממה שאנחנו יכולים לעשות או להשיג. במילים אחרות, עלינו לאמץ את האמונה הבאה: "אין דבר שמגיע למישהו אחר ולי לא מגיע"! כשאנחנו חושבים על החלום שלנו, עלינו לומר לעצמנו את הדבר הבא: "אם אדם כלשהו, ממקום כלשהו, בזמן כלשהו, עשה זאת- אז גם אני יכול!".

מנטור ממליץ להסתכל על דברים פשוט כפי שהם

הכל יחסי ועלינו ללמוד להפסיק להשוות לאחרים ולניסיונותינו מהעבר. זה עלול רק לעצור אותנו מלהשיג את מבוקשנו. הסתכלו על דברים פשוט כפי שהם מבלי לשפוט אותם, ולעולם אל תיכנעו להרגשה שאתם לא מספיק טובים או שאין לכם מספיק.

מנטור מרחיב על חוק היחסיות והקשריו

בעודי כותב מאמר זה, פתאום החוק הזה מתחבר לי עם עוד נושאים מעניינים מהעבודה המשותפת של מנטור עם חניכיו. על חלקם כבר כתבתי מאמרים ועל אחרים עוד אכתוב. חוק היחסיות קשור לנושא של הכרת תודה. אם במקום להשוות את עצמנו לאחרים כל הזמן, נבין שההשוואה הזו מטופשת, כי כמו שיש כאלה שיש להם יותר ממה שלנו יש, יש גם כאלה שאין להם את מה שלנו יש, ואז נודה על מה שיש לנו- זה ישחרר אותנו מהמחשבות ומהרגשות השליליים ויעביר אותנו לפוקוס חיובי.

"הגדילו את רמת הסטנדרטים שלכם" (מנטור)

חוק היחסיות מתקשר גם לאחד הטיפים הטובים ביותר שאני יכול לתת לכם. הטיפ הוא כזה: "הגדילו את רמת הסטנדרטים שלכם". מנטור מסביר: אם המוח המודע שלכם מסתפק ב-10,000 ש"ח בחודש, אז המוח הלא מודע שלכם לא יעשה שום מאמץ בשביל ליצור את ההזדמנויות שיביאו לכם יותר מזה, כי הוא לא צריך.

אם אתם מסתפקים בסכום של כסף שיספיק רק לשלם את החשבונות, זה בדיוק הסכום שתקבלו ולא שקל יותר. ולכן, אם אתם רוצים יותר כסף, יותר הנאה, יותר אהבה או סגנון חיים צבעוני יותר, עליכם להגדיל את הסטנדרטים שלכם! איך זה קשור לחוק היחסיות? פשוט מאוד, הסטנדרטים שלכם מבוססים על ניסיון העבר ואם לא תשנו אותם, העבר שלכם ימשיך לקבוע את העתיד שלכם.

"להיות מודע לחוק היחסיות, זה חלק מלהיות מודע" (מנטור)

אדם שזוכר ומודע לחוק היחסיות בכל פעם שהוא נתקל בסיטואציה או אירוע מסוים, הוא אדם מודע-נקודה! וזאת מפני שהוא מודע לנטייה שלו לשפוט את אותה סיטואציה ולכן הוא לא שופט אותה. חלק ממודעות הוא האלמנט של חוסר שיפוט. אם אתה לא שופט משהו, אלא פשוט מודע אליו כמו שהוא, אתה יכול להתמודד איתו בדרך שבה תבחר.

חוק היחסיות מתקשר גם לנושא שאני קורא לו "הטיפשות שבקנאה" ועליו אכתוב בהמשך.

למאמר הבא בסדרה זו: "מנטור מדבר על חוק הסיבה והתוצאה", לחץ/י כאן.

 
באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה
www.mentorme.co.il 

באהבה ובהערכה,


 יואב זילכה, מנכ"ל ומנטור ראשי.


___________________________________


Mentor Me מנטורינג ליצירת שפע והצלחה בחיים ובעסקים


 טל: 072-2509699 פקס: 072-2509690


נייד: 054-7929566 דוא"ל: href="mailto:info@mentorme.co.ilinfo@mentorme.co.il">">info@mentorme.co.il


http://www.mentorme.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב