דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תביעת פיצויים: עצות לבחירת עורך דין לנזיקין 

מאת    [ 24/01/2010 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 2009 פעמים ]

תאונת עבודה, לפי חוק הביטוח הלאומי, היא תאונה אשר ארעה לאדם תוך כדי עבודתו אצל מעסיק או מטעמו – מרגע היציאה מהבית, דרך שעות העבודה ועד שהעובד מגיע חזרה לביתו.

תאונה תוכר כתאונת עבודה על פי חוק כאשר ישנו קשר סיבתי בין הנזק (גם נזק נפשי) שנגרם לבין תאונה, וכן קשר ברור בין התאונה לעבודה.


בישראל נפגעים מדי שנה כ-60,000 עובדים בתאונות עבודה. ימי עבודה הולכים לאיבוד, עובדים לא יכולים להמשיך למלא את תפקידם הנוכחי ובמקרים מסויימים סובלים מאובדן כושר עבודה לצמיתות.

כדי לקבל פיצויים על תאונת עבודה , לא מספיק ללכת לרופא ולקבל אישור. הרבה פעמים צריך לעבור דיונים משפטיים בבית דין לעבודה וביקורים מתישים ומעייפים אצל מומחים רפואיים לצורך קבלת חוות דעת חיצוניות.

 כך תבחרו עורך דין לתאונות עבודה

בחירת ייצוג מתאים

בוודאי נתקלתם בפרסומים רבים של חברות העוסקות במימוש זכויות המציגות עצמן כגופי סיוע לנפגעים. חשוב לציין כי החוק בישראל קובע כי ייצוג משפטי בבתי המשפט בישראל יעשה ע"י עורך דין. בניגוד לחברות שהזכרנו, עורך דין כפוף לכללי האתיקה ומחוייב לעמוד בסטנדרטים מכובדים ותנאים אשר מחייבים אותו לנאמנות מוחלטת ללקוחו. לפיכך, חייב עורך הדין לעמוד בלוחות זמנים הקבועים בחוק, למסור ללקוח פרטים רלוונטים בלבד, ליידע את הלקוח על חוקים ופסקי דין החלים על מקרהו ולהסביר לו את משמעות המסמכים עליהם הוא חותם.

חשיבות עיסוקו העיקרי של עורך הדין

עורך דין אינו מוגבל לעסוק במספר תחומים שונים. יחד עם זאת אנו ממליצים לפנות אל עורך דין העוסק בתחום הספציפי של המקרה שלך. כלומר, אם נפגעת בתאונת עבודה, הייצוג המשפטי המתאים ביותר יהיה זה הניתן ע"י עורך דין העוסק בתחום הנזיקין ומתמחה בעיקר בו.

כמה זה עולה לנו?

שכר טרחת עורך דין בתביעות נזיקין לרוב נקבע באחוזים מסכום הפיצוי שאותו קיבל הניזוק אם בפשרה או בפסק דין. סכום האחוזים נתון למשא ומתן אך לרוב הטווח הוא בין 10% ועוד 30%, תלוי בנסיבות התיק, סוג הפגיעה, ראיות וכו’.

ייעוץ משפטי ראשוני בחינם

היות ושכר טרחת עורך הדין בתביעות נזיקין לנפגעי תאונות עבודה הוא באחוזים מסך הפיצויים אשר יקבל הניזוק, ניתן לקבל ייעוץ משפטי ראשוני בחינם. לא בכל משרדי עורכי הדין ניתן לתאם פגישה כזו, ולכן כדאי ליזום פניה טלפונית ראשונית ושיחה קצרה עם עורך הדין, כדי להבהיר את העניין.

לפגישה ראשונית, שמתקיימת לצורך הערכת סיכויי תביעתכם, מומלץ להגיע עם כל המסמכים הקשורים במקרה התאונה לרבות: קבלות על הוצאות, הפניות לרופאים, תוצאות בדיקות, חוות דעת, עותק מפוליסת ביטוח וכו’. ככל שיהיו לך יותר מסמכים וראיות כך יהיה יותר קל לעורך הדין לתת לך הערכה בדבר הסיכויים בתיק.

ידע הוא כוח: הכינו שיעורי בית

לפני שאתם פונים או נפגשים עם עורך דין, בדקו וקראו מאמרים בנושאי תאונות עבודה. חפשו באינטרנט פסקי דין, כתבות וחומר רלוונטי. ככל שהאינפורמציה בידכם תהיה רבה יותר, יהיה לכם יותר קל לבחור עורך דין.

מי אתה עורך הדין?

היום בעידן האינטרנט בו המידע גלוי ונגיש אפשר לברר מיהו עורך הדין אותו אתם עומדים לפגוש. פשוט הקלידו את שמו בגוגל ומצאו כתבות, פסקי דין ומאמרים אשר נכתבו על המשרד, על תחום התמחות המשרד, פיצויים שנפסקו וכו’. המידע שתמצאו יקל עליכם בבחירת עורך דין מתאים לטיפול בתביעת הפיצויים לאחר תאונת עבודה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב