דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיסוי רפואי בשיטת טריגר פוינט 

מאת    [ 20/12/2006 ]

מילים במאמר: 589   [ נצפה 11293 פעמים ]

עיסוי רפואי בשיטת תרפיית נקודות מעוררות כאב או בלעז Trigger Points Therapy,  מתמקד בנקודות המעוררות כאב בשרירי מערכת התנועה וברקמה אשר עוטפת אותם - ה Myofacia.

הסבר למונח הרפואי "מיופציאלי": "מיו" – שריר,"פאציה" – מעטפת/רקמת חיבור דקה אשר עוטפת את השריר כניילון נצמד. כאשר ישנה נקודת טריגר בשריר, המעטפת נעשית מתוחה ומאבדת מגמישותה. בכך היא הופכת לחלק מהבעיה.

 הסבר למונח הרפואיTrigger Points" ": אלו הן נקודות מתח עם רגישות יתר שנמצאות בשרירים, בגידים ובמעטפת השריר. די בגירוי מינימלי להתכווצותן. נקודות אלו נוצרות בעיקר כתוצאה משימוש יתר במקומות מסוימים בגוף, וגם כתוצאה מפציעות ובעיות יציבה. לחיצה על נקודות אלה גורמת לכאב ולהקרנות לאיברים מרוחקים. ההקרנות יכולות לבוא לידי ביטוי בכאב, חוסר רגישות, עקצוץ, נימול ותחושת חום וקור. בד"כ גם במקומות אלו (אזורי הקרנת הכאב) צריך לאתר ולטפל על ידי עיסוי רפואי.

נקודות הטריגר הינן שכיחות מאוד בקרב כלל האוכלוסייה ואין כמעט איש הנמלט מהן, אפילו לא ילדים קטנים או תינוקות. נקודות הטריגר יכולות להתפתח בכל אחד ממאתיים זוגות השרירים בגוף. אורך חייהן של נקודות אלה כאורך חיי האדם, והן אפילו יכולות להימצא בשרירים לאחר המוות. לנקודות הטריגר ישנה תכונה שלא מעריכים אותה כראוי - הן יכולות להישאר רדומות משך זמן רב מבלי לעורר כאב. הנקודות הרדומות מהוות מקור גדול יותר לדאגה מאלו המעוררות כאב וזאת משום שנקודות אלו גורמות בהדרגה לנוקשות במפרקים, ולאיבוד טווח התנועה בגיל מבוגר. בנוסף, המתח התמידי המוגבר של השריר שנגרם על ידי נקודות הטריגר יוצר לחץ רב על חיבור השריר לעצם גם אצל צעירים, ועלול לגרום לפגיעה ולנזק בלתי הפיך במפרקים ואף לגרום לדלקת מפרקים ניוונית-אוסטאוארתריטיס (ניוון מתקדם של הסחוס המרפד את המפרקים). כתוצאה מכך נגרמת דלקת, כאב, קישיון והגבלה בתנועה. כאשר נפנה לקבלת טיפול אצל מטפל מוסמך בעיסוי רפואי בשיטת "טריגר פוינט", נהיה בטוחים שנקבל מענה נכון למצב בו נתון גופנו, וכמובן שדרך עיסוי רפואי נשיג הקלה מיידית בנוקשות השרירים והמפרקים, שיפור בטווחי התנועה וירידה בלחץ על רקמות החיבור.

 גם אם אינכם יודעים אם יש לכם נקודות טריגר רדומות קל מאוד למצוא אותן, וזאת מפני שהן מגיבות ללחיצה בכאב רב. הן נכנסות לפעולה בעת מתח או עומס קטנים ביותר.

על מנת שהכאב יחלוף יש צורך לבצע עיסוי רפואי עמוק של נקודת הטריגר. התחושה כשאנו נוגעים בנקודה היא תחושה של גרגיר אפונה מתחת לעור, ולפעמים מרגישים את הטריגר כמו קצה של מקרוני מבושל חלקית. האצבעות צריכות להיות רגישות כדי לחוש את נקודות הטריגר. לפעמים ישנה תחושה של מיתר בשריר המתוח והטעות הנפוצה היא שחושבים אותו לגיד. תחושת המיתר נוצרת מהמתיחה החזקה של סיב השריר.

 סימנים לטריגר פוינטס בשרירים מופיעים בשלב מוקדם ככאב מקומי שחולף (למשל בשכמה) ובהמשך לאחר ההקרנה כנימול בקצות האצבעות, כאב במרפק, כאבים בחזה, כאבים בשריר הדו-ראשי זרועי, כאב צווארי מכיוון הכתף לאוזן או כאב בשכמות. יש לזכור כאמור שהכאב המוקרן מגיע מאזור אחר בגוף, כלומר, למטפל בעיסוי הרפואי יש צורך לאתר את מקור הטריגר, דבר שדורש סבלנות וזמן.

 תחושת הכאב מופיעה לרב ככאב חד. לעיתים הכאב מגיע בגלים ולפעמים במשך תקופה ארוכה ככאב מפושט. טיפול בעיסוי רפואי לרב מקל על תסמינים אלו וממתן אותם.

 העיסוי הרפואי מסייע בהקלה מיידית על עוצמתו של הכאב. דרך העיסוי הרפואי ניתן למנוע החמרה של השפעת הנקודות מעוררות הכאב. כמו כן, טיפול בשלב מוקדם על ידי מטפל המוסמך בעיסוי רפואי בשיטת טריגר פוינט - יחסוך את הפגיעה בשרירים נוספים ובאובדן טווחי התנועה במפרקים.

סהר צור, מטפל בעיסוי רפואי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב