דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תנועות נוער 

מאת    [ 21/01/2010 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 14536 פעמים ]

בילדותנו, כול הילדים חיכו ליום שלישי. היום של התנועה. ביום זה היינו חוזרים מבית הספר, לובשים את מדי התנועה ויוצאים לקן שלה. השומר הצעיר והנוער העובד והלומד היו לובשים מדים כחולים עם השרוך האדום, צופים ומכבי היו לובשים מדי חאקי. לרגע אחד הרגשנו כאילו אנחנו בצבא קטן, צבא של ילדים.  כיום זה נראה כמו זיכרון רחוק בכל מובן שהוא.

בימים אלו, שהתקשורת מלאה בכותרות על ילדים שמסתובבים חסרי מעש ברחובות ולעיתים מתדרדרים למעשי פשע שונים, אי אפשר שלא להתגעגע לאותם ימים בהם תנועות הנוער היו מקור משיכה עבור הילדים. כבר מכיתה א', הגיעו מדריכים של התנועות אל הכיתות בניסיון למשוך את הילדים לבוא אליהם לתנועה. הם סיפרו על הפעולות שלהם, על הטיולים שהם עושים בפסח ובקיץ, על פעילות לילה ואיך אפשר לעלות בדרגות בתנועה בדיוק כמו בצבא אמיתי. רק שבצבא הזה לא נלחמים, אלא באים לשרת את החברה בצורות שונות.

תנועות נוער מטרתן להנחיל ערכים אצל הילדים מגיל צעיר במטרה לחנך אותם להיות בני אדם ואזרחים טובים יותר. לעיתים תנועות הנוער באות לשרת מטרה פוליטית, כך אנו מוצאים תנועות אשר משתייכות למעשה למפלגה או לזרם פוליטי מסוים (בני עקיבא, בית"ר, השומר הצעיר, הנוער העובד והלומד). שם לומדים את ערכי התנועה, שם מעבירים להם את המסר הפוליטי בצורה שתהיה ברורה ולא מאיימת. הרעיון הוא פשוט, אם ילד שומע בגיל עשר את המסר, בגיל חמש עשרה הוא יאמין בו ובגיל שלושים הוא כבר לא ירצה לנטוש את המפלגה שהנחילה לו את המסר הזה.

לעומתן יש תנועות נוער א-פוליטיות. תנועות שרואות את עצמן אוניברסאליות ומעבירות מסרים שאינם משתמעים לכיוון פוליטי מסוים כמו מכבי צעיר או הצופים. חשוב לציין, לא פעם תנועות הנוער עובדות יחד, בייחוד בימי זיכרון ואבל. הן באות להקנות לילדים ערכים של אחריות, מסירות, יושר, נאמנות וערכים אחרים שיעזרו להפוך אותם לאזרחים טובים יותר.

לצד כל זה יש כמובן את החלק של הכיף. טיולים בפסח ובקיץ, מחנות נוער בטבע, פעילויות לילה, מדורות, מסיבות, קוסמים, פעילויות חברתיות שונות וכן פעילויות למען החברה. כך הילד מוצא את עצמו שובר את השגרה הן מדי שבוע והן מעת לעת בחגים ובקיץ ומבלה בצורה שונה ממה שהוא מכיר. כמובן שלפעילויות אלו יש ערך נוסף של היכרות עם ילדים אחרים, פתיחות חברתית, היכרות עם סביבה לא מוכרת ועוד.

לצערנו בשנים האחרונות כוחן של תנועת הנוער קטן. יותר ילדים מעדיפים את החדר ואת המחשב שלהם על פני העולם החיצוני. העולם החברתי של ילדים הפך להיות עולם של רשתות חברתיות וירטואליות. תנועת הנוער הפכו להיות דינוזאור מעולם שכמעט ואיננו. עדיין יש להן חשיבות בימינו, אך לצערנו השריקה של התנועה שאריק איינשטין שר עליה, כבר מזמן לא נשמעת.

 

 

אתר תגובות הוא מדריך עסקים  שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב