דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אתיקה 

מאת    [ 20/01/2010 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 2902 פעמים ]


אתיקה בעסקים היא אינה דבר ברור. גם בימי התלמוד לא היה זה דבר ברור: בימי התלמוד למשל, במסכת "לא יחפור" בתלמוד הבבלי, עוסקים בדיוק בעניין ה"מתי לבן אדם מותר לפתוח עסק זהה לשלך, לידך; מתי לאדם מותר לפתוח עסק שונה משלך לידך" וכו'. גם היום אתיקה בעסקים עוסק במה אסור ומותר, וללא ספק זהו תחום מרתק, שאפשר לשמוע עליו הרצאות מעניינות מאד, לאנשי עסקים וגם לשכירים – ובכלל לכל אירוע. לעתים הושמו חלק ניכר מההצעות למניעת שחיתויות ועבירות בתחום הכלכלה לחוקים ותקנות במגזר זה. כל עניין מערכות היחסים בין עובד ומעביד, שלא יגלשו לאינטימיות / סחיטה / הטרדה מינית למשל, זה תחום שקשור לאתיקה בעסקים. מיקומו של האדם בעבודה - זכויותיו, כבודו וזכותו הטבעית כאדם במערך הארגוני או בקונצרן הכלכלי. הגישות באתיקה הן קוגינטיביות (כלומר מכוח נגזרת ההגיון של זכויות האדם, דבר שמתורגם גם לחוק) ואמפטיות – דין רחמים, שמקורו גם בתלמוד.
התפיסה החמלתית והאמפטית היא חדשה יחסית. פיתוח ערוץ רגשי זה עשוי להועיל למנהלים מקרב קהילת העסקים ושימוש באינטלגינציה רגשית ורגישות גבוהה יותרהיא חשובה ביותר. ניסיון להבין מאיפה העובד שלך "מגיע", מה המטען התרבותי והרגשי שלו – שגורם לו לתפקד במערכת הכוח וההיררכיה יכולת זו היא פרי בשלות קוגנטיבית. בעשורים האחרונים יש חשיבות לפסיכולוגיה של מקום עבודה, ויש על כך דיסיפלינות שלמות באונ' שעוסקות רב בכך – באינטילגנציה רגשית שמתורגמת למקומות של אתיקה במקום עבודה ובפסיכולוגיית הכוח בין עובד ומעביד, וטוב שיש מחקרים בנושאים האלו כי הם מקדמים את היחסים למקום שיש בו רגישות גבוהה והבנה שאמנם ישנה היררכיה אבל בסוף כולם בני אדם. כבוד, זה חשוב במקום עבודה, גם אם מדובר בכרישי עסקים נשכניים.
בעשורים האחרונים האתיקה במקום עבודה הולכת לגמרי למקום של אמפתיה ופחות במקום לוגיקה. מעין מסך בערות – תחשוב שאתה החלש והמסכן, הכנס לנעליים שלו ונסה להבין. מקור המשבה היא לוגית ביסודה, ויש גם בה יסודות תאולוגיים: "באהבתו ובחמלתו הוא גאלם" (ישעיהו, סג, ט). הדגש הוא על רגשות אוניברסליים המשותפים לכל בני האנוש - רגשות סבל של אנשים שמצבם לעתה עתה הוא פחות טוב. רוצים הרצאה טובה לאירוע? אתר מרצים מקצר לכם את הדרך ומסדר לכם את הרצאות הטובות ביותר עם אלפי מרצים המקצועיים ביותר בישראל. אם אתם רוצים הרצאה בנושא זה, פשוט פנו אלינו – לאתר מרצים, ואנחנו כבר נדאג לכל מה שאתם צריכים.

מרכז המרצים לישראל הינו האתר הגדול והוותיק ביותר המספק שירותי הרצאות מרתקות על ידי מגוון רחב של מרצים בכל תחום. היכנסו כעת להתרשם ולהזמין מרצים מרתקים בכל נושא ותחום!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב