דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משחק כאמצעי חשוב לעודד התפתחות מוטורית אצל פעוטות 

מאת    [ 20/01/2010 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 3633 פעמים ]


הורים רבים לתינוקות בני פחות משנה חוששים לערבם בפעילות גופנית ובמשחק במתקנים כגון כאלה הנמצאים במשחקיות (ג'ימבורי). החשש נובע לעיתים מכך שבמקום משחקים גם ילדים גדולים יותר העשויים לפגוע באוצרנו הפעוט. במאמר זה נתאר מה היתרונות שבבילוי משותף עם פעוטות ב משחקיה, איך ניתן לעשות זאת באופן בטוח ועוד.

משחקיה מאפשרת עיסוק בפעילות המפתחת מוטוריקה גסה. מתקני גימבורי שונים פותחו תוך שימוש בידע וניסיון של שנים כך שישמשו כאמצעים בטוחים לפעילות מהנה לתינוקות ולהורים תוך איתגור הקטנטנים לפתח את יכולותיהם המוטוריות. בנוסף השהיה והשימוש במתקני משחקיה מעודדים להוצאת אנרגיה, פיתוח שרירי גוף, הזרמת הדם ועוד.
אזורי משחקיה שונים מרופדים בחומרים בעלי מרקם שונה כך שהתנועה על גביהם מחייבת הפעלה שונה של האיברים. העולם סביב מעוצב בהתאם לגדלים והצבעים האטרקטיביים לתינוקות. מתקני ג'ימבורי לתינוקות בני פחות משנה יהיו מעוצבים בהתאם לגובהם ויעוררו אותם לטלטל, להקשיב ולהתבונן ובאופן כללי להפעיל את כל חושיהם. תוך כדי השתעשעות במתקני משחקיה תגלו במהרה כי תינוקיכם מסוגל ליותר מכפי שתיארתם וכי הוא / היא מגלים סקרנות ומעוניינים להמשיך, לחקור ולהשתמש במתקנים נוספים.

אנו מוצאים כי לא מעט הורים אשר חוששים תחילה אפילו מלאפשר לתינוקם לשהות במתחמי ג'ימבורי המיועדים לגילאים של 9 חודשים עד שנה עם הזמן מוצאים לנכון ללוות את פעטוטם לביקורים תחת השגחתם במתקנים המיועדים זעטוטים בוגרים יותר. כמובן שבאזורי ג'ימבורי בהם משחקים ומשתוללים ילדים גדולים יותר חשוב מאד להשגיח על תינוקכם. בזכות התכנון הקפדני אשר בא לשרת את בטיחות הילדים המשתעשעים במתקני משחקיה אנו מאמינים כי תמצאו כי גם סבב באיזורים מחוץ למתחם הקטנטנים אינו מלווה בחשש גדול מדי.

אחת האטרקציות לילדים בגילאים שונים היא בריכת כדורים. משחקיות רבות דואגות לספק, לצד בריכות כדורים גדולות יותר, גם בריכת כדורים קטנה לתינוקות. התינוק מונח בתוך מרחב מוגן וצבעוני כאשר התזוזה בו מאתגרת מצד אחד אך גם תומכת בגופו מנגד. אפשר להשליך כדורים לכל עבר, להתמסר עם אבא ואמא ובעיקר לצחוק ולהינות.

 

כמה טיפים לבילוי מוצלח עם תינוק קטן במתחם משחקיה (ג'ימבורי) : קחו בחשבון כי משחקיות אמנם מעוצבות כך שהורים יוכלו לאפשר לילדיהם להשתעשע בעוד הם יכולים לנוח מעט על כוס קפה ועיתון לכך, כהורים לתינוק, לא תהיה פריבילגיה כזו. לפחות אחד ההורים יצטרך להשגיח על האוצר שלכם גם כאשר הוא / היא שוהה באיזור המיועד לבני גילם. הטיפ החשוב ביותר הוא לאפשר לתינוקכם להיות סקרן ולנסות כל דבר תוך שאתם דואגים לבטיחותו. בנוסף אפשר לעודד תינוקות לשחק במתקני ג'ימבורי אשר לא צדו את עינם. יתרון חשוב נוסף של משחקיה היא ההיחשפות למשחק לצד ילדים אחרים.
ביקור במתחם משחקיה מאובזר ומנוהל היטב פותח בפני ילדכם עולם אשר אינו יכול להיחשף אליו בבית או במקומות אחרים.

 

במרבית משחקיות רשת פעלטון מוקדש איזור לתינוקות מגיל תשעה חודשים. מתקני גימבורי באיזור משחקיה זה מעוצבים ומרופדים בהתאם. כמו כן ברור שאיזור זה אינו מיועד לשימוש ילדים גדולים יותר והורי ילדים כאלה החושקים להיכנס דווקא לאיזור הקטנטנים דואגים להרחיקם משם.
יתכן שבמתחם משחקיה של פעלטון הקרוב למקום מגוריכם תמצאו גם הפעלות חינמיות יזומות לתינוקות הנערכות במועדים מסויימים הנקבעים מראש, כדאי לבקר באתר האינטרנט של רשת משחקיות פעלטון ולהתעדכן באפשרויות שכאלה.

 

 

אבא לירון ושירה (10 ו 6)   עוסק בפעילות גופנית לפעוטות וילדים, שחיית תינוקות ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב