דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אלעד מערכות השלימה פרויקט לשדרוג מערך האחסון בעיריית בת ים 

מאת    [ 20/01/2010 ]

מילים במאמר: 830   [ נצפה 2291 פעמים ]

אלעד מערכות השלימה פרויקט בעיריית בת ים להחלפת מערכת האחסון הקיימת מסוג IBM DS3400 במערכת אחסון מתקדמת וחדישה מסוג NetApp FAS2020.  המערכת החדשה תשרת 450 משתמשים בעירייה,  כחלק מפרוייקט כולל של אלעד מערכות להחלפת תשתיות המחשוב בהיקף של למעלה ממיליון ש"ח.

 

מערך האחסון החדש מסוג NetApp החליף את מערך האחסון הקיים בחדר השרתים הראשי של עיריית בת ים. הפרויקט כלל העברה של כל המידע לרבות מערכות וירטואליות, קבצים ובסיסי נתונים מהמערכת הישנה לחדשה. במסגרת הפרויקט נעשה מיפוי כללי של כל המידע הקיים במערך האחסון DS3400 וקישורו לשרתים בארגון, כמו כן  התקבלה החלטה משותפת על רמת הקריטיות של כל נתח מידע ולפי זה נבנה גאנט לפעילות. מערכת NetApp מאפשרת סקאלביליות, חסכון ניכר בשטח אחסון וצריכת חשמל נמוכה יותר.

 

בשלב ראשון של הפרויקט, בוצעו הגדרות פנימיות הכוללות בניית מערך הדיסקים, ושדרוג החומרה והתוכנה למצב העדכני ביותר. לאחר מכן, הותקן מערך האחסון החדש מסוג NetApp FAS 2020, שחובר לרשת ולמארז שרתי הלהב באמצעות כבלים אופטיים. בהמשך, שודרג גם מערך החומרה הפיזי של השרתים הוירטואליים מגרסאת Windows 2003 בשילוב Virtual Server 2005, לגרסתם העדכנית ביותר Windows 2008 HyperV.

 

בשלב השני, הועבר בסיס הנתונים של שרת הדואר מסוג Exchange 2007, ומערך השרתים הוירטואליים שהתבסס על  שני שרתי Windows 2003 פורק והותקן מחדש עם מערכת הפעלה Windows 2008. לאחר בניית המערך החדש, הועברו אליו כל השרתים הוירטואליים.בצורה דומה הורכב המערך של שרת בסיסי הנתונים והועברו אליו כלל בסיסי הנתונים הקיימים בארגון. עם פינוי שטחי האחסון של מערכת IBM DS3400 הוגדרה היחידה כך שגיבויי ה-SnapShot והגיבויים השוטפים מתבצעים תחילה לדיסק ע"ג המערכת של IBM ורק אח"כ המידע מגובה ל-TAPE. גיבוי זה מתאפשר לאחר הטמעה של פתרון CA ARCserve 12.5r. הדבר מאפשר חלון זמן קצר יותר של הגיבוי ומוריד את רמת העומס מהדיסקים הפעילים בזמן הגיבוי ל-TAPE וכן אפשרות ביצוע שיחזור מדיסק בעת הצורך ולא מה-TAPE מה שמאפשר זמינות שירות גבוהה יותר למשתמשים.

 

 השלב הבא בפרויקט, המתוכנן להתבצע בחצי הראשון של 2010, הוא הקמה של מערך DR מלא באמצעות פתרון CA XOsoft לכלל השירותים הקריטיים בעירייה. אתר ה-DR יתבסס על הקמה של אתר משני עם מספר שרתים פיזיים שיחזיקו מערכות וירטואליות. פתרון זה מבצע רפליקציה מלאה ברמת השרת של כלל המידע מהאתר הראשי למשני בצורה א-סינכרונית, ומאפשר לבצע צילום תמונת מצב של המידע בנקודת זמן מסוימת ולגבות את אתר ה-DR לקלטות לאחר מכן. בנוסף, הפתרון כולל מודול של High Availability המאפשר מעבר אוטומטי של פעילות המשתמשים, במידה והשרת באתר הראשי קרס, לאתר המשני. בצורה זו פעילות המשתמשים ממשיכה בצורה מלאה וללא השפעה במקרה של כשל השרת באתר הראשי. פרויקט עתידי נוסף הוא שדרוג מערך שרתי ה-Terminal מ-Windows 2003 ל-Windows 2008 R2 וניצול היכולות הרבות החדשות הקיימות במערכת הפעלה זו.

 

לדברי מוטי לייסט, מנמ"ר עיריית בת ים: "הפרויקט כלל העברת כלל המידע בארגון ממערך אחסון אחד לשני תוך התחשבות מרובה בפעילות המשתמשים, והצורך בהשפעה המינימלית ביותר על פעילותם השוטפת, וכאן באה לידי ביטוי המקצועיות האמיתית של אלעד מערכות".

 

לדברי אורי בכר, מנהל הפרויקט באלעד מערכות: "העברה של מידע דורשת הורדה של מערכות ומכיוון שחלק מהמערכות הינן קריטיות לארגון, היה צורך לתאם את הביצוע לשעות מאוחרות או לחילופין עבודה בסופי השבוע. עם זאת, הצלחנו לסיים את הפרויקט בתקופה מרשימה של שבועיים.

מערך האחסון  החדש כולל שני בקרים לצורכי שרידות ומגירת דיסקים מלאה, ויתרום להגדלת נפח האחסון הקיים בארגון ושיפור רמת הביצועים והיכולות".

 

 אודות אלעד מערכות

אלעד מערכות מספקת שירותי IT מקיפים, הכוללים פיתוח והטמעת יישומי תוכנה ופתרונות ארגוניים, פתרונות בתחום של תשתית ואינטגרציה עבור מערכות מידע, מתן שירותי מיקור חוץ, שירותי ייעוץ ושירותי תמיכה לגופים רבים המובילים בישראל.

אלעד מערכות הינה שותפת זהב מוסמכת של  Microsoft ושותפה עסקית בכירה של IBM. פועלת במגוון מגזרים: ממשלתי, ציבורי, רפואי, בטחוני ואזרחי. בין לקוחותיה נמנים: משרדי ממשלה, עיריות, הנהלת בתי המשפט, בנקים, סלקום, בתי זיקוק נפט, שירותי בריאות כללית, המרכז הרפואי ע"ש שיבא, רשות שדות התעופה, אל על, תעשייה אווירית, משטרת ישראל ועוד. 

קבוצת אלעד הוקמה לפני כ- 27 שנים והיא מעסיקה כ- 650 מומחים.

 

 

לפרטים נוספים: מיכל קונפורטי/ענת מסינג, אולמדיה 03-9235383, 052-6867272




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב