דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם ניתן להוכיח כי לחולה יש טינטון 

מאת    [ 19/01/2010 ]

מילים במאמר: 539   [ נצפה 3751 פעמים ]

חולים הסובלים מטינטון (תחושה של רעש בראש או באוזניים) עוברים בירור מקיף במרפאות אף אוזן וגרון או בירור תוך אשפוז בבית החולים. מטרת הבירור: שלילת אפשרות של מחלות קשות המסכנות את חיי החולה. חרף הבירור היסודי, האבחנה של קיום טינטון נשענת על ראיון קליני עם החולה. לכן, במידה והחולה יחליט לפנות אל וועדה רפואית לקביעת אחוזי נכות, לא יהיה בידו מסמך שנשען על ממצאים אובייקטיביים. שימוש בתהודה מגנטית, טומוגרפיה על ידי פוזיטרון, הדים כוכליארים ופוטנציאלים מעוררים מסוג מיוחד, יכול לספק ממצאים אובייקטיביים.

טינטון חמור כרוך במצוקה פיזית ונפשית קשה מאוד. הידיעה כי לאנשים בסביבה הקרובה אין אפשרות לשמוע את הטינטון, עשויה להחמיר מאוד את התסכול הנפשי של החולה.

המשפטים “אני נראה כמו אדם בריא, ואף אחד לא יודע שאני סובל" או “אם כולם היו יכולים לשמוע מה שאני שומע, אז היו מתייחסים אלי אחרת", הם דרך התבטאות נפוצה אצל חולים הסובלים מטינטון קשה

קיימים לכך גם אספקטים מעשיים: בדיקה על ידי וועדה רפואית. דוגמאות נפוצות: ועדה רפואית של חברת ביטוח לאחר תאונת דרכים, ועדה רפואית של הביטוח הלאומי לאחר תאונת עבודה או פעולת איבה וועדה רפואית של משרד הביטחון אצל אנשי כוחות הביטחון שפיתחו טינטון במהלך השירות. 

בכל המקרים הללו יכולים להיות בוועדה רופאים שיטענו שכל התביעה מבוססת על "אמירה" ולא על ממצאים אובייקטיבים בבדיקה, כיוון שאין בדיקה שמוכיחה את קיום הטינטון.

שימוש בטכנולוגיה ממוחשבת קיימת יכול להראות שקיים הבדל אובייקטיבי בין אדם בריא לבין אדם חולה הסובל מטינטון ב-4 דרכים אפשריות: 

1) בדיקת MRA (בדיקה המבוססת על מכשיר ה-MRI בשילוב עם תכנה שמאפשרת להדגים

 זרימת דם בכלי דם גדולים). כאשר נבדק חולה ונעשית הדמיה של איזור במח שנקרא: inferior colliculi , קיים הבדל בין התמונות במצב "רגיל" ותחת "מיסוך אקוסטי" שבמהלכו החולה מדווח שהוא לא שומע את הטינטון. בעגה המקצועית המיסוך האקוסטי נקרא "מיסוך", ומשמעותו: מתן גירוי אקוסטי על ידי צליל דומה לצליל הטינטון כך שהחולה לא ישמע את הטיניטוס. עבודות חשובות בתחום נעשו על ידי פרופ' רוברט לוין, מומחה לנוירולוגיה מארה"ב.

2) בדיקת PET) Positron Emission Tomography). בבדיקה זו מזריקים לחולה גלוקוז עם סימון רדיואקטיבי עם רמה נמוכה של קרינה, מבקשים ממנו להתמקד בטינטון, ובהמשך בודקים באמצעות גלאי קרינה היכן נקלט הגלוקוז.

3) המערכת לבדיקת פוטנציאלים מעוררים במוח אצל חולי טינטון הורכבה בחיל רפואה על ידי פרופ' י. אטיאס, בתקופה שפיקד על המכון לחקר נזקי רעש של צה”ל, ופורקה לאחר תום הניסויים.

4) "הדים קוכליאריים":  OAE הם קיצור של Oto Acoustic Emissions. פרופ' י. אטיאס, מנהל המעבדה לאלקטרופיסיולוגיה של האוזן בבית החולים שניידר, לילדים, הדגים הבדלים בין חולים הסובלים מטינטון לבין אנשים שאינם סובלים. ישנם אנשי מקצוע שחולקים עליו, אולם ניתן לפתור את הבעיה בנקל על ידי ניסויים נוספים.

המגרעות של המערכות הנ"ל היא שהן אינן הופכות את האות שנמדד לסאונד שזהה לצליל הטינטון של החולה, כך שהן אינן מגשימות את החלום של החולה: להשמיע לסובבים אותו את צליל הטינטון ממנו הוא סובל. בנוסף, מחיר כל בדיקה גבוה יחסית לבדיקות שמיעה שגרתיות. 

הפרט הבעייתי ביותר הוא שישנם רופאים מומחים בעלי תפקידים חשובים בוועדות רפואיות שלא מקבלים את הממצאים האובייקטיביים שהופקו בשיטות אלה בתור הוכחה לכך שהנכה סובל מטינטון, ופרט זה מתסכל מאוד את הנכה הסובל.

לקריאה נוספת אודות טינטון, סחרחורת ומחלת מנייר


 Further Reading about Tinnitus, Vertigo and Dizziness




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב