דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבנות עמוד בית - המפתח להצלחת אתר אינטרנט 

מאת    [ 18/12/2006 ]

מילים במאמר: 598   [ נצפה 4401 פעמים ]

האם האתר שלך מצליח במבחן שבע השניות?

מחקרים מראים כי גולשים משקיעים בסה"כ בין 7-11 שניות (תלוי במחקר) של תשומת לב בעמוד הבית של אתר אינטרנט בטרם יחליטו האם להעמיק פנימה אל האתר או לגלוש לעמוד אחר.
הרושם שיצור האתר במשך שניות קריטיות אלה הוא שייקבע האם הגולש יעמיק פנימה אל האתר וייחשף לתכניו / ירכוש את המוצרים המוצעים בו, או ימשיך הלאה בשיטוט הוירטואלי שלו אל מחוזות אחרים.


סגירת הגולל על עמוד הפתיחה

בעבר נהגו חברות וארגונים לפתוח את אתריהם בדף פתיחה מרשים בו הופיעה פעמים רבות מצגת פלאש שהציגה את לוגו החברה ומסרים שיווקיים. דפים מסוג זה, אשר אנו נתקלים עד היום בלקוחות המעוניינים בהם, מעידים על חוסר הבנה מוחלטת של התנהגות גולשים ואופן הפעולה של המדיה האינטרנטית. שורש הטעות במחשבה כי האינטרנט הוא סוג של טלוויזיה וסוג הפרסום הפועל בטלוויזיה פועל גם במדיה חדשה זו. והי טעות חמורה המעידה על חוסר הבנה מהותי של אופן הפעולה של המדיה.


מדוע אנו צופים בפרסומות?

הסיבה המרכזית לכך שאנו מוכנים לצפות בפרסומת בטלוויזיה היא העובדה הפשוטה שאין לנו ברירה. תוכן טלוויזיוני הוא תוכן תלוי זמן - לתוכנית יש התחלה אמצע וסוף. אם לא צפינו בכל התוכנית כנראה שלא נספוג את מלוא החוויה לה ציפינו. ברגע שבחרנו לצפות בתוכנית זו או אחרת אנו מקבלים על עצמנו לרוב את העול של לבהות בפרסומות המשולבות בה מפחד שנפספס חלק מהחוויה, ולמרות זאת רובנו מנצלים את הפסקת הפרסומות כדי לזפזפ ולבחון מה העניינים בערוצים אחרים...


אתר אינטרנט - תוכן ללא כרונולוגיה

באינטרנט התוכן איננו תלוי זמן - לאתר אין התחלה אמצע או סוף. אתר הוא מבנה גמיש לחלוטין של תכנים אותם אנו הגולשים צורכים כראות עיננו ובכל סדר שנבחר. כגולשים אנו מלכים כל יכולים - ברצוננו נספוג חוויה באתר וברצוננו נקפוץ לאתר מתחרה ונספוג חוויה שם. מנועי החיפוש אף מגישים לנו על מגש של כסף את כל האופציות העומדות לרשותנו ברשימה מאורגנת ומסודרת. לנו נשאר רק לבחור.
כדי לייצר עמוד בית מוצלח אנו חייבים להבין כי כוחו של האינטרנט בבחירות ובחופש אותם הוא מעניק לגולשים. לנו כמשווקים נותר רק לייצר מערך בחירות התואם את הצרכים שלנו - כל הורה יודע כי בבואנו לילד קטן קל הרבה יותר לשכנע אותו לעשות דבר מה אם ההנחיה מוצגת כבחירה שלו:


ההורה המנוסה והנבון: "מותק שלי אתה רוצה לאכול אורז או פירה עם השניצל שלך?..."

הילד החופשי והמאושר: "אני רוצה פירה!"


בחירות הם סוד ההצלחה של דפי בית ואתרי אינטרנט

כמנהלי אתר אנו צריכים לתכנן מערך גלישה כזה אשר יציב בעמוד הבית סדרה של בחירות אטרקטיביות אשר תגרנה את הגולש להעמיק פנימה לתוך האתר שלנו:


    • כפתורים המציעים הנחות ומבצעים
    • קישורים לעמודי מידע שימושי
    • אפשרויות הרשמה להטבות מגוונות

כל אלה ועוד הם כלים אותם עלינו ליישם בעמוד הבית אם ברצוננו לגרום לכך שהאתר שלנו יזכה בתשומת לבו של הגולש ולא האתר של המתחרה.

הבחירות אותן נציב בפני הגולש צריכות להיות מבוססות על ההכרה שלנו את קהל היעד ופלח האוכלוסיה אליו מיועד האתר. הפניה לרינגטונים באתר חברת סטארט-אפ טכנולוגית לא תקדם במאומה את החברה (אלא אם כן זו במקרה חברה בתחום הסלולר...).

חם קר באתר

מבנה דף הבית צריך לקחת בחשבון כי אנו איננו משקיעים כמות זהה של תשומת לב לכל שטח העמוד - ישנם אזורים "חמים" יותר ואזורים "חמים" פחות. מנהל אתר נבון ישתול בלבו של האזור הזוכה למירב תשומת הלב את ההצעה השיווקית האטרקטיבית ביותר העומדת לרשותו, או לחילופין, קישור לתכנים המקדמים בצורה הטובה ביותר את צרכיו השיווקיים (הפניה לעמוד המלצות מלקוחות מרוצים לדוגמה). בניית עמוד הבית צריכה להעשות תמיד באופן כזה שיגביר את הסיכוי שהגולש יקליק על הלינק / לינקים המקשרים לתכנים אותם אנו מעוניינים לקדם.


תכנון נכון של הבחירות המוצעות לגולש בשילוב עם עיצוב גרפי המציב את הלינקים המובילים לבחירות אלה במקומות בולטים באתר יבטיחו הצלחה בהעברת המסרים שלנו לגולשים.

אני מעצב גרפי, המתמחה בתקשורת חזותית עסקית ושיווק באינטרנט.

אני מנהל הקראייטיב של חברת Oleh.com, מרצה בביה"ס לעיצוב של המכון הטכנולוגי חולון, יועץ מטעם מט"י ירושלים לנושא מיתוג ושיווק באינטרנט.

בעברי ייסדתי את סטודיו טריא לבניית אתרים ולימדתי בחוג לעיצוב תעשייתי במכללת הדסה בירושלים.

אני מאמין כי עיצוב מטרתו לייצר שינוי חיובי ברווחיו של הלקוח.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב