כדאיות השקעה של בעלי מקצועות חופשיים בתהליך ליווי עסקי ושיווקי במעבר משכיר לעצמאי
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

כדאיות השקעה של בעלי מקצועות חופשיים בתהליך ליווי עסקי ושיווקי במעבר משכיר לעצמאי 

מאת    [ 19/01/2010 ]
מילים במאמר: 809   [ נצפה 2627 פעמים ]

 
 

אחת השאלות שאני מוצא את עצמי נשאל לפחות פעם ביום מתחילה בערך כך -"רק הקמתי את העסק אני לא מרוויח כל כך הרבה, איך אתה רוצה שאשלם עכשיו כל כך הרבה כסף על יעוץ עסקי?"

אחת האקסיומות הנוגעות לעולם העסקים אומרת כי לא ניתן להקים עסק ללא השקעה כספית, את זאת יודע כל צלם מקצועי שעם פרישתו מחזיר את המצלמות למעסיק וניגש לקנות סט מצלמות חדש, שרברב שכדי להתחיל לעבוד חייב לרכוש רכב, כלים ומלאי ראשוני וגם רופא/ה, מטפל ברפואה סינית, עורך דין או סוכן ביטוח   שחייבים מקום כדי לפעול בו ואמצעים שונים כדי להתחיל ולנהל פעילות עסקית משמעותית.

השקעה זו, אינה כוללת כמובן את ההשקעה בשיווק ופרסום העסק החדש הכוללת השקעה במיתוג העסק, חומרים שיווקיים ופנייה ללקוחות פוטנציאליים, אם באמצעות פרסום, אינטרנט, יחסי ציבור או פנייה ישירה.

ניתן לחלק את סוגי ההוצאות וההשקעות בהקמת פעילות עצמאית לארבע סוגים עיקריים:

-                      הוצאה על אמצעים טכניים ומקצועיים (רכב, מקום, כלים, ספרות מקצועית, מלאי התחלתי).
-                      עלויות פרסום ושיווק ל-6 חודשים ראשונים לפחות.
-                      הערכות לבעיית הון חוזר ( קריטי !).
-                      השקעה בכלים ניהוליים ובעיקר ליווי ויעוץ עסקי (כללי ואו יעוץ ספציפי לתחום העיסוק,לשוק).

נושא הליווי העסקי הינו השקעה הכרחית כמעט לכל אדם או קבוצת שותפים המקימים פעילות עסקית - עצמאית ואינם בעל הכשרה וניסיון בניהול ושיווק עסק.

מהו ליווי מקצועי, מה הוא כולל וכמה הוא עולה?

עלות פרויקט ליווי מקצועי לעסק חדש, נמשכת מספר חודשים ועלותה יכולה לנוע בין 6,000-12,000 ש"ח.

בתקופה זו נבנים היסודות של העסק בכל גזרות הפעילות כאשר העוגנים המרכזיים בפרויקט כזה חייבים לכלול, לכל הפחות, את הסעיפים הבאים:

- החלטה על האסטרטגיה העסקית- מיהם הלקוחות, מהם השירותים, מהם כיווני ההתפתחות.
- בסיס שיווקי- מיתוג (לוגו וכד'..) ומסרים שיווקיים.
- חומרים שיווקיים ראשונים - אתר אינטרנט.
- תוכנית כספית מפורטת הכוללת תקציב השקעה, תקציב הוצאות חודשי ותחזית הכנסות.
- בירור מקורות ההשקעה ויצירת בטחונות למניעת הסתבכות כספית.
- בניית מנגנון בקרה על עמידה בתקציב ההכנסות וההוצאות (שרות שאינו ניתן ע"י הרו"ח).
- בניית תוכנית שיווק ומכירות- בחירה בערוצים בעלי סיכוי משמעותי להביא לקוחות.
- בניית מנגנון ניהול לקוחות.
- תמיכה בתהליכי מו"מ , התקשרות עם ספקים,עובדים ונותני שרות.
- יצירת תהליכי טיפול בלקוחות וספקים (קצת בירוקרטיה).
- תמיכה בבעל העסק בכל פעולה עסקית בה הוא נדרש להתייעצות /ליווי.
..ועוד...

במקרים רבים מעורבים גורמים נוספים בתהליך, למשך בני משפחה. במקרים אלה, מנותחת ומטופלת הסביבה של היזם על מנת ליצור תקשורת פתוחה וחיובית מול גורמים אלו במטרה לאפשר סביבה עסקית רגועה ותומכת יותר לבעל העסק בתקופה הקריטית של ההקמה וההרצה של הפעילות העסקית.

התחושה הכללית של אדם המקים פעילות עסקית ונעזר ביועץ עסקי ברמה גבוהה היא של הסתמכות, לימוד וביטחון, להבדיל ממה שקורה אצל יזמים רבים המרגישים תוהים במבוך בלתי נגמר של החלטות ומשימות.

 ליווי עסקי זה נעים וחשוב , האם זה משתלם כלכלית -

השקעה בליווי עסקי (מוצלח כמובן!) עשויה להיות ההשקעה בעלת התשואה הגבוהה ביותר בכל השנים שבהם העסק שלכם יתקיים.

אחת הבעיות הגדולות בעסקים, במיוחד אלו המבוססים על עצמאי- בעל מקצוע היא שככל שהעסק ותיק יותר כך קשה יותר לבצע בו שינויים משמעותיים.
הסיבה לכך היא שילוב בין סיבות חיצוניות- איך השוק או קהל הלקוחות מצייר את העסק (המיתוג שנבנה לעסק) וקושי של בעל העסק לשנות דברים מהותיים בהתנהלות העסקית אם בגלל הרגלים ואם בגלל פחד לאבד את מה שכבר קיים. הביטוי העצוב לכך הוא העובדה שבמקרים רבים מדי, השנים חולפות מבלי שקיימת שום התקדמות משמעותית בהתנהלות העסקית או באיכות החיים של הבעלים שהופך מבוגר ושחוק יותר אך לא מצליח לבסס את העסק ולהתייצב כלכלית.

 אז איך מוכיחים את הכדאיות בהשקעה בליווי עסקי?

הדרך הפשוטה יותר היא להביט על עצמכם ועל התוכניות שלכם ולנסות להבין האם אתם יודעים, ערוכים ומיומנים לטפל באופן מקצועי בכל אחד מהנושאים המוזכרים במאמר זה, במידה ולא נסו להעריך את התרומה של טיפול אופטימאלי בנושאים אלו, לאורך זמן.

בחישוב כלכלי אני נוטה לנתח את ההשקעה כמו כל השקעה המנותחת על תקופה של שלוש שנים

(למרות שגם ניתוח על 5 או 10 שנים הוא בהחלט לגיטימי). בהסתכלות כזו, נקודת האיזון של ההשקעה בליווי עסקי היא תוספת הכנסה בסדר גודל של כ-300-400 ש"ח לחודש.
בפועל, כאשר התהליך נעשה בשיתוף פעולה מלא עם הלקוח, מדובר ביצירת תשתית ניהולית ושיווקית אשר באה לידי ביטוי ברווחים של אלפי שקלים בחודש ואף יותר מכך.

חשוב לא פחות, במקרים רבים יש בכוחו של תהליך הליווי העסקי למנוע הוצאות והשקעות מיותרות, הסתבכויות, כניסה להרפתקאות מיותרות או נפילה כלכלית; כמו גם לאפשר בניית בסיס מסודר ויציב לפעילות העסקית.

בנוסף, יועץ עסקי ברמה גבוהה ינווט ביחד אתכם את העסק למקום קרוב ככל האפשר לחזון העסקי שלכם.


לסיכום, רצוי להכיר בכך שניהול עסק הוא מקצוע הדורש מיומנות וידע כמו כל מקצוע אחר.
לניסיון העסקי יש ערך ענקי כאשר מתכננים מהלכים עסקיים (גם אם הוא נשען על תחומי עיסוק אחרים) שכן ביכולתו של תהליך ליווי עסקי מוצלח לאפשר לך קריירה עסקית מוצלחת יותר באופן משמעותי בעשרות השנים הבאות.

 גילוי נאות- אני מנהל משרד לייעוץ עסקי לעסקים קטנים .

עפר לנדוי, הבעלים והמנהל המקצועי של משרד יעוץ עסקי המתמחה בליווי מקיף לעסקים קטנים.


המשרד מספק מעטפת ליווי עסקי כוללת ליזמים הנמצאים במהלך הקמת עסק  ולעסקים פעילים המבקשים ליצור שיפור משמעותי בתוצאות העסקיות שלהם.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב