דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איכות תמונה במצלמות וידאו דיגיטליות 

מאת    [ 18/01/2010 ]

מילים במאמר: 619   [ נצפה 3633 פעמים ]

מצלמות וידאו דיגיטליות הפכו לאביזר חובה בכל בית, לא רק כי הפכנו לעם חובב ריאליטי אלא בעיקר בשל הזמינות ונוחות השימוש. כאשר מדברים על מצלמת וידאו דיגיטלית, וודאי תשמעו הרבה הסברים ועצות, דבר אחד אתם חייבים לזכור . אסור בשום אופן להתפשר על איכות התמונה. איך נקבעת איכות התמונה, מהי דחיסת תמונה ולמה זה חשוב, הכול לפניכם.

מצלמות וידאו דיגיטליות ניתן למצוא כיום במספר פורמטים, כאשר כל פורמט בנוי קצת אחרת בהתאם ליצרן ולאופי מצלמת ה וידאו הדיגיטלית שבחרנו.

באופן כללי, מצלמות וידאו דיגיטליות שומרות את המידע שצולם על גבי קלטת מגנטית, כאשר כאן, במצלמות דיגיטליות, רזולוציית התמונה תהיה גבוהה מאוד ביחס למצלמות אנלוגיות, מה שמאפשר לנו לקבל צילום איכותי מאוד, גם כאשר מדובר בצילום ביתי פשוט.

הפורמט המוכר הוא פורט הDV  הדיגיטלי, פורמט שמתאים ומיועד לצילום ביתי או צילום חצי מקצועי. מצלמות וידאו דיגיטליות עם פורמט DV מבוססות על קלטת מגנטית, מה שאנו מכירים כקלטת מיני DV ומציעות רמת דחיסה נמוכה יחסית, אשר שומרת על איכות התמונה.

מה זו בעצם דחיסת תמונה ולמה היא משפיעה על האיכות של מה שאנו מצלמים במצלמת וידאו דיגיטלית. כאשר מדברים על דחיסת תמונה, מדברים על הקטנת משקל התמונה, מבלי לפגוע באיכות. כלומר, ככל שמצלמה דיגיטלית יודעת לאחסן יותר תמונות, ברזולוציה גבוהה, היא תהיה מצלמה טובה  יותר, מבחינת איכות התמונה שתתקבל ממצלמת הוידאו שלנו.

פורמט DV דוגם ודוחס כל תמונה בנפרד ביחס של אחד לחמש, מה שממקם מצלמות וידאו דיגיטליות מסוג DV כאיכותיות מבחינת רזולוציה של תמונה.

ישנן מצלמות דיגיטליות המשתמשות בפורמט MPEG-4דחוס מאוד, מה שלא עושה חסד עם הצילום ועלול, גם בבחירת הרזולוציה הגבוהה והאיכותית ביותר במצלמה, להציג איכות תמונה ירודה.

עוד אלמנט שיכול להשפיע על איכות התמונה הוא החיישן, מה שקולט את האור, מתרגם אותו לצבעים, שומר את התמונה ומעביר אותה אל הסרט. מצלמות וידאו דיגיטליות עם חיישן גדול, מאפשרות צילום איכותי בתנאי תאורה לא אופטימאליים, מאפשרות לשחק עם עומק השדה, מה שיוצר  תמונה איכותית בכל תנאי צילום .

לא פחות חשוב, ככל שהחיישן גדול יותר כך המידע שהוא מעביר רחב יותר, מה שמתורגם לאיכות גבוהה יותר של תמונה, הרבה פעמים בדומה לאיכות שהיינו מקבלים מצילום במצלמת וידאו דיגיטלית מקצועית.

מידע נוסף שמשפיע על איכות התמונה הם הפיקסלים. ככל שכמות הפיקסלים במצלמת וידאו דיגיטלית גדולה יותר, כך עולה איכות התמונה ולכן מומלץ לברר מהי כמות הפיקסלים הממוצעת ואיך הם מתורגמים, באמצעות החיישן, לתמונה איכותית.

כאשר הינכם באים לבחור מבין מספר מצלמות וידאו דיגיטליות, חשוב שתבינו כמה תמונות דוחסת המצלמה ואיזה איכות תמונה היא מציעה. אל תהססו לשאול על כמות חיישני הccd' מה גודל החיישן, לברר מהי כמות הפיקסלים הממוצעת ואיך מעבירים את התמונות מהמצלמה הדיגיטלית אל המחשב, מבלי לפגוע באיכות.

בעידן של ימינו גם מצלמות וידאו דיגיטליות שנועדו לצילום ביתי פשוט, יכולות להציע איכות תמונה גבוהה מאוד. המעבר ממצלמה אנלוגית לדיגיטלית, הביא עמו חידושים רבים, אחד החשובים מבניהם הינו היכולת לצלם ולשמר תמונות באיכות גבוהה, לא תמיד בהקשר ישיר לתנאי השטח בהן צולמו.

 

 

camera4less אתר אחד המאגד בתוכו כל מה שתרצו לדעת על מצלמות דיגיטליות וציוד נלווה. מכירה און ליין, מבצעים, צוות מומחים ועוד http://www.camera4less.co.il/index.asp




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב