דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זוגיות וכלכלת המשפחה 

מאת    [ 17/01/2010 ]

מילים במאמר: 964   [ נצפה 1924 פעמים ]

 אולי זה נשמע מוזר אבל  כשמדובר בכסף וההתנהלות שלנו עם הכסף מדובר בעיקר בעניין רגשי.

גם בענייני הכסף כמו בעניינים אחרים ישנם ביניכם הבדלי אמונות, הבדלי גישות והבדלים ברקע ממנו הגעתם שיכולים להעיב על הניהול המשותף של כלכלת המשפחה.

 

ולכן העצה הראשונה לניהול כלכלת משפחה הרמונית היא – דברו על הכסף.

 

אז מה על מה חשוב לדבר ומה חשוב לדעת

 

  • שוחחו על האמונות שלכם והמשמעות של כסף עבורכם.  האם הוא אמצעי להשיג חיים נוחים יותר, האם הוא מקנה לכם ביטחון , האם הוא נותן לכם הרגשת כוח, האם הוא המדד שלכם להצלחה, האם מקרה של חוסר הוא מבחינתכם מצב איום ונורא או שאתם בטוחים שתמיד תוכלו להסתדר.  ברגע שתבינו טוב יותר את עמדת בן הזוג תוכלו להבין טוב יותר התנהגויות כאלו ואחרות בעתיד.

 

  • מי מקבל את ההחלטות הפיננסיות?  האם זה שמרוויח את כל הכסף או את רובו? האם האשה תקבל את ההחלטות לגבי הילדים והחוגים והגבר את ההחלטות לגבי המכונית? האם שניכם תחליטו על הכול?   כדאי לבדוק מה בדיוק חשוב לכל אחד ואיזה החלטות חשוב לו לקבל.  

 

  • מי מטפל בכסף ?  האם רק אחד מכם אחראי על תשלום החשבונות וההתנהלות מול הבנק? האם שניכם?  בכל מקרה מומלץ מאד גם אם רק אחד אחראי על העשייה , ששניכם תמיד תדעו  מה המצב בבנק , מה בדיוק יורד כל חודש , איפה נמצאים החסכונות וכדו'.  ניהול כלכלת הבית ע"י בן זוג אחד יכול ליצור אצל בן הזוג השני התנערות מאחריות.  הדבר חשוב גם אם חס וחלילה מתעורר צורך שבן הזוג השני ינהל את הדברים וגם יכול למנוע האשמות במקרה של משהו שהשתבש.                                                                

 

 

  • האם אתם מתכוונים לנהל חשבון בנק אחד - האם חשוב לכם לשמור על חשבון נפרד לכל אחד מכם ?  ישנם זוגות שנוח להם לשמור על חשבונות נפרדים כחלק מעצמאות אישית וישנם כאלו שחשבון משותף נותן להם את תחושת השיתוף והאמון ומונע חוסר שקיפות.   בכל מקרה חשבון משותף יחסוך לכם עמלות..

 

 

  • מה סדרי העדיפויות שלכם בקשר לכסף ?  האם חשוב לכם קודם כל לסיים את הלימודים ואח"כ להרחיב את המשפחה - האם אתם מוכנים לבלות קצת פחות ולחסוך קצת יותר או שלהיפך ?  האם חשוב לכם לנסוע כל שנה לנופש או חשוב לכם יותר להשקיע בטיפוח הבית ?   חשוב שתגיעו להסכמה לגבי סדרי העדיפויות שלכם כבר בשלב זה.

 

  • בל מקרה , ללא קשר מהם סדרי העדיפויות שלכם הדבר החשוב ביותר הוא להגדיר תקציב שמתחשב כמובן בעדיפויות אבל לא חורג מהכנסותיכם !!   חריגה קטנה כל חודש מצטברת לחריגה גדולה יותר ויותר עם השנים וגורמת בנוסף לבעיה הכספית גם מתחים מיותרים בחיי המשפחה. 

 

 

  • גם בענייני חיסכון חשוב להגיע להסכמה. יש אנשים שנוטים לקחת סיכונים ויעדיפו לחסוך באפיקים מסוכנים יותר ולעומתם כאלו שהסיכונים מפחידים אותם והם מעדיפים לחסוך פחות אבל בטוח.   דברו על כך אחד עם השני וקיבעו מה נכון לשניכם.

 

  • הדרך הטובה ביותר לנהל נכון את כלכלת המשפחה , כמו כל תחום אחר היא רכישת ידע.  אם חסר לכם ידע פיננסי נסו ללמוד לגבי הנושאים השונים של כלכלת המשפחה, להבין מהם הסיכונים שיכולים להיות, מהם הביטוחים שחיוניים בשלבי החיים השונים , מה בדיוק מפרישים לכם במקום העבודה ועוד.  ככל שתבינו יותר בענייני הכספים כך תהיה לכם תחושה של שליטה וביטחון בחייכם.

 

  • ולסיכום כלכלת המשפחה הנה תחום רחב וכולל הרבה נושאים והרבה תחומים.  אל תהססו להתייעץ לשאול שאלות ולבקש הדרכה לאורך הדרך.

יעוץ פיננסי משפחתי – עולה כסף אבל שווה זהב !!!

 

 

 

 

 

 

יפעת ברט יועצת לכלכלת המשפחה    www.ifatb.co.il   נייד:  054-6936060
                                    לקבלת ידיעון כלכלת המשפחה חינם  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב