דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אם שותים לא נוהגים - שנתיים שלילה לא מספיקות 

מאת    [ 14/01/2010 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 2168 פעמים ]

כמדי שנה מסכם משרד התחבורה את השנה החולפת. השנה הם "התהדרו" בנתון מעודד, בשנת 2009 נהרגו 348 איש בתאונות דרכים  ירידה של 22% לעומת 2008, אך חוץ מכך, המלל לא השתנה. בכוונת הרשויות להחמיר את האכיפה נגד הנהגים העבריינים וכן את העונשים שיוטלו.

ראשית כל, בכל הנוגע לנהיגה בשכרות אני ממליצה להתייעץ בפורום דיני תעבורה >>

אמשיך, כל אדם בר דעת יודע שאסור לשתות ולנהוג. הסיבות לכך רבות ומרובות; האלכוהול משבש את כושר השיפוט של הנוהג ברכב ומעודד אותו לקחת סיכונים בנהיגה. הוא מטשטש את הראייה וגורם לראייה כפולה ומצר את שדה הראייה של הנוהג. נהג שיכור יאריך בהרבה את זמן התגובה שלו כאשר הוא נוהג ברכב, ומה שנהג יכול לעשות מהר כשהוא פיכח - הוא יעשה לאט לאחר ששתה. אם זה לא מספיק, האלכוהול גורם לנהג לנמנם ואף להירדם, והוא גם גורם להגברה מלאכותית של הביטחון העצמי ושל תחושת השליטה על הרכב.

אך למרות עשרות אזהרות כאלה ואחרות, תמיד חשבתי, "לי זה לא יקרה", עד לאותו יום בו הבנתי את ההשלכות האמיתיות לכך. זה קרה כשחברים שלי יצאו למועדון בתל אביב. אני לא הרגשתי טוב והחלטתי לא לצאת איתם, למחרת דיברתי עם חברה כדי לשמוע חוויות. "אל תשאלי מה הלך אתמול", היא מספרת לי, "דפקנו את האוטו". מסתבר שכולם שתו, והנהג נרדם על ההגה והתנגש במעקה בטיחות. באותו רגע אמרתי ברכת הגומל וחשבתי לעצמי, באמת שיש להם מזל שזה נגמר במכות פח בלבד ושכולם בחיים.

מאותו יום הכול נראה כבר אחרת, פתאום קלטתי שגם לאחר כל האזהרות, אנחנו משחקים עם החיים שלנו לחינם. "7 צעירים נהרגו בהתהפכות רכב בכביש 5 כשהיו בדרכם הביתה ממסיבה הנהג ככל הנראה סטה ממסלולו, נסיבות התאונה נבדקות ע"י המשטרה". זו הייתה יכולה להיות הכותרת בעיתון שלמחרת, כשבצד מתנוססת תמונותיהם והספדיהם של חבריי. בדיוק ככה זה היה יכול להראות ורק במזל זה לא קרה. 

אם אתה רוצה לשמור על חייך ועל חיי היושבים ברכבך, קח עצה, אם אתה שותה קצת, אל תשתה ותנהג. לפי החוק במדינת ישראל, אם ריכוז האלכוהול בדמך עולה על 50 מילגרם של אלכוהול במאה מילימטר של דם, או אם נמצא אצלך ריכוז של 240 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אחד של אוויר נשוף, אתה שיכור ואסור לך לנהוג. נתונים אלו נמדדים בהתאם למשקל הגוף. אך בכל מקרה לא מדובר בכמות רבה של אלכוהול, כי הוא מתחיל להשפיע מיד גם בכמויות קטנות.

ואם בכל זאת שתית ונתפסת על נהיגה בשכרות, העונש על כך יהיה פסילת רישיון הנהיגה במקום על ידי קצין משטרה לתקופה של 30 יום. הפסילה היא מיידית ואינה באה במקום העונש שיטיל בית המשפט. השוטר רשאי להפסיק מיד את הנהיגה של נהג ששתה ולהחרים את הרכב. אם תורשעו באשמת נהיגה תחת השפעת אלכוהול, ייפסל רישיון הנהיגה על ידי בית המשפט לתקופה של שנתיים, ויירשמו לחובתכם 6 נקודות בשיטת הניקוד.

לסיכום הכנס של משרד התחבורה נקבע כי נהיגה בשכרות עדיין מהווה בעיה משמעותית באוכלוסייה הישראלית. לפי שר התחבורה, ישראל כץ, בשנה הבאה יוקצו 85 ניידות לאכיפת עבירות תנועה, ומספרן עתיד לעלות למאה ניידות. לדבריו, אם יחול שיפור משמעותי באיכות התשתיות יוקצו המשאבים למטרת הסברה.

לכן אם שתית אלכוהול וברצונך לשמור על חייך (רישיונך או רכבך), עליך לתת את המפתחות למי שלא שתה. קבע מראש מי יהיה איש המפתח אשר אינו שותה אלכוהול באותו יום והוא האחראי לנהיגה.

כי בפעם הבאה יכול להיות שלא נקבל צ`אנס נוסף לחזור הביתה בשלום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב