דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בתי קפה 

מאת    [ 14/01/2010 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 3865 פעמים ]

אחד הדיונים המרתקים בתחום המזון והסעדה בשנים האחרונות, הוא הדיון על השתלטות רשתות מזון על תרבות המזון, בעולם בכלל ובישראל בפרט. דיון זה מתעצם ככל שגדל כוחן של רשתות המזון השונות והוא מעלה איתו שאלות וביקורות לא מעטות. על מנת להמחיש את עוצמת הדיון נתייחס לשאלה מצידן של רשתות בתי קפה.

אם נחזור אל שנות השבעים והשמונים, נמצא רשת בית קפה אחד קפולסיקי, אשר היו לה סניפים רבים ברחבי הארץ. לצידן היו בתי קפה קטנים, שכונתיים שלא היה להם יותר מסניף אחד. החל משנות התשעים החלו להיפתח בישראל רשתות קפה גדולות, דוגמאת ארומה (ארומה ת"א וארומה), קפה ג'ו, קפה קפה ועוד. סניפי רשתות אלו נפתחו במרכזי ערים, קניונים, תחנות דלק, טיילות, אוניברסיטאות ועוד. לעיתים קרובות אפשר למצוא במקום אחד סניפים של מספר רשתות שונים.

הביקורות כלפי הופעת  רשתות אלו, כמו כלפי רשתות מזון אחרות, מכוונות משני כיוונים. כיון אחד, האחדה של המזון. ראשתות אלו מוכרות אותו מזון בכל מקום. מה שגורם לאנשים לצרוך אותו מזון, בלי ייחוד, בלי מקוריות ובלי שינוי. ביקורת זו נשמעה כנגד רשתות מזון מהיר בארה"ב עוד בשנות החמישים, וכעת הביקורת הגיעה גם לישראל. במקום שאנשים ינסו להיות מקוריים הם פשוט צורכים את אותו הדבר.

ביקורת אחרת כלפי רשתות אלו, מופנית מכיוון בתי קפה קטנים אשר נאלצים להתמודד עם רשתות גדולות ועשירות מהן. מעבר לאובדן הייחוד של נוף בתי הקפה, מדובר בסגירת בתי קפה קטנים וביצירת אבטלה. ביקורת זו נשמעת לא אחת הן מפי בעלי בתי קפה קטנים ומפי יושביהם.

לצד הביקורות חייבים לציין שנשמעות לא מעט מחמאות לרשתות בתי הקפה. ראשית, פריסת בתי הקפה בכל רחבי הארץ מאפשרת לאנשים בפריפריה להנאות ממה שנהנים אנשים במרכז. אם בעבר אנשים ממקומות אלו היו צריכים לנסוע לתל אביב כדי להנאות מבתי קפה שונים, אזי שכיום בתי הקפה מגיעים גם אל הפריפריה. חשוב לציין, בתי קפה רגילים לא היו יכולים לעשות זאת שכן לא היה להן את היכולת הכלכלית לפריסה כה גדולה, כמו רשתות בתי קפה כיום.

מחמאה אחרת , שנובעת גם היא מהיכולת הכלכלית של רשתות בתי הקפה היא, אופי התפריט של רשתות בתי הקפה אנו רואים מגוון רחב של מאפים, סוגי קפה ועוד. דבר שבעבר לא היה. מאחר ורשתות אלו מתחרות ביניהן על כל לקוח, הן דואגות להעשיר את התפריט שלהן בסוגי קפה  שונים ומאכלים מיוחדים. כל זה מאפשר ללקוחות להנאות ממגון רחב של בחירה בעת שהם יושבים לשתות קפה או לוקחים אותו למשרד ולבית.

 

אתר תגובות הוא מדריך עסקים שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב