דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שבעה דברים שעורך הדין המטפל בענייני הנדלן שלכם צריך לבצע עבורכם 

מאת    [ 13/01/2010 ]

מילים במאמר: 828   [ נצפה 2110 פעמים ]

1. להבין מה דרוש לכם

על עורך הדין שלכם לסייע לכם לשאול את השאלות הנכונות ולקבל את התשובות להן אתם זקוקים. במקרה של רכישת דירה מיד שנייה, למשל, על עורך הדין לדעת מתי אתם מעוניינים לקבל חזקה בנכס, מה יהיו תנאי התשלום הטובים ביותר עבורכם, כיצד אתם מתכננים לממן את הרכישה, מהם הפריטים אותם אתם מעוניינים שהמוכרים ישאירו בדירה, האם הגעתם להסכמה על המחיר, האם אתם מתכננים שינויים מבניים בדירה ועוד.

 

2. להסביר את התהליך

אחד מהאמצעים הטובים ביותר להוריד את הלחץ הכרוך בתהליך היא היכולת לצפות את העתיד, או במילים אחרות, לדעת מה עומד להתרחש. בין אם אתם רוכשים או מוכרים נכס, על עורך הדין להסביר לכם את מכלול התהליך המשפטי בשפה פשוטה וקלה להבנה. ההסבר צריך לכלול פרטים גם בנוגע לתהליכי משכנתא כגון הקפאה, גרירה או סילוק. עליכם לקבל גם רשימת הוצאות, אשר יצטרפו לתקציב המתוכנן, הכוללת עלויות שכר טרחה, מס רכישה והוצאות הקשורות לענייני משכנתא, רישום, שמאי, מהנדס ומתווך במידת הצורך.

 

3. לבדוק את מעמדכם המשפטי הפרטי

עורך הדין המטפל בענייני הנדל"ן שלכם צריך לבקש מכם לאשר את מעמדכם המשפטי בישראל. לעובדת היותכם אזרחים זרים, עולים חדשים או תושבי ישראל עשויה להיות השפעה על זכויותיכם למשכנתא ולפטור חלקי ממס רכישה.

במידה ואתם מוכרים דירה, על עורך הדין לבדוק את מעמדכם בנוגע למס על רווחי ההון (מס שבח). עליכם לדעת האם אתם זכאים לפטור מהמס, ובמידה ולא, מהו שיעור המס שתידרשו לשלם. על עורך הדין לבדוק בנוסף כיצד עשויה עסקה זו להשפיע על עסקאות נדל"ן עתידיות צפויות בהקשר עם חבות המס בגינן.

 

4. לבדוק את מעמדו של הנכס

על עורך הדין המטפל בכם לבדוק את מצבו הרישומי של הנכס במטרה לאמת את זהות הבעלים הנוכחי של הנכס וכדי לברר האם קיימים משכנתאות, עיקולים או התחייבויות אחרות שנלקחו כנגד הנכס. לאחר בדיקת כל המסמכים הרלבנטיים לבדיקת במצב הרישומי, אמור עורך הדין להיות מסוגל להגיד לכם האם קיימות בעיות כלשהן העלולות להקשות על ביצוע העסקה בכל אופן שהוא. על עורך הדין לבדוק בנוסף את נושא היטל ההשבחה ואת מידת השפעתו עליכם.

 

5. לנהל משא ומתן על החוזה

עורך הדין שלכם הוא זה שאמור לייצג אתכם במסגרת המשא ומתן. עורך דין שהוא בנוסף מתווך מוכשר ומנוסה יהווה יתרון עבורכם בעת ניהול המשא ומתן על התנאים הטובים ביותר עבורכם, שיהיו במקביל הוגנים לשני הצדדים בעסקה.

לאחר שתגיעו להסכמה על כל הפרטים, יבדוק עורך הדין את הטיוטה הסופית ויכין או יבדוק את כל המסמכים הנדרשים. על עורך הדין שלכם להיות נוכח במעמד החתימה על מנת שיוכל לטפל בכל בעיה העלולה לצוץ ברגע האחרון וכדי להבטיח כי שני הצדדים לחוזה חותמים על כל המסמכים הנדרשים.

 

6. לטפל במסמכים

לאחר החתימה על החוזה, על עורך הדין למסור הודעה על ביצוע העסקה לרשויות המס ולקבל אישור סופי לתשלום הנדרש או לפטור ממס. ללא אישור זה, העברת זכויות הקבע בנכס עלולה להתעכב. במידה ואתם הרוכשים, על עורך הדין שלכם לרשום הערת אזהרה לזכותכם בלשכת רישום המקרקעין או ברשות הרלבנטית במטרה להגן על זכויותיכם עד לביצוע רישום הנכס על שמכם.

לאורך תהליך העסקה, על עורך הדין לסייע לכם לנווט בין הררי המסמכים והניירת המשפטית, בין אם מדובר במסמכים ממשלתיים או אחרים. לדוגמא, הבנק למשכנתאות עשוי לבקש מסמכים מסוימים ועל עורך הדין לדאוג לספק את אותם המסמכים במידת הצורך, בלוויית הסבר מדוע הם נדרשים.

עם השלמת העסקה על עורך הדין לוודא את ביצוע העברת הזכויות בלשכת רישום המקרקעין או כל רשות רלבנטית אחרת. זהו שלב קריטי בתהליך במידה ואתם הרוכשים. במידה והנכס לא ירשם על שמכם, אתם עשויים להיתקל, בין היתר, בקשיים עם הבנק למשכנתאות במידה ותרצו לקחת משכנתא או למכור את הנכס בעתיד.

 

7. לפתור בעיות

עורך הדין המייצג אתכם אמור לאתר את כל מוקדי הבעיה ולמצוא להם פתרון בכל שלב של התהליך. בכל מקרה של אי עמידה בהתחייבויות החוזיות, על עורך הדין לטפל במחלוקת המתעוררת במהירות ובאופן שישאיר כמה שפחות טעם רע אצל הצדדים. עורך דין טוב הוא כזה שתוכלו להסתמך עליו שיצפה מראש וימזער את הבעיות באופן שיאפשר השלמה חלקה של עסקת הנדל"ן.

בעזרתו של עורך הדין הנכון, הבקי ברזי החוקים העוסקים בנדל"ן, אמורה עסקת רכישה או מכירה של נכס להיות תהליך פשוט ולא בעייתי.

 

ניקול לוין הינה עורכת דין, נוטריונית ומגשרת הדוברת שתי שפות ובעלת למעלה מ-20 שנות התמחות בתחום הנדל"ן. מידע נוסף בנוגע לחוקי המקרקעין ניתן למצוא באתר האינטרנט של המשרד בכתובת www.levinlawoffices.co.il.

ניקול לוין משרד עורכי דין הנו משרד המתמחה בעסקאות נדל"ן מגוונות תוך התמקדות באזור מודיעין בית שמש ירושלים ויישובי הסביבה. המשרד מתמחה גם במתן שירות לאוכלוסייה האנגלוסכסית בחו"ל ונותן את שירותיו גם בשפה האנגלית. http://www.levinlawoffices.co.il/hebrew.shtml>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב