דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיפור היכולת להרויח מאתר אינטרנט 

מאת    [ 13/12/2006 ]

מילים במאמר: 1032   [ נצפה 3725 פעמים ]

 

אתר אינטרנט הוא ללא ספק אחד מהכלים המשמעותיים כיום בקיומו של עסק. בעל עסק, שמבין זאת ומעונין להשיג נוכחות ברשת - פרסומית, תדמיתית, או מכירתית, משקיע כספים רבים כיום בתהליכים, אשר מטרתם לשפר את היקף תנועת המבקרים שיש לו באתר כגון פרסום בגוגל, בוואלה ובאחרים, קידום האתר, עיצובו ועוד. אלה הם תהליכים חשובים מבחינה עיסקית והם אלו, אשר יובילו בסופו של דבר לביסוס של אתר העסק, ולהגברת המכירות של המוצרים ו/או השירותים שלו.

כל התהליכים הללו זוכים לתשומת לב רבה מצידם של בעלי העסקים ובצדק. יחד עם זאת ברצוני להסב את תשומת ליבם של בעלי העסקים שיש להם אתרים לפן נוסף של השיווק באינטרנט, אשר הוא זה, שנועד לשמר את חשיבותם ורווחיותם של אתריהם לאורך זמן - מעקב אוטומטי אחר תנועת גולשים באתר האינטרנט (שאותו אכנה בראשי תיבות מאת"ג).

 מהו מעקב אוטומטי אחר תנועת גולשים באתר האינטרנט?

המדובר בתהליך, שבו מערכת תוכנה, אשר מופעלת באתר האינטרנט של הלקוח מנטרת (מלשון ניטור, Monitoring באנגלית) את התנהגותם וזיהוים של המבקרים בו. כך למשל יכולה התוכנה לאסוף פרטים על כמות הביקורים באתר, אבל גם על האזור הגאוגרפי, אשר ממנו הגיעו המבקרים, הדפים שאותם הם טענו, כמה זמן הם שהו בכל דף, מילות המפתח, שהם השתמשו בהם, מועדי הביקורים שלהם לאורך זמן ועוד.

כיצד תוכנות מעקב אחר תנועת גולשים פועלות באופן עקרוני

תוכנות אלה לא אמורות להפריע למהלך הפעולה השוטף של האתר, ולכן הן פועלות רק על דפים, שיש להם ערך שיווקי-כלכלי. הכוונה היא לאותם דפים, אשר אמורים למסור מידע למבקר על מוצר או שירות ושחשוב לבעל האתר, שהמבקרים בו יעצרו בדפים, אלה ויבצעו בהם פעולה. דוגמאות לפעולות מקובלות הן: מילוי טופס "צור קשר" או הזמנה של מוצר ברשת.

הערך של תוכנות מעקב אחר תנועת גולשים באתר

נראה על פניו מאוד נחמד - התוכנות למעקב יודעות לספק סטטיסטיקות מענינות על תהליך הביקור של גולשים. אבל נשאלת השאלה למה זה טוב?

ובכן ישנם דברים רבים אשר ניתן ללמוד מסטטיסטיקות אלה. במאמר זה אגע ב-5 נקודות שיתנו מושג למה אפשר לעשות עם מאת”ג:

1. החלטה אסטרטגית על פניה לאוכלוסיות מסוימות

המאת"ג יכול כאמור לספק לנו פרטים על אזורים גאוגרפיים, שמהם מגיעים אל האתר מבקרים. זהו מידע קריטי לכל בעל עסק והוא מאפשר לזהות מגמות חדשות של מבקרים באתר. למשל: פלוני הוא בעל אתר קמעונאות שמבוסס במרכז ובד"כ רוכשים ממנו אנשים מגוש דן, אולם אם הוא יזהה מגמה חזקה של מבקרים שמזמינים מאזור חיפה, ייתכן, שיהיה עליו לשקול לבנות מערך שילוח יעיל לחיפה בכדי להענות לביקוש הגובר למוצריו וחשוב לא פחות - בכדי להימנע מהוצאות גבוהות עקב שימוש במערך שילוח, שאינו יעיל לו כלכלית.

2. החלטה על ההשקעה בנושאים הקשורים למילות המפתח שסביבן בנויים דפים באתר

חברות קידום האתרים עושות עבודה טובה עבור לקוחותיהן ופעמים רבות אכן מגיעים אל האתרים המקודמים דרך מילות המפתח, שהקלידו במנועי חיפוש ושנשתלו במקומות קריטיים בדפים שקודמו. יחד עם זאת חשוב לזכור, שהדרוג בגוגל עפ"י אותן מילות מפתח הוא דבר שיכול להשתנות, והדבר יכול להשפיע על כמות הביקורים, שנוצרו באתר בעקבות השימוש במילות מפתח אלו. לפיכך ענינו של בעל האתר הוא להיות עם אצבע על הדופק ולזהות מגמות חיוביות או שליליות בשימוש הגולשים במילות מפתח אלו. מובן יותר, שקריטי יותר לזהות ירידה בנפח ההגעה לאתר, שכן אז יכול בעל האתר לנקוט במהלכי קידום נוספים, בכדי שההגעה לאתר תשוב לרמתה הקודמת, או בכלל לזנוח את ההשקעה בנושא, הקשור לאותן מילות מפתח, ולהתמקד במילות מפתח חדשות ומבטיחות.

3. החלטה על שיפור מבנה האתר

אחד הנתונים שיכולה לספק תוכנת מאת"ג הוא למשל משך הזמן, שבו מתעכבים הגולשים על דף מסוים. מן הידועות היא, שעיכוב של גולש באתר, אשר נמשך בפחות מ-10 שניות לדף מסתיים בעזיבתו את הדף. בעל אתר, אשר יש לו ענין להשאיר את הגולש אצלו בדף לפרק זמן סביר עד לביצוע הפעולה, יהיה מעונין לפיכך לזהות, אם ישנו אחוז גבוה של ביקורים שמסתיים בעזיבת הגולש את הדף ואת האתר. כאן נתון שכזה יכול לסייע לו בזיהוי של מצבים אלה ובקבלת החלטה לבצע שינוי במבנה הדף ו/או במבנה האתר בכדי שמבקרי האתר ימשיכו להתעניין בתכניו. שיפור שכזה יכול להיות לעיתים אפילו החלפת צבע הרקע, כך שבעל האתר יכול לערוך ניסוי קצר בו הוא יטען שני דפים זהים לחלופין פרט לצבע הרקע ואז לשלב את הדף, שמביא להתעכבות גבוהה יותר של המבקרים, כדף היחיד באתר.

4. איתור ערוצי הפרסום הפופולריים ביותר והיעילים ביותר כלכלית

אחת הבעיות המטרידות, שעולות מהפעלת תמהיל התקשורת השיווקית באינטרנט היא לדעת מי היו ערוצי הפרסום בעלי המשקל הגבוה ביותר והכדאיים ביותר, שגרמו להגעת מבקרים לאתר. האם היה זה אתר מוביל ברשת? האם היה זה דוקא אתר לא כ"כ נחשב, אבל עם תעבורה איכותית או שמא בכלל היה זה הדוא"ל? הבעיה מקבלת יתר משמעות, כשהמפרסם רוצה להפעיל שיקול דעת ולהחליט למשל בתחילתה של שנה חדשה באילו ערוצים להשקיע לצורכי קידום ופרסום, שכן הוא לא ירצה להמשיך ולהוציא מכיסו על ערוצי קידום ופרסום בזבזניים לא כדאיים.

תוכנת מאת"ג באתר יכולה לסייע במיפוי ערוצי הקידום והפרסום ולתת תשובה ברורה וכמותית לכל השאלות הללו. זאת ועוד – התוכנה יכולה להראות לא רק את היקף התעבורה, שסיפקו ערוצי הפרסום, אלא גם את שיעור ההמרה (קרי: כמה אחוזים מהמבקרים באתר ביצעו פעולה רצויה – בד"כ רישום לאתר או קניה). במקרים שהמבקרים "הומרו" להיות לקוחות של האתר יש תוכנות מאת"ג, שניתן ללמד אותן מה המשמעות הכלכלית של הפעולה (למשל: אם זו הייתה קניה, אזי מה ההכנסה שהניב ערוץ הפרסום או ערוץ הקידום).

5. מעקב אחר נאמנות מבקרים

המבקרים באתר הם הנכס העיקרי שטמון בו. חוק ידוע בשיווק אומר, שממבקרים נאמנים ניתן לייצר הכנסות נוספות לעסק. לפיכך חשוב לשמור על אחוז של לקוחות, שימשיך ויחזור לאתר בתדירות מספקת, בכדי להמשיך ולשמור על יכולת לשלם את עלויות התיפעול של האתר, ואף להמשיך ולהרויח ממנו.

תוכנת מאת"ג יכולה לספק נתונים מהסוגים הבאים:

- שיעור המבקרים החוזרים מסך המבקרים: למשל שהיו 40 אחוזים של מבקרים שהם מבקרים חוזרים מסך המבקרים.

- קיבוץ המבקרים לפי שכיחות הביקורים שלהם: למשל כמה מהם ביקרו 8 פעמים, כמה בין 9 ל-14 פעמים וכן הלאה.

נתונים אלה עוזרים לבעל האתר לקבל מושג, אם יש לו מספיק מבקרים חוזרים, ואם הייתה אוכלוסיה מספיק גדולה מהם, שמצאה ענין באתר ונחשפה למסרים שלו, כך שהם מהוים פוטנציאל גבוה להמשך עשיית רווחים מהאתר (ממכירות ישירות אליהם או מקבלת הזמנות לפרסום בתוכו). כמו כן אפשר להשתמש בממוצע של נתונים אלה למשל לשם הערכת השווי של האתר בחשבונות כלכליים.

שרון אביגדור הוא בעל משרד לפרסום באינטרנט ומתמחה בפרסום בגוגל אדוורדס וכן במעקב אחר תנועת מבקרים בגוגל אנאליטיקס פרטים נוספים ניתן למצוא באתר:
http://www.2all.co.il/web/Sites/ppc



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב