דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סדנאות בישול לילדים-להכיר את המזון מקרוב 

מאת    [ 11/01/2010 ]

מילים במאמר: 697   [ נצפה 2680 פעמים ]

סדנאות בישול לילדים - להכיר את המזון מקרוב


 

בניגוד לדעה הרווחת, ילדים לא נרתעים כל כך מהר מהכרת טעמים חדשים, להפך. ילדים פתוחים לגירויים, ומזון צבעוני ובעל צורה מעניינת בדרך כלל מסקרן אותם.

אז איפה בדרך כלל הפתיחות הילדית מתחילה להשתבש? התשובה בדרך כלל נמצאת אצל ההורים. רוב הילדים שפתוחים למזון מגוון ומורכב רואים אותו על השולחן בבית, באופן יומיומי. נכון שיכול להיות שבעוד אתם טורחים ומרכיבים מאכלים נפלאים עדיין הילד שלכם יתעקש על חצי כוס פירה בליווי כוס וחצי של קטשופ, אבל יש סיכוי שאם תתמידו בחשיפת הילד לטעמים חדשים בסופו של דבר הוא יסכים לטעום מהם ויתרגל אליהם.

אחת הדרכים המהנות שבהן תוכלו להרחיב את אופקיו של הילד לנושא היא בסדנת בישול לילדים.

כמו בסדנאות בישול למבוגרים, גם כאן המגוון הוא כמעט אינסופי: סדנאות בישול בריא, סדנאות פסטה, סדנאות אפייה, סדנת הכנת מתוקים, סדנאות מאכלי חג... בכל אלה נמצא מבשל מקצועי שמנחה את הילדים איך להכין מאכלים שונים, להכיר מרכיבים והכול באווירה כיפית, קלילה, שמזמינה צחוק, יצירתיות, דמיון והזדמנות להתלכלך בכיף. אתם יכולים למצוא סדנאות בישול לילדים בקניונים השונים, בחנויות המתמחות באביזרי בישול שנוהגות לערוך סדנאות שכאלה, או להזמין שפים הביתה, ליום ההולדת של הילד או בסתם יום של חול, שיתפרו ויתאימו סדנת בישול לפי בקשתכם, יחלקו כובעי שף וסינרים לילדים, יהיו אחראים לביטחונם וגם ינקו בסוף. תענוג אמיתי גם למבוגרים שיצפו מהצד ויקנאו.


למה כדאי לילד להיות בסדנת בישול?

כדי לדעת שחומוס הוא לא רק חומוס, ולא מגיע מהשמים לתוך הקופסה, למשל. כי כשהילד לומד שחומוס מתקבל מבישול וטחינה של גרגרי חומוס, עשבי תבלין, מיץ לימון, טחינה ותבלינים הוא לומד על עוד שפע של מרכיבים וטעמים, שאיתם אפשר להכין עוד שפע של מאכלים. הכרה של מרכיבי המזון השונים היא חיונית לפיתוח הרגלי אכילה נכונים וגם לחוסר בררנות באוכל - חלומו הרטוב של כל הורה. כשהילד לומד ממה מורכב המזון שהוא מכניס לפה, הוא גם נכון יותר לטעום אותו וגם עומד על חשיבות אבות המזון לגוף. וכל אלה לא דרך מאמרים יבשים או הרצאות משעממות שלא מתאימות ליכולת הריכוז של הילד, אלא דרך הרחה, טעימה, ראייה, מישוש וגם שמיעה. מעבר לכך, ההתנסות החווייתית בהכנת האוכל מגדילה את הסיכוי שהילד ייהנה יותר ממזון ביתי ולא מכזה שנקנה קפוא, משומר ומעובד בסופרמרקט, ועל היתרונות הבריאותיים של מזון שמוכן בבית לעומת מזון קנוי אין צורך להרחיב. מי שהתנסה בבישול משותף עם הילד במטבח הביתי יעיד שילדים אוהבים לאכול את מה שהכינו בעצמם ומתגאים במזון שהכינו. סדנת הבישול לילדים היא כר נפלא לניסויים בטעמים ומרקמים שונים שמרחיבה את האופקים של הילד. הרחבת האופקים אינה מוגבלת רק לטעמים החדשים שהוא יהיה מוכן לנסות, אלא גם לידע על הדרך שעושה האוכל בדרך לצלחת: איך מגיע החלב מהפרה לקרטון? איך עושים קמח? מהם פולי קקאו? ואילו סוגי עגבניות מגדלים היום בישראל? כל השאלות האלה מתקשרות לנושאי צריכה, אקולוגיה וחקלאות. הן מלמדות את הילד על משהו מעבר למוצר המוכן ומגדילות את טווח הבחירה במה שהוא מכניס לגופו.

 

ההנאה מהכרת מרכיבי המזון השונים משותפים לילדים ולמבוגרים כאחד. ככל שילדיכם יכיר יותר את המזון שלפניו בגיל צעיר יותר, עולה הסיכוי שיהפוך למבוגר שייהנה מאוכל מזין, בריא ומשופע בטעמים. בין שזו סדנת פסטה או מאכלים לפסח; סדנת ממולאים או פשטידות - ההיכרות מקרוב עם מרכיביו השונים של האוכל יכולה לשנות לטובה את הרגלי האכילה של ילדכם, כמו גם לספק לו תחביב חדש: להיות שף קטן.


 

 

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב