דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פנג שואי לתכנון חדר השינה שלכם 

מאת    [ 11/01/2010 ]

מילים במאמר: 1165   [ נצפה 3531 פעמים ]

מהו פנג-שואי?

מכירים את התחושה הנעימה או הבלתי-נעימה שחשים כשנכנסים לראשונה לבית כלשהו? אם כן – אתם יודעים מה זה פנג-שואי. הסינים פיתחו את אותה תחושה אינטואיטיבית למדע שלם, שיסודותיו הונחו כבר לפני כ- 7000  שנים. "אומנות המיקום" התפתחה מאוד עם התגבשות ה"אי-צ'ינג" לפני כ- 5000  שנים, והספרים הראשונים בתחום נכתבו כמה מאות שנים לפני תחילת הספירה.

מונח מרכזי מאוד בפנג-שואי הוא "הצ'י". זוהי אנרגית החיים, המכונה אצל היפנים "קי" (כמו ב"רייקי"), ואצל היוגים פראנה. הצ'י קיים בנו וסביבנו, ויש כיום כבר מכשירים המסוגלים למדוד אותו. קבלת הדיקור הסיני (האקופונקטורה) ככלי רפואי מדעי מהווה למעשה הכרה מדעית גם בצ'י, שעליו מבוססת האקופונקטורה. מטרת האקופונקטורה היא לפתוח חסימות של הצ'י בגופנו. על-ידי כך שהצ'י יזרום בחופשיות – גופנו יוכל לרפא את עצמו מהחולי שנגרם לו בגלל הצ'י ה"תקוע". הפנג-שואי הוא, בעצם, "אקופונקטורה לבית": אמן הפנג-שואי לומד במהלך הכשרתו לזהות חסימות אנרגטיות בבית, ולפתוח אותן באמצעים שונים, כמו – צמחים, קריסטלים, פעמוני רוח, מוביילים, מראות ועוד. על-ידי הסדרת הזרימה האנרגטית בבית תזרומנה אל תוך חיינו אנרגיות חיוביות של אהבה, שפע והצלחה. פנג-שואי הוא הביטוי המעשי לפתגם "משנה מקום משנה מזל", אלא שהוא לא דורש מאתנו לעבור דירה או לשבור קירות: ניתן להביא אל תוך חיינו מהפכים לטובה במצבנו המשפחתי, מקצועי וחומרי רק על-ידי שינויים קטנים במיקום רהיטים מסוימים, בשילוב צבעים נכונים או החלפת תמונות וקישוטים ספציפיים עליהם ממליץ האומן.

משמעות השם "פנג-שואי" הוא "רוח ומים", היות ואויר ומים הם נשאי-צ'י מצוינים: סגולות רבות של פנג שואי כוללות מים (למשל מזרקות ביתיות ואקווריומים), ואויר צח הוא תנאי בסיסי לצ'י איכותי. תורה זו התפתחה כדרך של השליטים הסיניים הקדומים להבטיח את מעמדם המתמשך ואת שגשוגם. הידע עצמו נשמר בסודיות והועבר רק ממאסטר לתלמיד, בתהליך לימודי ארוך וקפדני. כיום – אותו מידע זמין לכולם, ופנג-שואי זוכה לפופולריות גדולה מאי-פעם: הוא פופולרי כיום במזרח (בעיקר בהונג-קונג ובטאיוון – שהצלחתם הכלכלית מחזקת את הטענה העתיקה על יעילותו של הפנג-שואי), אך גם במערב. יותר ויותר אנשים, במזרח ובמערב כאחד, פונים למומחים לפנג-שואי לקבלת יעוץ להרחקת מזל רע מחייהם ומשיכת מזל טוב בעזרת תורה עתיקה זו. ולא רק אנשים מפורסמים כגון דונלד טראמפ ומדונה אלא גם גופים כלכליים וחברות (כגון – חברת הדלק "של", עסקי רוטשילד, "אליזבט ארדן", "מרקס אנד ספנסר", בריטיש איירוייז" ועוד)  נעזרים בעצתם של אומני פנג-שואי. אחד הדברים המרשימים ביותר לגבי יעילות השיטה, הוא, שהשינויים פועלים גם אם האדם העושה אותם לא מאמין בפנג-שואי.

לפנג-שואי שתי אסכולות עיקריות: "אסכולת הצורה", העוסקת בעיקר באופן תנועת הצ'י בבית ובסביבתו, ו"אסכולת המצפן", המתמקדת בעיצוב הפנים של הבית. גישה זו מחלקת את הבית ל- 9  אזורים, שכל אחד עוסק בתחום חיים ספציפי. התחומים כוללים את: פינת הזוגיות, פינת הבריאות, הקריירה, השפע, הילדים, המשפחה, המוניטין,  ההתפתחות האישית והנסיעות. כדי "להפעיל" תחום חיים מסוים – יש להוסיף את סמלי היסוד המקביל לאותה פינה. למשל – לשיפור הזוגיות מוסיפים את יסוד האדמה (בצורת צבעי צהוב, כתום וחום, או ע"י חפצים העשויים חימר או קרמיקה בפינה הדרום-מערבית של הבית). את חלוקת הבית לפינות עושים על גבי תוכנית המתאר של הבית, בעזרת מצפן. נוסחא אחרת של  אותה אסכולה מוצאת את "כווני המזל" של כל אדם, על פי תאריך לידתו. ע"י חישוב מיוחד – מוצאים מה הכוון שאליו רצוי להפנות את המיטה, את שולחן הכתיבה, ספת המדיטציה ואפילו הטלפון…

כל האסכולות של פנג שואי נותנות חשיבות מיוחדת למושגי ה"יין ויאנג", וכן לחמשת היסודות. במיוחד חשובה ההתאמה של בית לאדם: לכל אדם יסוד אישי (אחד מחמשת היסודות הסיניים: אש, אדמה, מתכת, מים ועץ) הנקבע על-פי תאריך לידתו של האדם.

לכל בית יש גם כן "יסוד אישי", הנקבע על-פי כוון הדלת. חשוב שתהיה התאמה בין היסוד של האדם ויסוד הבית, וכאשר זה לא כך

– מציע הפנג-שואי פתרונות מעשיים לתיקון המצב. כאן המקום לציין, שלפנג-שואי פתרונות לכל מצב שאינו "כפי שצריך", שכן אין בית מושלם. מיומנותו של אומן נמדדת ביכולתו לתת פתרונות לכל מצב בעייתי, ולדאוג שהפתרונות יהיו ישימים ולא יקרים מדי. בפנג-שואי ניתן  להיעזר בכל שלב ביצירת הבית: החל מבחירת המיקום המתאים, דרך תכנונו על הנייר ועד לעיצוב-הפנים המושלם של כל חדר וחדר בו. אחת ההוכחות הטובות ביותר לכך שהעיצוב נעשה נכון הוא אותה תחושה של אנשים שנכנסים לאותו בית לראשונה, ומבלי שידעו שהבית עוצב על-פי פנג-שואי, יאמרו - "איזו הרגשה נפלאה יש בבית הזה…"

 

 

עקרונות לעיצוב חדר השינה

את התורה העתיקה הזו ניתן ליישם לעיצוב כל חלק וחלק בבית. בחרתי להביא כאן את עקרונות העיצוב של חדרי שינה דוקא, מפאת חשיבותה של יצירת סביבה אנרגטית תומכת במקום בו אנו מבלים כשליש מחיינו, ולא סתם - כי אם את הזמן בו אנו אוגרים כוח ומתחדשים גופנית ונפשית, ומכאן חשיבותו הרבה. להלן מספר עיצות ישומיות:

·         קירות- צבע הקירות המומלץ הוא קרם, אוף-ווייט, שמנת או כחול/ ירוק/ טורקיז. יש להימנע מצביעת הקיר בצבעי אדום, כתום או צהוב בוהק.

·         דלתות וחלונות – חשוב שבחדר לא ימצא חלון בקר ישר עם הדלת, היות והאנרגיה הנכנסת בעד הדלת "תברח" מן החלון. אם זה בכל זאת המצב- יש לתלות בין הדלת והחלון (באמצע הדרך בערך)- מהתקרה, קריסטל פריזמטי (מהסוג ממנו עושים נברשות, מאפרות וגביעים, לא קריסטל טבעי/מינרלי) או ספירלה. אלה יפזרו את הצ'י וימנעו ממנו לעזוב את החדר באופן שתואר.

·         חשוב שמול דלת הכניסה לחדר השינה לא תמוקם דלת השירותים, או קצה של גרם מדרגות. אם זה המצב, יש לתלות בין השירותים/ מדרגות ודלת החדר פעמון רוח או מובייל- מהתקרה.

·         את הכניסה לחדר יש לשמור פנויה ככל הניתן: לא למקם ארון בגדים או רהיט מסיבי אחר במרחק של מטר מהדלת. זה יפריע לצ'י להיכנס לחדר.

·         את המיטה אסור למקם מול הדלת בקו ישר, כדי שהאדם הישן לא יימצא מול הזרימה האגרסיבית של האנרגיה הנכנסת מהדלת. אם זה המצב- קריסטל, מובייל או פעמון רוח באמצע הדרך בין המיטה והדלת- יפתרו את הבעיה.

·         ראש המיטה צריך להיות צמוד אל הקיר. מרגלות המיטה- רצוי שלא יהיו צמודים לקיר או לרהיט, אלא שיהיה מרחק מסוים מהם.

·         מומלץ שמרגלות המיטה לא יופנו בקו ישר אל הדלת, ועם זאת שהשוכב במיטה יהיה מסוגל לראות את הדלת מהמיטה (כלומר גם לא להפנות את הראש אל הדלת כך שהיא מאחוריו).

·         במידת האפשר, להימנע ממכשירים חשמליים בחדר, בעיקר מחשב או טלוויזיה, אם אין ברירה- מומלץ לנתקם בלילה מהחשמל ולכסותם בבד.

·         יש להימנע מלאגור חפצים בחדרי השינה. אגירת חפצים שאין בהם שימוש תוקעת את הצ'י וגורמת לפחדים ולחרדות.

 

·         התאורה בחדר צריכה להיות סולידית, רצוי להימנע מתאורת ספוטים או פלורסנט. מומלצות מנורות עומדות. גם תאורת תקרה מתקבלת, בתנאי שאינה ישירה (למשל- כשהיא מופנית אל  התקרה או מכוסה אהיל)

·         עדיף שבחדרי שינה לא יהיו קורות בולטות מהתקרה, לפחות לא קורות העוברות מעל המיטה. אם זה המצב- מומלץ להזיז את המיטה או לכסות את הקורות בבד.

·         החומר ממנו עשויה המיטה- רצוי שיהיה עץ ולא מתכת. המצעים- מחומרים טבעיים, וכך גם המזרון. במשך היום- מומלץ לשמור על המיטה מוצעת.

·         לא רצוי שתהיה מראה בחדר השינה, ואם יש בכל זאת- להימנע מלמקמה ממש מול המיטה, היות וזה מגביר את זרימת האנרגיה בחדר, ועלול להפריע לשינה.

 

ירון זפרן הוא דוקטור לפסיכולוגיה טראנספרסונלית, מחבר ומרצה בינלאומי, ומן המורים הרוחניים המובילים בישראל. במשך 25 שנים הוא לומד, מיישם ומלמד שיטות רוחניות שונות. במסגרת "המכללה ללימודים רוחניים", אותה הוא מנהל, הוא מציע קורסים להכשרת מאמנים בגישה רוחנית, ריפוי בתקשור, שחזור גלגולים והכשרת יועצי פנג שואי. 03-5660066. מידע נוסף בנושא זה באתר הבית של דר' ירון זפרן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב