דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיהור הבית והעסק 

מאת    [ 09/01/2010 ]

מילים במאמר: 520   [ נצפה 3964 פעמים ]

חג הפסח

מי לא מכיר את טקס ביעור חמץ של חג הפסח? כשכל הבית נקי ואין בו אפילו פירור חמץ אחד עובר בעל הבית עם נוצה (כדי לטאטא את החמץ) ונר (כדי לשרוף את החמץ) בכל פינות הבית, טקס טיהור הבית הזה נעשה כבר מאות בשנים אם לא אלפים, כאשר במישור הגלוי המטרה היא ביעור חמץ, בעוד שבמישור הסמוי המטרה היא ביעור אנרגיות שליליות ומזיקות שהתאספו בפינות לטיהור הבית. ולמה דווקא בפינות? האנרגיות השליליות "אוהבות" לשבת בפינות, בדיוק כמו האבק והחול ש"אוהבים" להתיישב בפינות הבית.

ניקיון יום השישי

מדי יום שישי אנו מכבדים את רצפת הבית בניקיון, מקפידים להגיע אל כל הפינות, מסירים אבק מכל מקום גלוי ונסתר, ואז כשמתיישבים לנוח מרגישים שמשהו חסר, מחפשים אולי פספסנו איזו נקודה? אז זהו, שכן, פיספסנו, אבל מה? הרצפה מבהיקה, אין גרגר אבק בשום מקום?
את הלכלוך שנשאר לא ניתן לראות בעיין - הכעסים, המתחים, רגשות שליליים הקיימים בכל מקום בו נמצא יותר מאדם אחד מתקיימת אינטראקציה בתוך הקבוצה, ובמהלך השהות שלהם באותה סביבה הם חווים ביחד חוויות מכל הסוגים, רגשות חיוביים וגם רגשות שליליים, ואלו לא נעלמים באמצעות ניקיון במיים וסבון, אלא רק בניקיון עדין יותר-טיהור הבית-שמסלק את ה"לכלוך" האנרגטי שנשאר מאינטראקציה שלילית בין שוכני המרחב של הבית או מקום העבודה.

גם אנרגיה היא עניין של גיאוגרפיה

כמו הניקוי האנרגטי שאנו מכירים ביהדות כ"ביעור חמץ", כך בתרבויות אחרות ניתן לראות וריאציות שונות שמזכירות מאוד את ביעור החמץ שלנו, כל תרבות ואופייה ומנהגיה המיוחדים. במצריים העתיקה היו שורפים בכלי מיוחד אבני קטורת ועלים וקליפות שנאספו מעצים שונים ועוברים בכל חדרי המרחב אותו ביקשו לטהר, בבית המקדש שלנו הכהן הגדול היה מקטיר קטורת שאין וודאות לגבי מרכיביה, אחת הסברות שהיו אלה עלי מרווה ומור, אך ייתכן שהיו מרכיבים נוספים, ובמקדשים הטיבטיים מטהרים עד היום עם כלי מיוחד שייתכן וכמוהו או דומה לו מאוד שימש לטיהור גם במקדשים במצריים העתיקה. ואנחנו? איך אנחנו מטהרים?

טיהור בימינו אנו

כל מקום שבו יש יותר מאדם אחד כאמור דורש שיהיה בו ניקיון אנרגטי שיחזיר את שמחת החיים והחיוביות לסביבה בה אנחנו שוהים. רק תינוק בן יומו טהור וזך, כולו אנרגיות חיוביות ואינו משאיר אחריו אנרגיות שליליות, אך מאותו רגע שאותו תינוק הופך ונהיה לאדם בוגר, הסביבה שבה הוא חי, עובד, לומד, נושם, זקוקה לניקיון תכוף, לפחות אחת לשבוע.
לפני שמתחילים את פעולת טיהור הבית או טיהור העסק-יוצקים מי ים (אם אין בנמצא למהול כף מלח גס בכוס מיים פושרים) בכל הפינות של כל החדרים, ולאחר מכן מדליקים נר-בנוסף לנרות השבת אם זה יום שישי, מדליקים קטורת שמרכיביה טבעיים ככל שניתן, ועוברים עם הקטורת והנר (לא עם נרות השבת!) בכל פינות הבית, בכל החדרים.

אפשר בלי אנרגיות שליליות?

הייתכן שהיין יתקיים ללא היאנג? היום בלי הלילה? האור בלי החושך? הרי כל היקום מבוסס על איזון בין שני כוחות אלו-אך כאשר האיזון מופר מרגישים אי נוחות ברגע בו נכנסים לתוך הבית או העסק ושוהים בו יותר ממספר דקות. כולנו מכירים את זה: נכנסים לתוך חדר, בית, מקום עבודה או עסק ומיד מרגישים שרוצים להשאר, שהסביבה מזמינה וחמה, או להיפך-האוירה בו לא נעימה ומרחיקה ורוצים לצאת ממנה כמה שיותר מהר.
מטרת טיהור הבית או טיהור העסק היא להשיב את האיזון שהופר בין השלילי לחיובי, שהרי לא מציאותי לחשוב שרגשות שליליים יכולים לחדול מלהתקיים. הרגשות השליליים והחיוביים צריכים להיות מאוזנים. הרגשות השליליים לא צריכים להיעלם, אלא רק להיות שווים לרגשות החיוביים בעוצמתם ויכולתם להשפיע.

אוריה אברהם
מגע של מילים-כתיבה יצירתית, סופר כותב במקומך, כתיבת מאמרים לקידום אתרים, כתיבת ברכות לאירועים משפחתיים ועסקיים, כתיבת סיפורי חיים.
קסם המגע-טיפול בפרחי באך, שמנים אתריים, הילינג דמיון מודרך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב