דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעי רגיז ומרגיז 

מאת    [ 09/01/2010 ]

מילים במאמר: 592   [ נצפה 4879 פעמים ]

מעי רגיז ומרגיז

 

עד לא מזמן, אנשים שחלו במעי הרגיז נחשבו להיפוכונדרים, אשר מתלוננים על תופעות שאין להן ממצא פתולוגי. אנשים אלו נאלצו לכתת רגליהם ממומחה אחד למשנהו, עברו בדיקות מקיפות ו"מעמיקות", אך אף רופא לא קרא לילד בשמו וזאת משום, שקשה לאבחן מחלה ללא "עובדות בשטח"....

מעי רגיז, אשר מכונה גם תסמונת המעי הרגיז, או המעי הרגיש, היא מחלה שנפוצה בעולם המערבי המודרני. התסמינים הקשים של המחלה מביאים את החולה למצב בו הוא חייב לתכנן בקפידה רבה כל יציאה מהבית וכל פעולה שגרתית שלאדם רגיל היא עניין של מה בכך ולכן נגרמת פגיעה קשה באיכות חייו. אז אין פלא שיש על מה להתרגז ...... J

אז מהו מעי רגיז - מעי רגיז הינו מחלה הגורמת להפרעה בתנועתיות מערכת העיכול שיוצרת כאבים, עצירות, או שלשול. באוכלוסיית המערב סובלים ממנה 10% ועד 20% מכלל האוכלוסייה, מספר הנשים שסובלות ממנה גבוה פי שלושה ממספר הגברים. מהם הסימפטומים העיקריים של מעי רגיז ?

הסימפטומים מתבטאים בכאבי בטן והפרעה ביציאות, כלומר : שלשול ועצירות שמופיעים לסירוגין, קושי להתאפק ותכיפות הפעמים שצריך להתפנות היא רבה. במקרים רבים יש תחושה שההתרוקנות לא הייתה שלמה.

הכאבים הינם בד"כ בבטן התחתונה, לאחר יציאה תורגש הקלה. מתח, דיכאון, מאכלים מסוימים ותרופות שונות יגבירו שוב את הכאב. חשוב לציין שהכאבים אינם מופיעים בלילה.

 

סימפטומים נוספים שיכולים להופיע הם : צרבת, כאבים בחזה, עייפות, חרדה, דיכאון, גזים, בחילה, כאב ראש, קושי בריכוז ורעשי בטן (בורבוריגמוס).

מדוע יש קושי לאבחן את המעי הרגיז ברפואה המערבית ?

מכיוון שלא מוצאים ממצאים בבדיקות הדם והצואה. האבחון  נעשה, בד"כ, עפ"י הסימפטומים שהחולה מתאר ושלילת מחלות אחרות.

מהו הטיפול ברפואה המערבית ?

 הינו ע"י תזונה עשירה בסיבים ומתן טיפול תרופתי סימפטומאטי בכאב, בשלשול ובעצירות וכן מתן תרופות לדיכאון.

מעי רגיז דרך עייני הרפואה הסינית

בעולם המערבי שבו אנו חיים, מופעל עלינו לחץ רב כל יום כמו : הבעיות הביטחוניות והכלכליות, הנסיעה בכבישים הסואנים, העבודה, ניהול הבית ותחזוקו, הילדים, הבריאות, החינוך, המחויבויות החברתיות והמשפחתיות ו...הרשימה עוד ארוכה. הלחץ שנוצר, יוצר אצל רובינו לחץ פנימי רב. אם איננו מווסתים אותו בדרכים נכונות, הלחץ העצור בתוכנו ישפיע על בריאותינו. כדי להסביר למטופלי להבין טוב יותר את מצבם, אני מביא את הדוגמא של בישול בסיר הלחץ : אם לא נשחרר את שסתום הלחץ בזמן, יהיה פיצוץ אדיר שעלול לגרום לנזק רב למבשל .

מעי רגיז נוצר בד"כ אצל אנשים דאגנים, שנוטים לחשיבת יתר ומביאה אותם ללחץ נפשי כבד מאוד, לאנשים אלו אין את הכלים המתאימים שמאפשרים להם להוציא את המתח והלחץ מחוץ למערכת.

מעי רגיז טיפול בדיקור הסיני דיקור יטפל בהפגת כאבים פיזיים ונפשיים. הוא יאזן ויתמוך בך נפשית ויביא אותך למקום שליו ורגוע שיכול לשחרר מתחים ולחצים. מעי רגיז טיפול בצמחי מרפא  צמחי המרפא יכולים לטפל ברבים מהסימפטומים הפיזיים של מעי רגיז. הרגעת המעיים והפסקת השלשול והעצירות. הורדת רמות כאב, צרבת, גזים, בחילות ועייפות. מעי רגיז טיפול בשיאצו  אין כמו מגע של ידיים חמות להרגיע את הגוף ולהרפות את המתח מהשרירים. מעי רגיז טיפול באורך החיים  מציאת תזונה נכונה שתתאים במיוחד עבורך, היא חלק חשוב בטיפול. כמו כן, מציאת דרכים לשחרר את הלחץ, המתח והעצבנות בדרכים יעילות וחיוביות כגון : פעילות גופנית אירובית, מדיטציה, ריקודים ועוד.

 

מעי רגיז, מעי רגיש, או, תסמונת המעי הרגיז, הינו תחלואה של העולם המודרני המערבי אשר פוגעת באנשים רגישים שנוטים לדאגה, רוגז וחששנות. באמצעות הכלים של הרפואה הסינית אשר ברשותי וניסיוני הרב בטיפול בתחום זה, אוכל לעזור לך לקבל את הכלים הנכונים להתמודדות עם המחלה ולטפל לא רק בסימפטומים הקשים, אלא בשורש ובמקור שהביא לכך ולהפוך את הרגישות הנפשית מחיסרון ליתרון.

אהוד סברדליק LIC.AC מטפל מוסמך רפואה סינית בעל קליניקות רפואה משלימה בהוד השרון ובחדרה. טיפול ע"י דיקור סיני (אקופונקטורה), שיאצו וצמחי מרפא. לפרטים נוספים אתם מוזמנים אתכם להיכנס לאתר דיקור סיני - www.dikursini.co.il  להזמנת טיפול אצל אהוד סברדליק - 050-8890126




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב